oK cOMPUTER

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Eerder vanavond zag ik een oudere computer (en dito OS) gezocht worden in het MP forum. Voor zover ik me kan herinneren was het om oudere editors te kunnen draaien die kennelijk op diskette staan want dit was een van de voorwaarden.
Nu is de advertentie verdwenen.
Ik snap dat de SF MP niet voor computers te koop zetten beschikbaar is. De vraag afdeling omgekeerd wellicht ook niet.. maar als ik lees dat er uitzonderingen zijn zoals:
voorwaarden schreef:
Daarnaast is het toegestaan om vintage computer-gerelateerde artikelen (Atari ST, Amiga, Commodore 64, MSX) aan te bieden, mits de aangeboden zaken een duidelijke link met muziek en/of studio-zaken hebben.

Ik heb n tijd geleden bv een oude PC gekocht op het forum gekocht .. daar zat toevallig een geluidskaart in en was hierdoor mogelijk een uitzondering... wehttps://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1496274&postcount=4

Sommige dingen zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar. Computers horen nu eenmaal bij muziek. Ok.. het is iets anders als er een PC (uit het heden) op een synthforum aangeboden of te koop gevraagd wordt, daar ligt een duidelijke scheidslijn.. maar als er door iemand gezocht wordt naar een minder goed te vinden (ouder) item wat specifiek voor muziek bedoeld is, is dit platform toch bij uitstek geschikt om elkaar daar van adviezen in te voorzien? /of elkaar iets aan te kunnen bieden?
 
Het is een beetje een randgeval. Aan de ene kant werd inderdaad gevraagd om een oude PC om oude software op te draaien en synths te editen, maar aan de andere kant was de vraag zo generiek en niet synth/muziek specifiek dat die op ieder (retro)computerforum wel gesteld had kunnen worden - of met een rondje marktplaats of rommelmarkt. Daarnaast ontstond er direct een technische PC discussie die niet echt op dit forum thuis hoort.
 
Ik ben de moderator die de advertentie heeft verwijderd op basis van de richtlijnen die we al jaren hanteren voor de MP. Hierin staat ondermeer:

- Wat is in ieder geval niet toegestaan? - •Niet-synthesizer gerelateerde artikelen; met name computers [...]
- Advertenties met daarin computers (PC / Mac) of computeronderdelen (processors, harddisks, muizen, beeldschermen) horen niet thuis op dit forum

Het ging in deze advertentie niet om Atari ST, Amiga, Commodore 64 of MSX.

Het argument dat computers nou eenmaal bij muziek horen, vind ik wel valide. Ik heb hierover contact gehad met de eigenaar van de advertentie en aangegeven dat we hierover natuurlijk best discussie kunnen voeren. Juist omdat de richtlijnen al jarenlang hetzelfde zijn, maar de wereld om ons heen aan verandering onderhevig is, lijkt me dit helemaal geen slecht idee. Totdat er echter een andere beslissing is genomen, zullen we de richtlijnen zo goed mogelijk proberen te handhaven. Ik denk dat dat het duidelijkst (en eerlijkst) is voor elke forumgebruiker.
 
Er staan op SF genoeg (waardevolle) PC discussies.. (gelukkig).. :) Ik denk juist dat SF leden iets relevantere info kunnen bieden dan de antwoorden die je krijgt op een willekeurig computer forum.. heb toevallig weleens iets gezocht op tweakers :|

Verder zijn mensen die zich voornamelijk met muziekinstrumenten bezig houden niet altijd even bekend met computers (en de historie daarvan), maar er zijn hier genoeg leden die met beiden werelden bekend zijn..
Wellicht was het ook beter geweest als ie zijn vraag in een topic had gesteld.. en via dat topic richting verkoopsite...
 
Back
Top