Goeie studioversterker ?

Tuurlijk wil iedereen het beste van het beste, ben ik helemaal met je eens, maar als het budget het voorlopig niet toelaat zoek je naar een goedkoper alternatief. Ondanks de aanschaf van m'n Tascam M3500 adviseer ik nog steeds Behringer mixertjes voor beginners. Uiteindelijk gaat het niet om de spullen maar om diegene die er achter zit ;)
 
Re: Re: Goeie studioversterker ?

Re: Re: Goeie studioversterker ?

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Tja, als ik het woord "goed" lees, dan beginnen mijn vingers te kriebelen, dat weten jullie intussen al.

Ik zou Alesis en budget-vriendelijke soortgenoten niet onmiddellijk als "goed" durven bestempelen. Ze zijn betaalbaar en da's misschien voor de meesten de belangrijkste faktor.
MAAR :
Een vaak vergeten en doorslag gevend element bij versterkers is de demping-faktor.
Het bepaalt uiteindelijk hoe corrcect hij die klank kan weergeven en de dynamiek die een versterker heeft.
Hoe groter die faktor, hoe beter maar ook hoe duurder de prijs.

Lees hier:

http://www.studio-systems.com/audiofeatures/novdec99/dampingFactor/damp01.htm

Als je naar een goede kwaliteits versterker zoekt kunnen deze merken je ongetwijfeld helpen :

Amcron / Crown
Lab-gruppen
Crest
Carver
QSC

Je geeft beter iets meer uit en speurt naar zeldzame aanbiedingen van bovenstaande merken op de 2de hands markt.
Een goeie test inzake kwaliteit is ook het gewicht van een versterker. Een conventionele kwaliteits versterker van pakweg 2x300 watt is nauwelijks te tillen. Dat komt door die enorme transformator en voeding die er zou moeten inzitten.
En sorry dat ik me zo wil uitdrukken maar veel versterkers inclusief Alesis, Roland, Mackie, Samson en andere toestanden zijn een beetje huilen met de pet op ! Ook in home-configuraties.
Per slot van rekening is die versterker de "locomotief" van je speakers en mag dus steeds een beetje overbemeten zijn qua vermogen wil je brokken voorkomen. Een goeie versterker is een investering die makkelijk 15 jaar probleemloos meegaat mits juist gebruik en juiste keuze.
Een alternatief is een A-klasse hifi-eindversterker maar ook daar komen slechts een aantal merken in aanmerking, al hebben de meeste merken wel 1 of 2 types in hun reeksen. Modellen die dan meestal ook onbetaalbaar zijn en je nauwelijks terugvind op de 2de-hands markt.
Ik zal er om de lieve vrede te bewaren er maar bij zeggen dat dit geen anti-Alesis of Mackie of Samson pleidooi is. Steeds met begrip voor ieders budget en wensen.
Vroeg of laat kom je d'r toch achter dat je speakers zoveel beter presteren met de juiste eindtrap.
En dat verschil is soms héél groot !

jongens en meisssjeesss.

Deze man weet waar die over praat.

Hij heeft helemaal gelijk. Ik kan niet anders zeggen.
sKeLeTvM , waarschijnlijk komen er naast mn westlakes nog een paar grote tannoy ardens te staan.
Een beetje anders dan westlake die nogal heel erg gedetailleerd zijn.
Dus een arden is wel lekker voor de verandering.
Weet je welke versterker daar het beste bijpast?

laat me weten.

alvast bedankt.
 
Back
Top