Alto Professional mixers. Goede kwaliteit?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
De naam doet me denken aan Alecto :)

Ik ken dit merk niet echt... bestaat het al lang en is het 'professional' qua duurzaamheid van faders en pots?
 
Bij het woord 'professional' is het meestal tijd om argwanend te worden. Op echt professionele apparatuur zul je dat woord namelijk niet tegenkomen.

Het is in ieder geval een merk dat in het lage prijssegment opereert en dat zijn meestal de minder duurzame apparaten. Zeg maar de wegwerpmixers.
 
Bij het woord 'professional' is het meestal tijd om argwanend te worden. Op echt professionele apparatuur zul je dat woord namelijk niet tegenkomen.
Vroeger was dat misschien zo. Maar op een gegeven moment heeft er iemand ontdekt dat zelfs "professionals" gevoelig zijn voor marketing. ;)
 
Alto... voor zover ik weet is het niet echt denderende kwaliteit, een beetje vergelijkbaar met de goedkopere Spirit en Behringer mixers. Heb er weleens eentje gebruikt op locatie: weinig headroom en een equalizer met een matige klank. Redelijk bruikbaar, maar niet geweldig.
 
Ah okay, ik kon het merk verder niet. Ik moet wel even zeggen dat ik een simpel 3 ch mixertje heb van Alto, een zmx52.. Best een okay ding, al ruist hij wel wat als ik de volume meer open gooi. Maar ik wilde toch nog even wat meer over het merk weten voor ik een wat uitgebreidere (en duurdere) ga kopen...
 
Tja..

Soundcraft of Yamaha heb ik dan toch wat meer vertrouwen in..
 
De enige introductie die ze op YT geven van hun eigen mixer, is de camera van links naar rechts en omgekeerd bewegen. En van zoooo, dit is 'm dan.... Geen uitleg. Dan ben je als merk al lekker bezig.
 
ha! :D
Nee, in dat geval zou ik toch wat verder sparen als je een beetje kwaliteit wilt. Persoonlijk vind ik de Allen & Heath ZED reeks erg behoorlijk: klinkt prima en is degelijk gebouwd.
 
ha! :D
Nee, in dat geval zou ik toch wat verder sparen als je een beetje kwaliteit wilt. Persoonlijk vind ik de Allen & Heath ZED reeks erg behoorlijk: klinkt prima en is degelijk gebouwd.

Die Allen & Heath ZED-14 is idd een mooie...
 
Er zit een behoorlijk bedrijf achter; http://www.inmusicbrands.com

Waar gerenommeerde merken maar ook bijvoorbeeld Ion yussen zit (van die spotgoedkope usb-platenspelers).

Als mensen zeggen beetje in kwaliteitsniveau van Behringer/Spirit, dan kan je dat interpreteren als; wat wil je er mee? Hobbymatig met muziek bezig en daarbij vooral focus op de muziek, minder op de sound/techniek? Of wil je vooral focus op sound/techniek en/of wil je echt wel wat meer bereiken dan zolderkamerhobby? In veel gevallen zullen goedkope mixers hun werk ook heel behoorlijk doen.
 
Tja ik heb er een compressor een zielloze bak. Zoiets wat solidstatelogic had willen maken in 1983. Het klinkt als cristalclear (op sommige punten werkt hetniet maar dat is weer een ander technisch verhaal) Als iets pro audio is dan kan je het idd als behrihgier spul zien. Bijvoorbeeld voor scholen of kleine theaters een auditorium, (tja jongens dat noemen ze tegenwoordig ook werken). Het weggooi ,pak een nieuwe verhaal. Zoiets als een T-shirt zonder merkje. Wie wil er nou nog anno 2017een T-shirt zonder merkje. 8)

2 van Mijn Neve 5043 heb ik al de dc dc converters moeten vervangen met een prijs van 3 keer het appaat van alto. Wat is dan PRO.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top