Gloomy - Educate Me / Noise House

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.121
Locatie
België
Hallo mensjes,

Ik heb meer dan 24 uur aan deze track gewerkt. Dankzij jullie hulp is ie geworden als hij is. Ik vind hem geslaagd.

Jullie kunnen hier het filmpje bekijken en luisteren :



Of jullie kunnen hem streamen of gratis downloaden :



Bedankt aan iedereen die heeft meegeholpen en geluisterd heeft.

Groetjes,

Gloomy :)
 
e-Gloomy-nations Wat een lekkere track weer! Je video's zijn ook altijd gaaf. Ik vind dat je altijd mooie lijntjes op elkaar stapelt en daar toch een coherent geheel van te maken. Knap werk.
 
Het zit een beetje tussen EDM en rave in. En ik hoor heel veel ideetjes, geluidjes en wisselingen. Maar voor mijn gevoel is het allemaal wat té veel. Het klinkt wel weer lekker gejaagd en een tikje donker. De mix mag rammelt ook een beetje naar mijn mening. Soms klinken zoveel geluidjes tegelijk dat ik niet weet welke ik moet volgen. Resumé: ik zou het wat kaler houden allemaal. Kies een paar themaatjes uit en bouw daar de track omheen. En laat de break rond 3.30 nog wat harder vallen. Dan ben je er volgens mij.

P.S. Ik denk maar even hardop hoor, zoveel mensen, zoveel meningen. Maar ik ervaar wel steeds meer dat minder vaak meer is :W
 
Lekkere track hoor! Misschien wat druk, maar ik vind het best in balans op mijn logitech speakertjes..
 
Erg leuke track, veel afwisseling, fijne sound. Ik heb ervan genoten :okdan:

Paar opmerkingen (just my two cents):
- Je track klinkt heel wollig. Dat komt omdat de lage tonen (< 100hz) erg breed zijn. Deze kun je het beste mono maken als je wilt dat het strakker klinkt.
- Je track clipt. Digitaal weliswaar, maar zou door goede mastering niet moeten voorkomen. Op sommige plekken bijna 2db.
- De synth die je er op exact 2 minuten ingooit heeft naar mijn smaak iets te veel noise.
- Op 4m49s gooi je er een nieuw geluidje in. Dat zou ik zo laat in een track niet doen.
 
Het zit een beetje tussen EDM en rave in. En ik hoor heel veel ideetjes, geluidjes en wisselingen. Maar voor mijn gevoel is het allemaal wat té veel. Het klinkt wel weer lekker gejaagd en een tikje donker. De mix mag rammelt ook een beetje naar mijn mening. Soms klinken zoveel geluidjes tegelijk dat ik niet weet welke ik moet volgen. Resumé: ik zou het wat kaler houden allemaal. Kies een paar themaatjes uit en bouw daar de track omheen. En laat de break rond 3.30 nog wat harder vallen. Dan ben je er volgens mij.

P.S. Ik denk maar even hardop hoor, zoveel mensen, zoveel meningen. Maar ik ervaar wel steeds meer dat minder vaak meer is :W

Hey beste Rutger, dank je wel voor deze feed.. Ja, je hebt gelijk, deze zit wel boordevol geluiden hé.. Maar ik hou nu eenmaal van chaos, want chaos leidt tot orde, haha :) Maar je hebt gelijk. Ik heb nog een aantal wipjes die ik zal uploaden en nog vol met geluiden zitten, maar mijn nieuwe WIP zal minimaler zijn, I guess :) Dank je wel vriend.
 
Lekkere track hoor! Misschien wat druk, maar ik vind het best in balans op mijn logitech speakertjes..

Mooi zo Bohemen, ja hij is erg druk.. maar zoals ik al zei : "Ordo ab Chao" Dank je wel mijn beste.
 
