X

Moog 16 Channel Vocoder - Reissue

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Moog 16 Channel Vocoder - Reissue

Click image for larger version

Name:	Vocoder_Black-6.jpg?itok=-Y5QoyBS.jpg
Views:	713
Size:	33,3 KB
ID:	3736756

The Moog Factory in Asheville, NC has resumed production of the highly sought-after Moog 16 Channel Vocoder, an instrument which continuously analyzes the timbral characteristics of one sound (Program) and impresses these timbral characteristics upon a second signal (Carrier). Originally introduced in 1978, and famously heard on Giorgio Moroder’s E=MC2, this model has been used to transmute vocals, transform synthesizers, and electronically encode sound for over 40 years.

More info

Bijgevoegde bestanden
    ---FOURIER---

Ik geef les in:
    Logic Pro X
    Ableton Live
    Max MSP
    Max For Live
    Sibelius - Dorico
    Klanksynthese
    Eurorack & Synths programmeren
    Compositie & Productie

Interesse??? Check mijn website voor meer info!

$5999,- Koopje Nog wat foto's:

Name:	Vocoder_Black-4.jpg?itok=ZJmncY_6.jpg
Views:	682
Size:	38,5 KB
ID:	3736762

Name:	Vocoder_Black-3.jpg?itok=VJs9y4R7.jpg
Views:	687
Size:	45,0 KB
ID:	3736761

Name:	Vocoder_Black-1.jpg?itok=PZNhVLxt.jpg
Views:	684
Size:	38,0 KB
ID:	3736760
    ---FOURIER---

Ik geef les in:
    Logic Pro X
    Ableton Live
    Max MSP
    Max For Live
    Sibelius - Dorico
    Klanksynthese
    Compositie & Productie

Comment

Originally posted by fourier View Post
      and famously heard on Giorgio Moroder’s E=MC2
      Sorry hoor, maar E=MC≤ was nou niet bepaald zijn beste werk
      Geen idee waarom ze niet een nummer konden vinden waarin deze vocoder wel werkt.

Comment

sweetwater demo , niet lachen

https://www.youtube.com/watch?v=wgRT3U2nW5M

Comment

Originally posted by guido View Post
          sweetwater demo , niet lachen

https://www.youtube.com/watch?v=wgRT3U2nW5M
          LOL
          ---FOURIER---

Ik geef les in:
          Logic Pro X
          Ableton Live
          Max MSP
          Max For Live
          Sibelius - Dorico
          Klanksynthese
          Compositie & Productie

Comment

Super!
            Ik denk niet specifiek gericht op de consument, meer iets voor de professionele studio’s.
            ja euhhhh.....Ik doe ook maar wat.

Comment

Best prima geluid. Maar denk dat 80% van de prijs niet echt mooi is. Voor de liefhebber van vocoders wellicht, of gasten als daft punk/air.
              Dynaudio BM12aIII | RME, UA Apollo, Audient, Behringer interfaces | Cubase 9 | Roland A800Pro | Roland V-Piano | JV-1080 | 2x JP-8080 | Blofeld | Tetra4 | Kawai K1 MK2 | An1X | Radial Engineering J48 | Rode NT-5 pair | Superlux CM-H8C | Hurdy gurdy | Farida FH-69 | Challenger Tele | VSTI: Waldorf ED 2 LE | Wavestation | VSL SE 1 & 4

Comment

Voor wie serieus bezig wil met DIY, dit is mss een alternatief. Draadje op MW, hier.

Comment

Da's niet goedkoop maar hij klinkt wel tegelijk heel zuiver en heel warm/oud/analoog. Hoe verhoudt deze zich kwalitatief tov de Sennheiser?
                  ====DOT MATRIX WITH STEREO SOUND====

Comment

dat is veel geld
                    gebruik zelf de doepfer vocodermodules waarmee ik nog niet uitgestoeit ben.
                    ook paar weken geleden de behringer/rolandcloon geprobeerd: leuk, klinkt oke en snel resultaat
                    zou best de moog of sennheiser willen maar voor dat geld is er veel moois te koop
                    "FILTER MAINTENANCE- After every 100 hours of operation apply a sine wave to the output of the FILTER to back flush the trapped overtones to unclog your filter." - (EML 101 Manual)

Comment

Mooi aan de prijs. En niets wat een andere vocoder niet kan, tja het blijft een vocoder hoeveel kabels je er ook insteekt ...
                      M'n synthwave band: The Lost Kids

https://soundcloud.com/user-415248519

Comment

Mooi ding maar gezien beperkte inzetbaarheid en hoge prijs alleen voor de echte vocoder fetisjist/liefhebber of verzamelaar denk ik.

