versterkers

nhl2003

Stamgast
Lid sinds
18 december 2002
Berichten
225
hallo allemaal,

ik ben van plan om een eindversterker van 1200watt per twee kanalen aan te schaffen, maar ik heb allerlei soorten eindversterkers gezien enzo, maar welke lijkt het beste volgens jullie, ik zag laatst van dynacord een versterking.


graag reacties heel erg welkom

groet
 
eeeeeuh........2 x 1200 W ?!?!? da's VEUL !!

Wij gebruiken een 2 x 900 W Dynacord, en dat ding klinkt als een klok een gaat (indien nodig) snoeihard !
Op lagere volumes blijft hij ook mooi klinken. (zelfs over onze Behringer-speakers :D )
 
Origineel geplaatst door gemmetje
eeeeeuh........2 x 1200 W ?!?!? da's VEUL !!

Wij gebruiken een 2 x 900 W Dynacord, en dat ding klinkt als een klok een gaat (indien nodig) snoeihard !
Op lagere volumes blijft hij ook mooi klinken. (zelfs over onze Behringer-speakers :D )

ja dat is idd echt veel, maar ik wou tog dus een goede gelijk nemen van 1200watt, en het is per kanaal dus 600watt :D ;) en niet twee keer 1200watt waaww daan zal echt te gaaf zijn haha, maar dus ik vraag me nu af waar moet je naar kijken als je een eindversterker gaat kopen ja de aantal watts en ohms, en dan merk ofzo :confused: , maar ik heb dus een dynacord gezien van 1200watt en een Trace Elliott van 1200watt, welke is beter en Trace Elliott is ietjes duurder.

mvg
 
heb je al speakers ??
zo ja, dan weet je waar je naar moet kijken (qua ohms & watt-jes) ;)

1 dingetje: meer wattjes is niet persé beter, hangt van je gebruiksdoel af.
Als je versterker nooit je eigen herrie-hokje uit gaat komen, is 1200 W gewoon onzin.
Met een dergelijke versterker kun je best de ramen van een stevige kroeg laten rammelen hoor !

Die Trace Elliot's heb ik zelf nooit gebruikt, maar ze schijnen inderdaad errug fijn te klinken.

ik heb zelf ook ooit een 1800 W Peavey gebruikt, en die klonk ook goed, maar persoonlijk vind ik een Dynacord toch wat "opener" klinken over het complete frequentie-bereik.
 
Origineel geplaatst door gemmetje
heb je al speakers ??
zo ja, dan weet je waar je naar moet kijken (qua ohms & watt-jes) ;)

1 dingetje: meer wattjes is niet persé beter, hangt van je gebruiksdoel af.
Als je versterker nooit je eigen herrie-hokje uit gaat komen, is 1200 W gewoon onzin.
Met een dergelijke versterker kun je best de ramen van een stevige kroeg laten rammelen hoor !

Die Trace Elliot's heb ik zelf nooit gebruikt, maar ze schijnen inderdaad errug fijn te klinken.

ik heb zelf ook ooit een 1800 W Peavey gebruikt, en die klonk ook goed, maar persoonlijk vind ik een Dynacord toch wat "opener" klinken over het complete frequentie-bereik.

nou eigenlijk wil ik momenteel twee tops (per box 400watt rms) kopen, en twee subwoofers (per subwoofers 500watt rms) kopen en wil daarbij ook dunacord powermate 1000 kopen , en miss later maar niet nu twee monitoren kopen, maar de vraag is dus als ik die boxenset koop, welke amplifire zou best bij passen, ik had in mijn gedachten gelijk een goede kopen van 1200wat, maar ik zag ook net van Inter-m maar die zijn echt duur als je praat over de P2000/3200, dus het zou de p3200 beste bij dit passen misschien :erm: , advies graag
8) alvast bedankt
 
en ben ik nog vergeten om erbij te zetten, dat ik dat niet ga gebruiken voor thuis anders zou het totaal onzin zijn:D , het gaat om 300 personen feest maximaal

MVG
 
Origineel geplaatst door nhl2003
nou eigenlijk wil ik momenteel twee tops (per box 400watt rms) kopen, en twee subwoofers (per subwoofers 500watt rms)

dat zijn lieverdjes !! :engel:

ik zou daar gerust een 2x900 aanhangen (of mss nog wel een beetje meer.....8) )

helaas is onze dynacord 2x900 niet te koop....... :peukie:
 
ik heb ook de dynacords s1200 in de zaak (3x) en niets anders dan LOF!

ik stuur uit naar een jbl set, weet de naam en type van de set niet maar i.i.g.

