Raphie Grooves - Do It Right (Original Mix)

ThnX, Nee ik grijp ook nog wel eens terug, denkend dat er meer inzit. Technisch best blijf je denk ik sowieso ontwikkelen, maar "het meeste uit een track halen" om het gevoel zo goed mogelijk over te brengen blijft bij mij vaak knagen, dat is dan ook regelmatig de reden om terug te grijpen op oudere projecten.
 
Giel Beelen nacht tv muziek in positieve zin. Ik heb zelf niks met trance of commerciele dance toestanden maar luister wel als muzikant wat er gebeurt en hoe de mix is. Qua sound heb je een zeer strakke mix en de boel pompt lekker, mooie bassounds ook. het is wel zo dat in dit soort muziek de akkoordjes en breakjes altijd heel erg standaard zijn, iets waar ik moeilijk mee kan leven want er zijn duizenden van dit soort tracks. Ik zou het weleens tof vinden als jij je teugels wat meer los zou laten en wat gaat experimenteren met sounds en niet de standaard patches pakt of pluck sounds. Jij hebt kennis om zeer dikke producties te maken en ook zeer dikke apparatuur om dat supergoed te laten klinken. Ga eens een dancetrack ala pink floyd maken, pak het veel breder want daar ga je voordeel aan hebben. Jij kan zeker muziek verkopen. Gewoon eens uit dat hokje komen. Ik had eens te maken met een rapper die telkens hetzelfde deed en na een goed gesprek met iets kwam waarvan hij zei dat het het vreemdste was wat hij ooit had gedaan.... en het was mijnsziens ook meteen het beste...bam
 
mooie mix, prima werk.
 
Zit technisch gezien (mix/geluiden etc) goed in elkaar. Maar vindt het wel een beetje te klinisch. Alles zit keurig op z'n plekje.. een keurig beatje met een keurig sidechain basje en met keurige plukjes. Maar wat je mist is een unique selling point, iets waar het nummer door opvalt, iets wat er uit knalt! Kabaam! Je kent nu de hele formule blind van voor naar achteren ondersteboven, en nu is het tijd er je eigen ding in te gooien!

dat gezegd hebbende vindt ik het wel een solide inzending :)
 
ik denk dat als raphie mijn advies zou aannemen wat ik hierboven al poste zonder dat ik te bazig over wil komen maar uiterst open en eerlijk bedoel, hij met heel veel kwaliteit muziek kan droppen
 
niks moet natuurlijk he, iemand moet zich artistiek ook fijn voelen bij zijn stijl of wat hij doet.
maar raphie maakt altijd zeer strakke mixen, eigenlijk veel beter dan de vorige jaren dus daarin is hij heel bedreven.
raphie, mag ik vragen wat voor hardware je hebt? geloof dat je een API had toch op de master?
Ik zoek n.l ook nog een soort master Eq, compressor iets. Heb nu een mixmaster welke ik aardig vindt qua sound en mogelijkheden maar een wat meer dure sound zou ik fijn vinden.
zat te kijken naar o.a een culture culture om mijn beats doorheen te raggen maar ook voor subtiel op de eindmix.. etc
 
je dynamics en eq zijn allemaal analoog wat je hebt staan in dat lijstje?
hoe vind je die tempest trouwens? heb ik ook naar zitten kijken
 
Ja alleen analoog gebruik geen vst compressors of EQ
Tempest is ff wennen maar ben er zeer tevreden over snijdt lekker door de mix en heeft eigen sound
 
Een mooie vrouwelijke leadzang partij zou dit niet misstaan. Prima track in het genre, verder niets op aan te merken.
 
ThnX, dat zou ik ook wel graag willen, lonk stiekem naar "Hiltje" van Sly Dog, maar kan me ook wel voorstellen dat ze haar nog ff onder hun hoede willen houden
 
Back
Top