Neve 542

goran

dus dat
Lid sinds
7 mei 2007
Berichten
798
Locatie
Lelystad
Hey,

Mijn oog is al een tijdje gevallen op de Neve 542 en lees er de laatste tijd het een en ander over. Wil een lekkere saturatie geluidje over mijn mix kunnen gooien. Ik gebruik al een tijd de Kramer plugin van Waves, wat ik op zich best lekker vindt werken, maar ik kan me ook best voorstellen dat een saturatie-plugin niet in de buurt van analoog geluid kan komen (of verschillen de meningen hierover?).

Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met de Neve 542 en dit voldeed/voldoet aan de verwachting die je eerst had. Is hij subtiel? Of kan hij ook een beetje extreem worden ingezet? En zijn er in deze prijsklasse ook alternatieven? Vind je het apparaat zijn geld waard? En zijn er grote verschillen tussen de Neve 5042 en de 542, behalve het feit dat de 5042 schakelt tussen 7.5ips/15ips t.o.v. de 542 die schakelt tussen de 15ips/30ips?

Alvast bedankt! :mexico:
 
De 542, net als de Anamod ATC, is uiteindelijk net zo hard een emulatie als een plugin dat is. Het doet het alleen met andere middelen. In geen van de gevallen is er sprake van echte magnetische tape in het hele proces.

Ik ben op zich wel eens benieuwd hoe die dingen klinken, maar ik schaam me in de tussentijd niet voor het gebruiken van plugin-saturators (ik gebruik die van UAD wel eens, alsmede ToTape3/ToTape4 van Airwindows).
 
Back
Top