Concert Rietveldpaviljoen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Lid sinds
14 oktober 2008
Berichten
3.903
Locatie
-
Concert Roland Emile Kuit in Rietveldpaviljoen Kröller-Müller Museum

Ga op muzikale ontdekkingsreis met sonoloog Roland Kuit.

Rietveld_Paviljoen.jpg


In het kader van 100 jaar De Stijl Mondriaan tot Dutch Design presenteert het museum een concert van componist Roland Kuit.
In dit concert in het Rietveldpaviljoen in de beeldentuin gaat Kuit als ‘klank architect’ op onderzoek uit.

9 JUL 14:00 - 15:00 uur

http://krollermuller.nl/concert-roland-emile-kuit-in-rietveldpaviljoen
 
Aardig stukje hier op Architectuur.nl

Horizontale en verticale elementen

Midden jaren 50 ontwerpt Gerrit Rietveld het paviljoen voor de Internationale Beeldententoonstelling in de open lucht Sonsbeek 55. Zijn creatie trekt direct alle aandacht. De horizontale en verticale elementen van het paviljoen zijn gemaakt van eenvoudige materialen. De elementen zijn zo in de ruimte geplaatst dat de architectuur en de beelden elkaar versterken. De lege ruimte en het licht bepalen de waarde van de architectuur in, om en tussen de begrenzingen, die er slechts zijn om de ruimte te bepalen.

https://www.architectuur.nl/nieuws/evenementen/klank-architectuur-in-rietveldpaviljoen/
 
Op zich al best knap dat je nu een foto hebt waar je 2 keer op staat :D
maar ik vind het weinig voor iemand met jouw naam, dus ik heb je even geholpen :)

kuittt.jpg
 
[edit - goedenavond allemaal...]
 
Kyma Pacarana en audio interface staan achter de sokkel. BCR uit naar de Pacarana midi in. Op de sokkel een laptop met de draaiende Kyma software. FireWire naar Pacarana en audio interface. Van daaruit gingen er audio kabels naar 1x stereo installatie van het museum naar links achter en rechts speakers achter het publiek. De links voor en rechts voor gingen naar 2 aparte amplified speakers. Immers, het was een quadrafonisch concert. Er staat ook een standaard met microfoon. Geen kabel aan deze, had een zender aan boord. Deze ging naar mengtafel museum en hun stereo amp. Dit, omdat ik een uitleg gaf over het gebeuren. Mooi was dat er spleten waren tussen de betonnen vloerplaten. Die fungeerden nu als kabel goten. Zag er strak uit allemaal.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind die beeldentuin van Kröller Möller een mooie locatie. Zou zelf nog weleens met mijn laptop en midi keyboardje bovenop de hoogoven in het Landschapspark Duisburg willen gaan zitten.
 
Ik vind die beeldentuin van Kröller Möller een mooie locatie. Zou zelf nog weleens met mijn laptop en midi keyboardje bovenop de hoogoven in het Landschapspark Duisburg willen gaan zitten.

"Zeche Zollverein" in Essen....genoeg mooie plekken voor minstens vier podia.
 
"Zeche Zollverein" in Essen....genoeg mooie plekken voor minstens vier podia.

Ook een gave plek inderdaad, jammer genoeg iets TE herbestemd en opgelapt de afgelopen jaren, de eerste keer dat ik er kwam en het nog veel meer vervallen was dan nu was het een stuk sfeervoller...
 
maar nog steeds een goede plek om Kunst te brengen toch
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top