Eyes

bijlevel

SWB
Lid sinds
29 november 2007
Berichten
1.273
Locatie
Delfgauw
Een vrij traditioneel gearrangeerd popliedje op tekst van de altijd even vrolijke :D dichter John F. Freeman. Bij dit nummer blaas ik mee op een zelfgemaakte Native American fluit, een type fluit dat al eeuwenlang door de Indianen werd/wordt gebruikt.

Dit is het gedicht, enigszins aangepast voor de muziek, gezongen door vocaloid Avanna:

A winter sky of pale blue and pale gold,
Bare trees, a wind that made the wood-path cold,
And one slow-moving figure, gray and old.

We met where the soft path falls from the wood
As I came near she stood
And answered when I spoke, drawing the hood

Back from her face. I saw only her eyes,
Large and sad. I could not bear those eyes.
They were like new graves. I could not bear her eyes.

But what we said as each passed on is gone.
We looked and passed like strangers on,
I to the high wood, she towards the paling sun.

And there, where the clear-heavened small pool lies,
And the tallest beeches brush the bending skies,
In pool and tree I saw again her eyes.

Alvast zeer bedankt voor het luisteren!

 
Mooi nummer. Die Native American fluit klinkt prachtig :), je voelt de emoties trillen. Die fluit heb je dus zelfgemaakt. Hoe? Zelf uitgehold of zo?
Dank voor je positieve reactie. Die fluit heb ik met mijn 3D printer gemaakt, nadat ik eerst het ontwerp in een 3D modelleerprogramma had gemaakt. Er is veel informatie te vinden over hoe zo'n fluit inelkaar steekt en dan kan je'm dus met moderne technology zelf maken. Ik doe er een fotootje bij.
 

Attachments

  • NAF SWB.jpg
    NAF SWB.jpg
    13,2 KB · Bekeken: 117
Wondermooie track. Zelf had ik gewillen dat de vocalen iets luider stonden. Of heb je ze te fel gepanned ? Want mijn speakers doen hier raar. :erm:

Bedankt uiteraard voor je positieve woorden. In mijn mix staat de zang precies in het midden en het is een mono track. Het kan zijn dat ik de zang zachter in de mix zet omdat ik er aan gewend ben. Sowieso komen sommige woorden slecht uit de verf omdat het natuurlijk geen echte zangeres is. (Ik reageer niet zo vaak op jouw muzikale posts, maar weet dat ik het initiatief van gratis samples wel heel erg waardeer!)
 
Mooie fluit :okdan:
Ik hoor ook allerlei vreemde panning dingen:
de vocal die naar rechts drift en weer terug
dat geluid rond 3 minuten op rechts dat tot buiten m'n speakers komt
de fluit die naar links drift
 
Mooie fluit :okdan:
Ik hoor ook allerlei vreemde panning dingen:
de vocal die naar rechts drift en weer terug
dat geluid rond 3 minuten op rechts dat tot buiten m'n speakers komt
de fluit die naar links drift

Bedankt, ook voor de feedback over de mix. Ik heb het nu diverse keren teruggeluisterd, eerst in Mixbus (de software waarmee ik het gemixed heb), daarna de .wav in een andere audiospeler afgspeeld, vervolgens op Soundcloud en als laatste op Synthforum en geen enkele keer valt mij de extreme panning op. In het begin kan je wel wat heen en weer gaan van de fluit horen, dat is dan een ping/pong effect van de (wel extreem ingestelde) delay. De zang staat bij mij steeds keurig in het midden, dus geen drifting gemerkt. Het "geluid, zeg maar de solo, op 3 minuten staat idd best wel ver naar rechts, maar blijft toch wel in z'n speakerhok bij mij. Ook de fluit aan het eind blijft gewoon in het midden staan. Vreemd dus!
 
Erg toffe track! Heeft een zekere artistieke waarde. Dat klinkt misschien vaag en nietszeggend, maar is zonder meer positief bedoeld. Door het gedicht en de zelf geprinte fluit vind ik het meer waarde krijgen.

Waar ik het wel mee eens ben is de vocals... Die zijn er niet goed in gemixt, zonder geschreven tekst is het met geen mogelijkheid te verstaan en dat doet afbreuk aan hetgeen je wil brengen. Als je dat nog weet te fixen is ie helemaal top!
 