2 grote baskasten, 2 midrangekasten, 2 hoge tonen dingen.. simplades ofzo? zoiets was het, en nog 2 x 2 van die bullits daaraan... klinkt super.. en kan HARD! op maximaal trillen de glazen van de bars af, maar het geluid blijft goed!

misschien leuk te vermelden dat ik wat kappote jbl speakers heb vervangen door speakers van DAS (of was het nu dap?) i.i.g. hoor geen geluidsverschil, klinkt nog net zo strak, alleen wel 40% goedkoper ;)



(was dit geen synthforum?)
 
nou eigenlijk ben ik niet zo geintereseerd erin =( sorry, maar tog heel erg bedankt
 
probeerde je niets te verkopen, zei alleen dat ik ook die dynacord 2 x 600 watters gebruik.
en omdat je ook een goed setje zoekt (die van mij is NIET te koop) gaf ik een idee waar je naar zou kunnen kijken, alhoewel alleen de versterkers ook al top zijn!
 
Origineel geplaatst door Alexandre Redwood
hoor geen geluidsverschil, klinkt nog net zo strak, alleen wel 40% goedkoper ;)

Zijn het 100% zeker geen d(r)ap speaker die je erin hebt geplaatst...... :D :D :D


greetings,
Peet
 
versterker maakt niet veel uit .. altans minder dan je zou denken met al die grote prijs verschillen ,

een andere tweater maakt al meer klank veschil vergeleken een sony of bristol amp

het voordeel van een goeie is dat hij minder snel clipt..

heb laatst een denon van 80 watt een sony van 60 watt en een kme van 300 wat getest op clippen .de denon clipt bij 20 sony 5 kme op 70 watt

wel eens gehoord dat een track stoerder klingt als het wat harder staat ?? das je amp die aan het kotsen is .
 
Toch maar een doekje voor erbij.

Je weet het niet!
 
Origineel geplaatst door Cisco
Ultiem> PCM met Bryston amps! :{

zeg heb je weer eens geld teveel ?

maar ik zoek nog steeds een leuke gebalanceerde amp voor me ns10m's .... iemand tips ?
graag ook met exra jack uitgangen voor 2 track recorder ofzow

1200 watt is dan veels te veel he ..

budget tot +/- 300 euro
 
madr kme amp ( 19 inch ) is erg goed
 
Origineel geplaatst door Cisco
Ultiem> PCM met Bryston amps! :{

Ik geloof dat die niet zouden staan op het podium, het gaat hier toch meer over een PA set.
 
Origineel geplaatst door nhl2003
en ben ik nog vergeten om erbij te zetten, dat ik dat niet ga gebruiken voor thuis anders zou het totaal onzin zijn:D , het gaat om 300 personen feest maximaal

MVG

Waarom ga je niet voor een powered set! is daar een reen voor.
Lijkt me veel handiger dan een losse speaker en versterker set.
Zeker voor de grote die je nu aan geeft van 300 man!
 
Origineel geplaatst door MadR
zeg heb je weer eens geld teveel ?

maar ik zoek nog steeds een leuke gebalanceerde amp voor me ns10m's .... iemand tips ?
graag ook met exra jack uitgangen voor 2 track recorder ofzow

1200 watt is dan veels te veel he ..

budget tot +/- 300 euro

voor die prijs koop je al een 2de hands B2 van Bryston, en die klinkt echt veel beter dan
wat er bij thoman tekoop is voor die prijs, en zelfs al is hij 10 jaar oud is heb je nog altijd 8 jaar langer garantie dan al die andere fabrikanten.
 
Back
Top