Comment

Originally posted by Apollo82 View Post
                          Mooi aan de prijs. En niets wat een andere vocoder niet kan, tja het blijft een vocoder hoeveel kabels je er ook insteekt ...
                          "niets wat een andere X niet kan" kan je ook over elke monosynth of drumbak of rompler of etc tov een andere monosynth/drumbak/rompler zeggen. Ieder apparaat heeft nog steeds zijn eigen kwaliteit, klankkarakter etc.

Comment

Ja, vocoders hebben ook hun eigen klankkarakter. Daar zitten behoorlijke verschillen in. Ik zou wel een (heruitgave van de) EMS Vocoder willen. Dan heb ik genoeg vocoders. Ik weet niet wat die zou kosten als Uli hem namaakt, maar deze Moog is veel te duur. De vocoder van GRP is ook aan de prijs. maar een koopje vergeleken met deze.
                            www.akikaze.nl Instr.: analoge en digitale synths en keyboards, modulaire synths en systemen; samplers; sequencers; effecten; akoestische en e-percussie; elektroakoestische en elektrische gitaar, sitar, santoor. Stijlen: Berlijnse school, klassiek, progrock, Aziatisch, Italo. Albums: Nr. 12 "Disorders" staat sinds 20-12-2019 via DistroKid online op iTunes, Spotify, Youtube e.v.a. Nr. 11 "Solstice" is leverbaar bij www.sphericmusic.de en de meeste andere bij http://www.syngate.net

Comment

Gaaf dat ze dit doen,meer kan ik er ook niet over zeggen

Comment

Een oude Bode of Moog vocoder kost je 2 tot 3 keer zoveel, dus Moog heeft momenteel ook weinig reden om minder te vragen.

Comment

Originally posted by Nicolas 2000 View Post

"niets wat een andere X niet kan" kan je ook over elke monosynth of drumbak of rompler of etc tov een andere monosynth/drumbak/rompler zeggen. Ieder apparaat heeft nog steeds zijn eigen kwaliteit, klankkarakter etc.
                                  Sorry, als jij blind kan zeggen in de mix welke vocoder er wordt gebruikt, dan geef ik je 100% gelijk, alleen dat gaat nooit lukken. Dat is iets totaal anders als een monosynth of zelfs drumcomputer. Een vocoder splits een signaal op in banden. De klankkleur komt voornamelijk van de carrier. Mocht deze Moog nu zů gaaf klinken dan begrijp ik het wel, maar dat is niet het geval, hij klinkt gewoon doordeweeks zoals dertien in een dozijn. Hoe dan ook slaat 6k nergens op voor iets wat gewoon een heruitgave is. Moog houdt die prijzen kunstmatig hoog, inderdaad omdat er geen reden is om minder te vragen. Boeit mij verder niet, wil je er 1 kopen, doe maar
                                  M'n synthwave band: The Lost Kids

https://soundcloud.com/user-415248519

Comment

Wat kost een beetje auto tegenwoordig niet zoal.
                                    dit is gewoon voor de echte vocoder gek

To each his own.

Comment

Ze mogen wel aan het werk gaan met hun audio demo’s. Komt over als een depressieve techneut die op zijn zolder een eigen vocoder heeft gecreŽerd.
                                      To each his own.

Comment

Originally posted by Apollo82 View Post

Sorry, als jij blind kan zeggen in de mix welke vocoder er wordt gebruikt, dan geef ik je 100% gelijk, alleen dat gaat nooit lukken. Dat is iets totaal anders als een monosynth of zelfs drumcomputer. Een vocoder splits een signaal op in banden. De klankkleur komt voornamelijk van de carrier. Mocht deze Moog nu zů gaaf klinken dan begrijp ik het wel, maar dat is niet het geval, hij klinkt gewoon doordeweeks zoals dertien in een dozijn. Hoe dan ook slaat 6k nergens op voor iets wat gewoon een heruitgave is. Moog houdt die prijzen kunstmatig hoog, inderdaad omdat er geen reden is om minder te vragen. Boeit mij verder niet, wil je er 1 kopen, doe maar
                                        Een VC10 of een MS2000 vocoder klinkt toch behoorlijk anders. Bij andere vocoders ligt het dichter bij elkaar. Dat gezegd zijnde kan ik bij veel tracks ook onmogelijk zeggen welke monosynth gebruikt is. Maar als je een goed voorstel hebt voor een goedkope vocoder met dezelfde klankkwaliteit en mogelijkheden, hoor ik het graag. 6k is mij iets te gortig voor een hobbyvocoder.

Wat kost een beetje auto tegenwoordig niet zoal.
                                        Directere vergelijking: setje carburateurs voor de hobbyauto kost ongeveer evenveel als deze vocoder...In nichemarkten worden wilde prijzen gevraagd.

Comment

Working...
                                        X