bijlevel - Change

bijlevel

SWB
Lid sinds
29 november 2007
Berichten
1.273
Locatie
Delfgauw
Geïnspireerd door de tijd van het jaar en een gedicht van John Frederick Freeman is dit muziekstuk tot stand gekomen. Dit is de tekst:

A late and lonely figure stains the snow,
Into the thickening darkness dims and dies.
Heavily homeward now the last rooks go,
And dull-eyed stars stare from the skies.
A whimpering wind
Sounds, then's still and whimpers again.

Yet 'twas a morn of oh, such air and light!
The early sun ran laughing over the snow,
The laden trees held out their arms all white
And whiteness shook on the white below.

And now night's fall'n, the west wind begins to creep
Among the stiff trees, over the frozen snow;
An hour--and the world stirs that was asleep,
A trickle of water's heard, stealthy and slow,
First faintly here and there,
And then continual everywhere.

And morn will look astonished for the snow,
And the warm, wind will laugh, "It's gone, gone, gone!"--

 
Last edited by a moderator:
pff.. echt geweldige inzendingen dit jaar! Ook dit is weer een mooi en fantasierijk werkje. Heb er met plezier naar geluisterd!
 
Poeh, super qua begin! Mooi dat je vocalen soms als akkoord laat klinken. Op een gegeven moment verlies ik de aandacht wat, maar qua audio-collage erg fijn!
 
Wat hierboven staat

mooe ijle sounds met een warme ondertoon. sfeervol!

inderdaad, wat een boel mooie inzendingen weer :)

Prachtige track! Beetje filmisch met mystiek. Inderdaad wat een goede inzendingen dit jaar.

Poeh, super qua begin! Mooi dat je vocalen soms als akkoord laat klinken. Op een gegeven moment verlies ik de aandacht wat, maar qua audio-collage erg fijn!

Allemaal wederom mijn dank voor de complimenten, doet mijn goed in deze donkere tijd!

Het kan idd op een gegeven moment wat saai overkomen omdat de zang eigenlijk niet zoveel variatie heeft. Om dat er in te brengen is met deze software nog een heel werk en ik zat al tegen de deadline aan!
 
Allemaal wederom mijn dank voor de complimenten, doet mijn goed in deze donkere tijd!

Het kan idd op een gegeven moment wat saai overkomen omdat de zang eigenlijk niet zoveel variatie heeft. Om dat er in te brengen is met deze software nog een heel werk en ik zat al tegen de deadline aan!

Mooi nummer :okdan:. Kan er ook het hele nummer prima naar luisteren. "Zang" is echt heel knap gedaan, maar is voor een echt sterke zanglijn niet eenvoudiger om een goede zangeres te vragen? Met een voorbeeld zoals dit moet dat toch prima te doen zijn.
 
Fijn liedje. Mysterieus, subtiel en intrigerend. Als ik toch iets moet aanmerken is dat ik wat contrast mis. Singer/songwriter James Taylor zei ooit treffend over zijn 'bridges' dat hij zijn liedjes daarmee in een ander licht zet. Even iets anders om daarna weer te laten horen hoe pakkend het oorspronkelijke idee is. Dat mis ik een beetje, maar dat is een detail. Knap liedje :halleluja
 
Hoe vocaloid werkt, mag je mij ook een keer uitleggen.... je naam staat genoteerd :P ;)

Anyway, heel fijn muziekje. Mooi vocaltje. Mystiek soundje. Mooie relaxte beat ook, en sfeer.
Ik kan 'm erg waarderen.
 