Erg toffe track! Heeft een zekere artistieke waarde. Dat klinkt misschien vaag en nietszeggend, maar is zonder meer positief bedoeld. Door het gedicht en de zelf geprinte fluit vind ik het meer waarde krijgen.

Waar ik het wel mee eens ben is de vocals... Die zijn er niet goed in gemixt, zonder geschreven tekst is het met geen mogelijkheid te verstaan en dat doet afbreuk aan hetgeen je wil brengen. Als je dat nog weet te fixen is ie helemaal top!

Zeer bedankt voor je opmerkingen. Die "vage" vocals komt door het gebruik van Vocaloid en ik kan mixen wat ik wil, maar de basis is (bijna per definitie) niet goed te krijgen, dus dat blijft een probleem in de mix. Ook omdat ik weet dat de tekst bijna onverstaanbaar is, doe ik die er altijd bij. Het gebruik van het programma Vocaloid is puur uit nood, omdat ik niet zomaar een echte zangeres kan inschakelen. Ik hoop ooit een zanger(es) tegen het lijf te lopen (mss via dit forum of de diverse andere fora) die puur belangeloos - want met mijn muziek kan je geen carriere maken - wil zingen. Maar nu ga ik weer een tijdje instrumentele muziek maken.
 
Na het intro zat ik meteen lekker in de 70's door dat heerlijke orgeltje. Prima track en een mooie eigen sound. Ben het wel met Gllomer eens dat de vocal wat harder in de mix mag. En ook ik hoor dat de vocal wat op rechts gepanned lijkt.

Die solo met noten buiten de toonsoort vind ik iets afleiden van de flow. Maar die lage fluit die er meteen na komt, man man man wat lekker!
 
Na het intro zat ik meteen lekker in de 70's door dat heerlijke orgeltje. Prima track en een mooie eigen sound. Ben het wel met Gllomer eens dat de vocal wat harder in de mix mag. En ook ik hoor dat de vocal wat op rechts gepanned lijkt.

Die solo met noten buiten de toonsoort vind ik iets afleiden van de flow. Maar die lage fluit die er meteen na komt, man man man wat lekker!

Ook zeer bedankt voor je leuke reactie en het klopt, mijn roots liggen in de jaren '70 en daarom is geluid van zo'n zuigende, licht vervormende Hammond B3 orgel wel erg favoriet bij mij gebleven. Ik zal de vocals wel wat harder zetten, maar (heel vreemd) bij mij zitten ze toch echt behoorlijk in het midden. Ik heb zelfs mijn koptelefoon andersom opgezet (want misschien ben ik dover aan het ene oor), maar ook dat maakte geen verschil! (Ik heb even een draadje aangemaakt n.a.v. van de opmerkingen over de mix, om er achter te komen of het met uploaden naar SC te maken heeft. Blijkt wel dat er kwaliteitsverschillen bij uploaden naar SC, BC of YT zijn, maar of dat ook de mix aantast is niet duidelijk.)
 
ja! erg mooi! en zeker, die fluit! maar tevens in het algemeen een heerlik nummer.
die vocaloid werkt naar mijn gevoel goed, wellicht is het beperkt, maar wat ik hoor is al bizonder, maar juist uit een beperking kan kracht ontstaan, de vokalen vallen mooi in de mix, het leidt niet af, dat het digitaal is. wanneer je het niet gemeld had, had ik gedacht dat er met effekten gewerkt was, het zo bedoeld was...
 
ja! erg mooi! en zeker, die fluit! maar tevens in het algemeen een heerlik nummer.
die vocaloid werkt naar mijn gevoel goed, wellicht is het beperkt, maar wat ik hoor is al bizonder, maar juist uit een beperking kan kracht ontstaan, de vokalen vallen mooi in de mix, het leidt niet af, dat het digitaal is. wanneer je het niet gemeld had, had ik gedacht dat er met effekten gewerkt was, het zo bedoeld was...

je positieve woorden over dit nummer tonen aan dat je een brede smaak hebt, want deze "muzieksoort" wijkt nogal af van jij gewoonlijk maakt. heel goed. gelukkig heb jij geen moeite met de zang in de mix.
 
Geinig nummer. Interessant ook door de zelfgemaakte fluit. Die zou er overigens van mij wel wat meer uit mogen komen. En ik kan me ook wel vinden in de kritiek op de vocalen. Daar is het nodige wel over gezegd.
 
Back
Top