Nap - Sick of it all

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
14.589
Locatie
Den Bosch
Hierbij mijn inzending voor de contest van dit jaar getiteld "Sick of it all", wat denk ik het Volksempfinden van dit moment wel samenvat.

 
Dit vind ik echt goed.Michelin sterren bestaan niet in muziek.Maar je hebt er zeker en vast één vast.Puik.
 
Dank u.

Het eindresultaat was eigenlijk niet echt wat ik voor ogen had toen ik afgelopen donderdag met deze track begon, maar dat maakt het ook wel weer leuk. Ik begon met het idee van een soort roadhouse-electro achtig iets, maar ik merkte dat ik veel meer zin had om gewoon lekker 4/4 te stampen. Er zitten inderdaad gitaren in, en basgitaar. Daarnaast de Moog One, Matriarch en Prophet-10. Space Echo doet ook mee en de TT-303, MPC Live II en een hele trits effectpeNdalen. Zooi plugins.

De sample is afkomstig van mijn voicemail. Ik had ruzie met een callcenter die me bleven bestoken met phishing onzin en kreeg het uiteindelijk aan de stok met de manager daar. Na onze laatste gedachtenwisseling liet hij dit achter. Ik kan niet helemaal volgen wat hij allemaal zegt, maar vriendelijk is het niet. Daarmee vat dit voor mij de algehele teneur van verziekt kutjaar 2021 wel samen.
 
De sample is afkomstig van mijn voicemail. Ik had ruzie met een callcenter die me bleven bestoken met phishing onzin en kreeg het uiteindelijk aan de stok met de manager daar. Na onze laatste gedachtenwisseling liet hij dit achter. Ik kan niet helemaal volgen wat hij allemaal zegt, maar vriendelijk is het niet. Daarmee vat dit voor mij de algehele teneur van verziekt kutjaar 2021 wel samen.
Haha!

Lekker tempo, mooie synth sounds, goede track :okdan:
 
Even heel wat anders dan ik eerder van je gehoord heb! Sterk begin, maar de overgang op 0:43 snap ik niet zo, dat is ineens een heel andere sfeer (wilde je perse graag je nieuwe gitaarskills erin toepassen :D), en ook die cinematic drums icm dat acid achtige geluid snap ik niet zo. Vanaf 0:55 begint het weer te "herstellen" en vanaf 1:30 ga je weer wat meer terug naar het begin, wat ik dus wel lekker vind.
Mixen, kan je sowieso en creatief weet je ook altijd van alles uit de hoed te toveren, maar qua instrumenten/geluiden/invloeden etc. vind ik deze track toch een een beetje een ratjetoe.
 
Iets te onsamenhangend, maar wat ik hoor is van goeie kwaliteit en over de mix valt ook niet te klagen. De voicemail sample is misschien overbodig en iets te hard. De gitaar die erin zit geeft een mooi contrast en maakt dit ook een unieke track.
 
Het onsamenhangende klopt. Het is letterlijk een bij elkaar geraapt/geharkt zooitje. Door de korte tijd, gebrek aan coherent idee en behoefte om gewoon lekker voluit te gaan zonder al teveel na te denken is het het muzikale equivalent geworden van maar een hoop verf op een doek smeren en hopen dat het eindresultaat een beetje smoelt. Niet doordacht, gepolijst en volgens de regels van het ambacht, maar wel oprecht en bijna therapeutisch. Het was best bevrijdend en leuk om te doen kan ik je vertellen :D
 
Ik vind dat ongepolijste juist wel lekker! De onvoorspelbaarheid van deze track vind ik juist helemaal top! Je staat op mn shortlist :okdan:

Heel veel commentaar wat ik bij andere inzendingen lees is toch van het niveau "als je de panning van de shakuhachi 27 graden naar links had gezet was de track áf geweest", en dat is niet hoe ik naar de tracks luister. Uiteindelijk is het een synth contest en geen mastering contest 8) Heck, mijn eigen inzending is, los van wat voorgeprogrammeerde sequences, live opgenomen en heb totaal geen aandacht aan het afmixen besteed...
 
Het intro komt mij wat gekunsteld over, het wordt erg lekker ná de voicemail. Vind het swingend en als je jezelf zo weinig tijd hebt gegund, dan vind ik het al een hele prestatie om dit neer te zetten. Maar ALS je er nog meer tijd in had gestopt was het wrsch een toptrack geworden. Ik blijf overigens wel steeds meer aanhikken tegen doorgaande bassdrums. Maar toch met veel plezier geluisterd, ook vanwege de lekkere gitaar en de sequenceloopjes.
 
Had een stuk meer agressie verwacht. Het is meer zo'n track die op je op een festival over 20 minuten kan uitsmeren. Hier mag nog wel wat aan geknutseld worden maar de basis staat!
En toch fijn dat zo'n stuk ongeluk nog iets nuttigs heeft opgeleverd als sample.
 
Nummer kan ik waarderen, ook goed gemixed. En een lekkere gitaar d'r in.
 
Gave track!

Goeie mix, en eens over de gitaar, die is heeel fijn.

Maarrrr die basgitaar ook! (Hoor ik goed, toch?) Die zou zelfs wat harder mogen.


Had een stuk meer agressie verwacht.
Dat had ik ook, trouwens. De intro voelt een beetje misleidend. Maar daar kan ik aan wennen.

Rock on!
 
haha die vocal lijkt me een NL-er die absoluut engels wil praten, maar waarom...
vreemde track, die gitaar zag ik niet aankomen, maar waarom ook niet hé :)
 
Back
Top