Payt & Melissa - Sojourner

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Hier mijn inzending voor dit jaar. Deze keer een song genaamd 'Sojourner'. Sommigen van jullie zullen al de 'oude' versie zonder zang hebben gehoord, maar intussen is er dus een versie met zang.

De song begon als een demo voor de Bass Station 2, maar is intussen uitgegroeid tot wat het nu is. Overigens komen de meeste sounds nog steeds van de BS2, maar er zitten nu ook wat microbrute soundjes in.

Maar de belangrijkste toevoeging zijn dus de vocalen van Melissa, die ook de tekst schreef.

Veel luisterplezier!

Lyrics:

Your vistas within
Are all fulfilled...
Without A single step
You begin your trek

As Your visions reach out...
To the farthest peak
On Your Journey of Dreams
You will always seek!

Sojourner...
Rays of Light
Awaken your Day...
Shimmering over
Horizons that await...

A Glimmer...of Sun...
Sparkles the Rim of your World
And Ignites the Dawn
Of Your Quest and Beyond!

Trekking far and wide...
A thrill for Discovery is high...
Your Mind, outside of Time!
Imagination, and the Dream that lies before you...
In 5th Dimension...There wi-i-l-l be-e-e no bounds!

Sojourner...
Your Heart is Yearning
In search of Deeper Realms
Emerging...You can never tell...
Just how far you'll Roam!

Sojourner...
Believing is Seeing...
Your Inner Dream that lies before you...
But always you know
Your True exploration home...

Travel far...
Travel fleet
On Starry roads, you'll find...
Celestial souls you'll meet!

In the Universe ~
All Time is Now...
A distant Crest beckons your climb
And Now is the Time!

Celestial voices sing you
A brave new song...
Your Inner Space ebbs and flows...
You've been gone for so long...

Travel far
Travel free...
When the stars are upon you now
Then Your Sleep is Sweet!

And Sojourner..
When you return...
Wearing your travels around you
One day I'll learn to Sojourn- Like you!

Oh Sojourner...
Rays of Light...
Awaken your Day...
Shimmering over
Horizons that await
 

Attachments

  • SojournerFinalLBR.mp3
    8,1 MB · Bekeken: 159
Last edited by a moderator:
Ik vind de synth achter de vocal storen, die zou ik zeker weglaten. Zitten elkaar ook een tikkie in de weg waardoor de vocal wat "digitaal" en verstoord bij me binnenkomt. Vocal mag ook wat luider.

Maar verder: wat een lekkere track is dit! Heerlijk gevarieerd. Zang op zich is ook prima. De track zelf zou zo een title track voor een Bond film kunnen zijn. Dat is wat ik erbij voel in elk geval.

Die bass die er op 5:02 inkomt, wil ik wel eens een octaafje lager horen en dan lekker rauw. Het begint vanaf daar lekker te swingen. De opbouw vind ik geweldig!
 
Ik vind de synth achter de vocal storen, die zou ik zeker weglaten. Zitten elkaar ook een tikkie in de weg waardoor de vocal wat "digitaal" en verstoord bij me binnenkomt. Vocal mag ook wat luider.

Maar verder: wat een lekkere track is dit! Heerlijk gevarieerd. Zang op zich is ook prima. De track zelf zou zo een title track voor een Bond film kunnen zijn. Dat is wat ik erbij voel in elk geval.

Die bass die er op 5:02 inkomt, wil ik wel eens een octaafje lager horen en dan lekker rauw. Het begint vanaf daar lekker te swingen. De opbouw vind ik geweldig!

idem, en ja..... de opbouw :okdan:
 
Dank voor de commentaren tot zo ver.. ben blij dat het meest positief is :) Wat betreft de synths achter de vocalen.. wellicht maak ik nog een versie waarin die wat minder/weg zijn, maar voor de contest moeten we het doen met deze versie, ben ik bang ;)
 
Hemels nummertje! :engel:
Ik sluit me aan bij eerdere comments, de zang staat er iets teveel "bovenop" en de synth die de zanglijn meevolgt is wat te sterk.
Het geluidje op 8:33 springt er ook nogal sterk uit.
Ietwat aan de mix wijzigen en dit is zeker te verhelpen. ;)

Succes met de contest!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Heb je nou een phaser over de vocal gezet joh?

Heb net je nieuwe versie beluisterd, synth zit er nog steeds achter hoor ik :-). Ik vind de originele mix iets mooier.

Maar wat een prachtige track blijft dit Peet!
 
Phaser over de vocal? Dacht het niet nee.. lol. Wel een reverbje en een beetje delay, maar that's it. De nieuwe mix is qua vocals hetzelfde als de 'oude'.

Er zitten idd nog steeds synths achter de vocals, maar ik heb wel een aantal sounds vervangen zodat ze wat meer ruimte geven aan de vocals.

Dank voor het luisteren iig doc :)
 
Dank je Alan.. ik ben blij dat het nummer je bevalt :)
 
Dank Ricky,

De synths zijn intussen wat aangepast, maar ik kan hier geen nieuwe versie plaatsen.. dus eenieder die dat wil horen moet mijn geluidswolkje maar even opzoeken.
 
Hey P8.. dit is echt helemaal in de spirit van de SF contest :) toptrack man!! :okdan:

Mooie mystieke tekst.. zangstem is echt ontzettend goed.
Maar zoals eerder aangegeven.. de zanglijn is niet altijd even synchroon met de lead en ook door de intonatie klinkt het afentoe iets minder aantrekkelijk samen met de lead.. (ook in je laatste mix op soundcloud).

Die nuanceverschillen in ritme (veelal bepaalt door de medeklinkers) valen normaal gezien (solo) niet zo op aan de menselijke stem.. ook verschillen in intonatie en glissando's e.d.. dat is juist waardoor een melodie, gezongen door menselijke stem, zo prettig kan klinken.. :)
Die leadsynth klinkt echt awesome (zit inmiddels de instrumentale versie te luisteren).
Misschien is het een idee om de lead en zangstem een beetje te pannen ten opzichte van elkaar.. dan valt het minder op en kan het ook nog een prettig stereobeeld opleveren :)
 
Laatst gewijzigd:
Eej Mac,

Dank voor het uitgebreid luisteren.. kan het zeer waarderen dat je er zo veel aandacht aan besteed :)

Ik heb intussen de lead in het intro maar gewoon verwijderd, en op andere plaatsen het stereobeeld wat verbreed. De lead zat in het intro denk ik het meest dwars.. ik was nogal gehecht aan het geluid, maar in dienst van de muziek moet je soms concessies doen he ;)

Op andere plaatsen gaat er ook een lead sound mee met de zang, maar daar stoort het mij persoonlijk zo goed als niet. Als ik het daar weghaal, dan blijft en een aardig gat over, en dat kan ook niet de bedoeling zijn :)

Ben benieuwd naar wat je er nu van vind..
 
Hey P8.,. het begin is idd zo beter ja.. al vind ik nog dat er vanaf 2:00 iets vreemds gebeurt met het stereobeeld van de stem.. zit er iets van een doubler op toevallig?

Denk idd gewoon dat je beter af bent met 2 versies, een met leadsynth en een met vocal..
btw.. die lead in je instrumentale versie (op soundcloud) klinkt ontzettend goed.. zoals ik al eerder zei.. erg lekkere sound :)
Is dat ook de Bass station 2? Heb een tijdje de eerste versie gehad.. leuk bakkie maar die leads komen niet in de beurt van dit geluid.
 
Back
Top