SummerGhost

ano220424

Dismembered
Dismembered
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.702
Ik heb even getwijfeld om deze in te sturen voor de SF Song Contest 2019.
Nu krijgen jullie 'm gratis. :-) Inclusief bloedmooie zangeres Karen Veressen.

 
Word wel even stil van deze song.

:halleluja Bedankt voor de appreciatie en goh ja, het heeft ook allles met smaak te maken he...;)
Maar de nakende lente na het stormweer zit er ook voor iets tussen...
BTW, de solo lead die je hoort is van de spiksplinternieuwe Novation SUMMIT !
 
Prachtig! Kun je iets vertellen over welke synths je hebt gebruikt en hoe de zang is opgenomen?
 
Een heel mooie, broze melodie (zowel synth als zang). Pads zijn mooi aanvullend. Productie is top (maar daar verwacht ik bij jou niets anders van ;)). Waar is de tijd gebleven dat ik mezelf in jouw studio stond te vergapen 8). En die lead die al een paar maal is aangehaald ... dat kan ik alleen maar bij treden. Alleen het einde is dan een beetje "eenvoudig" afgewerkt met een simpele fade out. Maar da's zo'n klein detail.

Weeral een knap werk afgeleverd, Alex :okdan:.

:doei:

Danny
 
Prachtig! Kun je iets vertellen over welke synths je hebt gebruikt en hoe de zang is opgenomen?

Best aangenaam dat je het goed vind. Kan ik wel waarderen. Eerlijk en zonder valse bescheidenheid vind ik het zelf maar voor 65% af.
Dat heeft te maken met gebrek aan juiste apparatuur, maar vooral tijd...grrr

JV2080 - Soft Pad met FLTR op Mod wheel
JD990 - I78 Gravity preset (INTRO Synth en rest van track zonder gerinkel in de intro)
Summit - C099 Hyperborian preset (INTRO)
V-Synth XT (sample van mijn acou gitaar bewerkt)
Kontakt 4 - Acoustische gitaar samples gelayerd met V-synth
Omnisphere I - Omnichord preset (bel arrangement)
Virus TI - CXS Blure preset (bel arrangement layered)
Summit - C050 Wyoming LSD preset (brug R>L>R synth)
Summit - C009 Simple & Sublime preset (en ja dat vind ik een van de betere solo synths die ik ooit hoorde...)
EXS24 - Fretless Bass preset
EXS24 - Drums - 'zooi van' self made

Dan is er nog een 'wooossh' effect dat je ook in de intro en de rest van de track als bind-effect hoort.
Die is gesampled, EQ en door Melodyne gesleurd om de juiste toonhoogte te halen.
Het origineel vind je in de brug van deze track : https://www.youtube.com/watch?v=yYUOz5Fxguo op 3:37

Zang ? Zang neem je op met een microfoon. Belangrijker is een goede zangeres...! :D
En dat is in dit geval iemand die zo goed was mij haar stem te lenen maar helaas niet meer beschikbaar is voor verdere projecten. bah.
 
Een heel mooie, broze melodie (zowel synth als zang). Pads zijn mooi aanvullend. Productie is top (maar daar verwacht ik bij jou niets anders van ;)). Waar is de tijd gebleven dat ik mezelf in jouw studio stond te vergapen 8). En die lead die al een paar maal is aangehaald ... dat kan ik alleen maar bij treden. Alleen het einde is dan een beetje "eenvoudig" afgewerkt met een simpele fade out. Maar da's zo'n klein detail.

Weeral een knap werk afgeleverd, Alex :okdan:.

:doei:

Danny

THX Danny ! Welke studio spreek jij over want hangt er van af welk jaar ongeveer ?
 
Was ergens in de eerste helft van de nineties. In Mechelen. Herinner me nog goed de emulator III, de SY99 en vooral de Overheid Matrix 12 :{.

:doei:

Oh, Mechelen nog...jeeses. Lijkt een eeuwigheid. Ja, de Matrix12 (kostte toen een PAK geld) en daar stond ook nog een Prophet VS, Chroma Rhodes en Polaris, Akai AX60, JD800, String Ensemble. M'n MiniMoogs had ik toen al verkocht.
Jongens, ik word oud...Maar eerlijk ? Nooit echt spijt dat ik alle analoogjes heb verkocht. Misschien voor de centen ja, gesteld dat ik alles had bij gehouden... 8)
Ik heb de M12 toen vervangen door een rack met M1000 die quasi hetzelfde doet. Om perfect te zijn heb je er 6 nodig. Zie foto...
 

Attachments

  • PICT0093.jpg
    PICT0093.jpg
    47,6 KB · Bekeken: 72
Back
Top