[Club] Mijn eerste track, graag commentaar

Quinty

Kacke und Schmutz
Lid sinds
5 december 2002
Berichten
95
Locatie
Almere
Heb sinds kort Cubase en een MIDI keyboard/controller en ben aan de slag gegaan.

Het resultaat tot nu toe zal ik hier plaatsen en ben benieuwd naar jullie opmerkingen/reacties.
Afkraken mag... als je het helemaal niets vind/het is bagger... gewoon zeggen.

Ben nog erg aan het stoeien met Cubase en het algemene "muziek maken"
Het moeilijke van een nummer maken is het proberen "vol" te laten klinken, vaak klinkt het nogal "kaal". Hier probeer ik aan te werken....

Hier de link:

http://www.djquinty.nl/_download/Alcoholic_begin.mp3

Aangepaste bassline + delay op synthline:
http://www.djquinty.nl/_download/Andere_bass_line.mp3
 
Laatst gewijzigd:
ik vind het een leuke melodie ... je hebt er precies de SuperwaveP8 voor gebruikt ... em klinkt in ieder geval nogal vst achtig en een goede basslijn ontbreekt. Ook je opbouw ,het is leuk om 1x te horen, maar er zit zo niets verassend in dus daar mag ook aan gewerkt worden

klinkt over het algemeen wel helder en vooral je lead-melodie vind ik leuk ... dus als je dit afwerkt is et best wel vet

over dat leeg/hol klinken, je gebruikt natuurlijk geen fx'en , niet veel sporen ... enjah, misschien wat spelen met de equaliser en wat delay/reverb enzo gebruiken ... en het feit dat je zowat vsts gebruikt geeft uit eigen ervaring toch een legere klank, nochtans als je de opgenomen samples goed bewerkt kan je toch een warm resultaat bekomen ... dusjah, blijven doordoen en het lukt wel, voor je eerste track best leuk ;)
 
Zeker een leuk melodielijntje. De balans tussen de verschillende sporen is niet optimaal...of het komt door de boxen waar ik het nummer op afgespeeld heb...maar de melodie klinkt wat zacht t.o.v. de bas en bassline. In deze bassline mag je wel enige variatie aanbrengen. Wellicht ook nog een string of een pad en wat effectjes links en rechts en het nummer wordt al een stuk voller. De hihats kunnen ook iets spannender, maar zeker een goede basis om mee verder te expirimenteren :okdan:
 
Back
Top