Erg leuke track, veel afwisseling, fijne sound. Ik heb ervan genoten :okdan:

Paar opmerkingen (just my two cents):
- Je track klinkt heel wollig. Dat komt omdat de lage tonen (< 100hz) erg breed zijn. Deze kun je het beste mono maken als je wilt dat het strakker klinkt.
- Je track clipt. Digitaal weliswaar, maar zou door goede mastering niet moeten voorkomen. Op sommige plekken bijna 2db.
- De synth die je er op exact 2 minuten ingooit heeft naar mijn smaak iets te veel noise.
- Op 4m49s gooi je er een nieuw geluidje in. Dat zou ik zo laat in een track niet doen.

Hey Rutger, dank je wel voor deze (h)eerlijke feedback. Ow, clipt ie ? Dat vind ik nou heel raar, want op Ozone staat ie precies op 0dB.
Wat ik je ook wil vragen : hoe kun je de lage tonen (bass?) nou mono maken ?? Is dat gewoon naar links of rechts pannen ?
De rest neem ik mee naar mijn volgende tracks, want alles is natuurlijk al geupload.
Nogmaals veel dank broeder.. !! :)
 
Erg prettige track.
Ook erg meeslepend en met pakkende sounds!

Leuk om te lezen beste Jeroen, dank je wel.. Je reactie doet me erg veel plezier.. Thnx bro !! :)
 
hoe kun je de lage tonen (bass?) nou mono maken ?? Is dat gewoon naar links of rechts pannen ?

Ikzelf maak ook weleens de bas mono. Gebruik daar A1StereoControl voor, een fijne plugin. Ook handig om even je track mono te maken, om te horen hoe dat klinkt. Maar er zijn vast talloze andere mogelijkheden.
 
Laatst gewijzigd:
Hey Rutger, dank je wel voor deze (h)eerlijke feedback. Ow, clipt ie ? Dat vind ik nou heel raar, want op Ozone staat ie precies op 0dB.
Wat ik je ook wil vragen : hoe kun je de lage tonen (bass?) nou mono maken ?? Is dat gewoon naar links of rechts pannen ?
De rest neem ik mee naar mijn volgende tracks, want alles is natuurlijk al geupload.
Nogmaals veel dank broeder.. !! :)

Als je uitgaat van 0db, dan krijg je te maken met clipping zodra je het omzet naar mp3. Daarom is de gouden regel ook: eindmix op -1db :)

Over de lage tonen. Ik hoor je zeggen dat je Ozone gebruikt. Op de master bus kun je de Ozone imager aanzetten. De low band van 0 to 100Hz instellen en fader naar -100% maakt het volledig mono.
 
Ikzelf maak ook weleens de bas mono. Gebruik daar A1StereoControl voor, een fijne plugin. Ook handig om even je track mono te maken, om te horen hoe dat klinkt. Maar er zijn vast talloze andere mogelijkheden.

Dank je wel Bohemen !! Nou, wat Rutger zegt, ik ga eens kijken naar Ozone.. Ik zit nu wel niet achter mijn producer pc. Ik installeer niet snel freeware trouwens.. nare ervaringen mee gehad in't verleden, maar thanks a lot voor je tip en de input. Fijne dag kerel ! :-)
 
Als je uitgaat van 0db, dan krijg je te maken met clipping zodra je het omzet naar mp3. Daarom is de gouden regel ook: eindmix op -1db :)

Over de lage tonen. Ik hoor je zeggen dat je Ozone gebruikt. Op de master bus kun je de Ozone imager aanzetten. De low band van 0 to 100Hz instellen en fader naar -100% maakt het volledig mono.

Hey Rutger, dank je wel man.. Maar ik beschik alleen over Ozone 5, dus ik weet niet of die een Imager heeft, ik heb dat alleszins nog nooit zien staan.. En de master bus, ik neem aan dat dat hetgene is wat je ziet als je Ozone opstart ? Enne hey, een gouden regel die ik na 15 jaar produceren nog steeds niet kende.. Dus eindmix op -1dB, will do that. Thanks yo, is fijn van je.. Nog een leuke dag toegewenst. ;)
 
Back
Top