Waar komen deze hihats vandaan?

Ik denk dat je wel op 95% komt met een machinedrum...ik dacht zelf dat het een r8 was.
Dat is overigens best een aardig idee, om met de machindrum allerlei kitjes na te bouwen...909 doet ie niet zo lekker, maar allerlei andere bakken kan je volgens mij heel aardig imiteren.
 
Origineel geplaatst door smackos
En al helemaal niet uit een Jomox.

Misschien is de hat uit dit nummer niet gemaakt met een Jomox maar een jomox kan hem met gemak namaken (en dan vind ik hem persoonlijk nog beter klinken ook }:| )
 
Origineel geplaatst door DJBlackbird
Hell yeah! :D Een van de beste nummers die ik ken :) Hoorde hem laatst (vrijdagavond geloof ik) weer op IDT. Dat was ook de reden voor deze post.
Het sampletje in mijn post is van die plaat.


Gebruik dan ook gelijk de clap en de rimshort allebei ook gebruik door Steve.

Tip voor onze good old tiesto om deze sound in zijn volgende track te gebruiken
:dubbel:
 
Misschien is de hat uit dit nummer niet gemaakt met een Jomox maar een jomox kan hem met gemak namaken (en dan vind ik hem persoonlijk nog beter klinken ook )

Als je een mp3 hier kan neerzetten met die hats exact nagemaakt mag je mijn Maserati V8 evoluzione hebben.

Het heeft overigens ook wel wat weg van een Sequential drumtracks.

Als iemand nog zijn RZ1 wil ruilen voor een TR606....

Dan hoor ik dat graag
8)
 
Idd.....de Drumtraks hihats komen ook wel in de buurt....(al klinken die nog iets meer metaalachtig)

Maar met een Machinedrum maak je zulke hihats niet ben ik bang...
 
Origineel geplaatst door smackos
Dati s geen geen 909

Maar een Casio RZ1

Uit Work that motherfuckervan steve pointdexter

de enige gast die dat ding waarschijnlijk ooit goed gebruikt heeft

en iedereen wil de RZ1 dan...maar je hoort nooit een ander nummer ermee :D

DJ Sim heeft ook zo'n hihatje gebruikt in de track 'Terratec 101'
 
...wie ook veelvuldig gebruik maakte van een casio rz1 was Tod Terry.
ik heb er zelf ook een gehad en er zat een cassettebandje bij van casio met daar op allerhande samples.
de rz1 kon (voor die tijd al heel modern) 4 samples onder een pad kwijt (12 bits of was het 8) het leuke aan deze cassette was dat alle instrumenten werden aangekondigd in het engels, maar ingesproken door een jap.
zou je nu een plaatje mee kunnen maken....
de rz1 ben ik daarna nooit meer ergens tegengekomen.
 
Yamaha RX-8 drumcomputer komt ook erg dicht in de buurt bij deze klank. Fijne hats :) Ik heb je link ook maar meteen ff gedowned. Lekker voor Techno ;)
 
Back
Top