Gloomy - We Make Your Music

Daar is dit een handige gratis plugin voor: https://bedroomproducersblog.com/201...stereocontrol/

De mogelijkheid zit ook in veel andere plugins.

Die heb ik ook weleens gesuggereerd.. :-)

Maar Gloomy heeft Ozone, waar dit volgens mij ook mee kan.

Wat ik mij afvraag is of we al te streng moeten zijn over je geluid. Want je hebt een tijdje geleden aangegeven dat je daar door ziekte wat moeite mee had. Ik weet niet of het inmiddels beter gaat daarmee?
 
Wat ik mij afvraag is of we al te streng moeten zijn over je geluid.

Opbouwend kritisch is altijd goed toch? Daarom deel je een nummer. En met de op- en aanmerkingen kun je vervolgens doen wat je wilt.

Ik vind iedereen op dit forum trouwens altijd opvallend positief. En zonder kritiek word je nooit beter. Je neemt altijd iets mee naar een volgende track.

P.S. Hulde voor iedereen die tracks deelt! :okdan: Daar is het uiteindelijk om te doen toch? Naast uiteraard urenlang ouwehoeren over de nieuwste plugins en hardware :D
 
Ik vind iedereen op dit forum trouwens altijd opvallend positief.

Nou, ik heb hier soms best harde kritiek gehad.. ;-)

Maar het is idd prettig dat als je veel moeite in een track hebt gestopt, de kritiek opbouwend is en niet pijnlijk.. :walker:
 
Daar kun je het dan toch gewoon niet mee eens zijn? Zoveel mensen, zoveel meningen. Maar mijn ervaringen is wel dat als het steekt, er vaak iets zit. Als het onzin is doet het je niks.

Nou ik kan me herinneren dat ik een tijdje geleden even wegbleef van het forum, omdat er chagerijnig op mijn met zweet, bloed en tranen geproduceerde trackjes werd gereageerd.. :-)

Maar zullen we dit topic weer teruggeven aan Gloomy? :P
 
Laatst gewijzigd:
mogu gloomy,

je mixen naar een pro nivo krijgen is ook niet makkelijk ,is vele jaren ervaring voor nodig.
Dat gezegd hebbende kun je thuis met de meest simpele setup goede resultaten halen.
Het sterkste wapen is nog natuurlijk nog steeds je oor.

Onderstaande plaatje is de mid/side frequncy van je track.

Groen is Mid
Donkere kleur is Side.

Valt op dat je sub frequencies niet stereo zijn.En dat wil je toch echt voor ene strakke low end sound.Zeker met EDM achtige tracks.
Probeer alles tot 80 HZ vb mono tehouden!


Thanks dude, maar vergeef me mijn onwetendheid.. Hoe houd ik iets mono onder de 80 HZ ? Zijn dat de bassen waarvan ik de pan naar links of naar rechts moet zetten ? Thanks voor de hulp man! :)
 
Of je pakt gewoon een equalizer met mid-side functie, zoals die van FabFilter.
Gewoon een low-cut op het side gedeelte en klaar.

Een betere variant is het geluid wat te breed is aanpassen zodat je een mono versie hebt(dingen zoals unison, unison spread en effecten wat terugdraaien, geen reverb).
Het laag daarvan mix je met het hoog van de brede versie.

Dit soort problemen fix je niet in de master, maar in de mix.

Een brede bassline hoeft overigens helemaal geen probleem te zijn, zolang ie maar mono-compatible is.


Los van de problemen in de mix, ik hoor wel wat de bedoeling is van deze track en ik vind m wel tof.
Als de mix wat verbeteringen ondergaat kan t alleen nog maar mooier worden. :okdan:
 
Hey Gloomy,
Een nummer zonder baslijn gemaakt ;-) Altijd spannend.
Zitten een paar goede sounds in maar het nummer komt er niet uit. Ik heb de discussie hierboven niet gelezen, te veel tekst ;-), maar te zien aan de grafieken is er nog werk aan de winkel, lang leve de technologie.
Je kan deze 'technische' shit ook naast u neerleggen en gewoon dingen op het gehoor doen. Fuck the mainstream 'this is how it needs to be' mentaliteit en doe het gewoon zoals je het zelf wil!
Ciao, ToAd
 
Als je deze track snoerhard door de speakers op Tomorrowland laat knallen, dan dansen de mensen. Zo simpel ligt dat. :okdan:
 
Hey thanks lieve luitjes, ja, eigenlijk klinkt ie best wel naar mijn zin, jawel,er kan wat meer bass in, maar dat is voor mij niet nodig. Ik ga hem ook niet meer updaten. Maar het woord bass hangt in mijn hoofd voor de volgende tracks.. Dus dank jullie allen van harte.

En @sKLeTvM, long time no see man, fijn dat je ff binnenspringt. :)
 
Back
Top