X

midi dump van virus c naar Yamaha rm1x

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

midi dump van virus c naar Yamaha rm1x

Ik wil een midi dump uitvoeren vanuit mijn virus c en opnemen in mijn Yamaha rm1x.
    Heeft iemand dit al eens eerder gedaan en zoja kan hij mij dat uitleggen.
    Ik heb uiteraard bijde handleidingen doorgekeken, maar ik kom er niet uit.
    SoundCloud

Vimeo

YouTube

Je hebt het waarschijnlijk over een sysex dump., toch?
    Sysex betekent SYStem EXclusive en is dus alleen voor dat afzonderlijk apparaat. Je kan zo'n dump op de pc opslaan en weer terug.

♪.♫♪♪♫

Comment

:confused: Je wil je patches van je virus in je RM1X laden? Gaat niet lukken vrees ik.
      Gearlist : Access Virus, Korg Microkorg, Jomox Airbase 99, Soundcraft Spirit SX 20, ESI N-ear05, Behringer R-control, Evolution MK-249C, Alesis Midiverb 4, Midisport4x4, Audiophile USB, Rode NT2, Cubase SX 2.2
      Te Koop: Yamaha RM1X

Comment

ja ik wil inderdaad een sysex dump uitvoeren.
        Maar dan in mijn rm1x
        SoundCloud

Vimeo

YouTube

Comment

het volgende probleem is dat ik mijn virus helemaal niet kan aansturen met cubase.
          Alle andere apparaten wel, terwijl het aansturen via mijn rm1x wel wil.
          SoundCloud

Vimeo

YouTube

Comment

sysex uitwisselen tussen Yamaha en Access? gaat nie lukken aangezien het om 2 verschillende apparaten gaat die elk hun eigen sysex codes hebben... en uiteraard ook geheel eigen parameters...

Comment

ik vraag me uberhaupt af waarom je dat graag zou willen...?! ik zie het nut er niet van in eigenlijk...

Comment

om een backup te maken
                SoundCloud

Vimeo

YouTube

Comment

waarom sla je je backup niet op in je PC???
                  je maakt het volgens mij moeilijker dan het infeite is...

Comment

omdat mijn virus niet reageerd op cubase of op de sounddiver
                    SoundCloud

Vimeo

YouTube

Comment

Origineel geplaatst door chris-w
                      om een backup te maken
                      check!

Comment

heb je die daarvoor dan nodig?
                        onthou misschien alles uit je hoofd dan,kan niet missen

Comment

erm... is dat niet een beetje onzin?
                          ...sysex is gewoon data en het maakt dus verder niet uit waarmee of waar vandaan dat gebeurd...

als je virus wel reageerd op 'normale' midi data dan moet ie absoluut ook op sysex reageren...
                          of anders heb je waarschijnlijk de sysex optie uitstaan in de virus...

Comment

als ik een paar noten inteken in cubase en wil laten spelen door mijn korg geen probleem, maar doe ik dat met de virus gebeurt er niks.
                            SoundCloud

Vimeo

YouTube

Comment

als ik een paar noten inteken in cubase en wil laten spelen door mijn korg geen probleem, maar doe ik dat met de virus gebeurt er niks.
                              *glunk!* dan heb je een erg groot probleem als je het mij vraagt...

Comment

Als het allemaal wel werkt met je rm1x is er nix mis met je virus... een sysex dumpen naar je rm1x wil, ik gebruik daarvoor de songmode een track op record zetten en dumpen maar. (met midi out van je virus op de in van de rm1x)

Vreemd dat je met cubase geen muziek uit de virus krijgt? moet wel aan je instellingen liggen dan...

Druid

PS: Ik heb geen virus en weet niet precies wat je setup is maareh, probeer eens het global midi channel te veranderen op je virus of stoei eens met een multi en zorg dat je in cubase de goede midi port en channel te pakken hebt

Comment

Je kan misschien die zak van je kop trekken?
                                  GEAR: Analog Rytm, Sub 37, Bass Station II, Matrix 1000, SQ80, Nord Modular, DX200, Mono Evolver, Blofeld, Streichfett, Wavestation Legacy, M1 Legacy, Deluxe Bass Big Muff, FireworX, M-One XL, MidiVerb IV, Monotron Delay, Triple-C, 3632, BCR2000, Pyramid, Zillion, Numerology 4 Pro, Logic Studio X, AMT8, Macbook Pro, ProFire 2626, 01V96, Monitor2USB, DT990, D8, Active MixCube, B&W PIPELINED: PHASED OUT: E5000 Ultra, X3

Comment

het is voor mekaar, gaat prima met de rm1x.
                                    SoundCloud

Vimeo

YouTube

Comment

Sorry voor het misverstand:
                                      Als ikzelf nooit een dump opneem met een sequencer, wil dat niet zeggen dat het niet kan.
                                      Ik heb inderdaad eens gelezen dat dat ook een manier is.

Ik gebruik zelf midi-ox die je gratis kan downloaden. Ik kan iedereen aanraden dit ook te gebruiken voor een dump.

http://www.midiox.com/

♪.♫♪♪♫

Comment

Ik wil om een andere reden als de poster van deze thread hetzelfde bereiken. Als ik een song maak met de Rm1x stuurt deze PrgChanges naar de Virus. Als ik op dat moment andere banks heb geladen in de Virus heb ik een probleem. Wat ik nu dus moet doen is voor elke song een dump maken van de Virus welke ik als de song wil bewerken eerst moet uploaden. Nogal bewerkelijk vind ik en daarom wil ik graag de gebruikte patches uit de Virus als sysex dump aan het begin van mijn song. Op deze manier hoef ik mij alleen nog maar zorgen te maken dat ik geen patches overschrijf waar ik nog mee bezig ben.

Is dit wel of niet mogelijk? Wat is anders een minder bewerkelijke manier om met deze issues om te gaan?

Alvast bedankt!

Comment

Working...
                                        X