Bijzonder stukje muziek :). De vocaal met die arperggio zorgen, samen met de akkoorden, voor een speciale sfeer. Het stereobeeld van de rest van de geluiden verbreekt dit helaas een beetje. Bas en drums zijn extreem tegenover elkaar links/rechts gezet, en zijn vrij droog. Ik denk dat je met de plaatsing daarvan nog veel kan winnen om de sfeer beter vast te houden.
Dat geluid vanaf 3:45 is erg gaaf!
 
erg mooi, sferische track. en kan alleen herhalen wat slaveofthewave zegt; ijl, met warme ondertoon. soms een zeer subtiele tegendraadsheid. mooie drumgeluiden en mooi drumritme (beetje dead can dance achtig, is positief, zéer positief). synhs perfekt. goeie mix! perfekte plaatsing. en de vocalen, prachtig.
 
Ook weer heel tof! Muziek en vocalen fantastisch, mix is nog wel winst te halen wat mij betreft, maar ga deze zeker vaker luisteren.
ik zat al tegen de deadline aan, dus dan schiet de mix er al snel bij in. als muziekmaken niet mijn hobby was, zou ik een producer inhuren.

Mooi nummer :okdan:. Kan er ook het hele nummer prima naar luisteren. "Zang" is echt heel knap gedaan, maar is voor een echt sterke zanglijn niet eenvoudiger om een goede zangeres te vragen? Met een voorbeeld zoals dit moet dat toch prima te doen zijn.
ik had een zangeres (zie ook enkele van mijn nummers op soundcloud/bandcamp), maar die is helaas overleden. er was/is iemand uit Zuid-Afrika, maar die heeft het te druk op het moment.

Fijn liedje. Mysterieus, subtiel en intrigerend. Als ik toch iets moet aanmerken is dat ik wat contrast mis. Singer/songwriter James Taylor zei ooit treffend over zijn 'bridges' dat hij zijn liedjes daarmee in een ander licht zet. Even iets anders om daarna weer te laten horen hoe pakkend het oorspronkelijke idee is. Dat mis ik een beetje, maar dat is een detail. Knap liedje :halleluja
zoals je zegt, het contrast komt door een refrein en eventueel een bridge, maar helaas zat er in de tekst geen deel wat ik als refrein kon gebruiken. het "tweede deel", daar waar de maatsoort veranderd, is iets in die richting. daar herhaal ik ook een stuk tekst 2x.

Hoe vocaloid werkt, mag je mij ook een keer uitleggen.... je naam staat genoteerd :P ;)

Anyway, heel fijn muziekje. Mooi vocaltje. Mystiek soundje. Mooie relaxte beat ook, en sfeer.
Ik kan 'm erg waarderen.
ik zal je wat opsturen via PB.

Een van de betere die ik heb gehoord. Heerlijke duistere sfeer.
bedankt!

Bijzonder stukje muziek :). De vocaal met die arperggio zorgen, samen met de akkoorden, voor een speciale sfeer. Het stereobeeld van de rest van de geluiden verbreekt dit helaas een beetje. Bas en drums zijn extreem tegenover elkaar links/rechts gezet, en zijn vrij droog. Ik denk dat je met de plaatsing daarvan nog veel kan winnen om de sfeer beter vast te houden.
Dat geluid vanaf 3:45 is erg gaaf!
bedankt voor je opmerkingen. het blijft idd leuk om een loopje van een bepaald aantal tonen te voorzien van diverse akkoorden en dan te merken dat het karakter daardoor verandert. je opmerking over de panning van de bas/drums snap ik niet, want op mijn speakers/koptelefoon staan die juist precies in het midden. geluid rond 3:45 is een poging om druppelend smeltwater te benaderen, dat past bij de tekst.

erg mooi, sferische track. en kan alleen herhalen wat slaveofthewave zegt; ijl, met warme ondertoon. soms een zeer subtiele tegendraadsheid. mooie drumgeluiden en mooi drumritme (beetje dead can dance achtig, is positief, zéer positief). synhs perfekt. goeie mix! perfekte plaatsing. en de vocalen, prachtig.
wat een complimenten, vink! zeer op prijs gesteld en blij dat je zo hebt genoten van deze track. invloed van dead can dance kan kloppen, heb er verscheidene cd's van.
 
Back
Top