Teenage Engineering: OP-Z

op_z.png


Wireless 16 track multitimbral synthesiser
with fully sequenceable parameter locks, video synthesis
and the introduction of step components.

stay tuned.

link: https://www.teenageengineering.com/products/op-z
Prijs: onbekend
 
Laatst gewijzigd:
Doet me zo snel niet iets. Hoewel de OP-1 meesterlijk is, zijn de PO's dat (in mijn ogen) niet. Ook dit oogt weinig interessant. Maar misschien zie ik iets over het hoofd..
 
Dus geen display maar wel draadloos te verbinding met de smartphone of tablet voor bediening en een beter overzicht. :)
 
De compatibiliteit met Lego vind ik wel grappig, maar voor de rest doet dit ding mij weinig.

Zo briljant als ik de OP-1 vind, zo'n anti-climax vind ik de OP-Z.
Ondanks de tablet bediening vind ik de interface maar verwarrend zo op het eerste gezicht.
 
Zo briljant als ik de OP-1 vind, zo'n anti-climax vind ik de OP-Z.
Ondanks de tablet bediening vind ik de interface maar verwarrend zo op het eerste gezicht.

Want de OP-1 was op het eerste gezicht wel meteen overzichtelijk? :D

Dat wat we nu gehoord hebben klinkt uiteraard nergens naar (de op-1 ook niet als ik mij goed herinner) De persoon in deze video verteld het ook niet echt super motiverend.
"nee dat gaat we nog niet zeggen, geef je email maar" is niet wat je wil horen op een beurs. :P
 
Van de OP-1 zag ik onmiddellijk dat het een muziekinstrument was, iets dat ik van de OP-Z niet kan zeggen.
Het zou net zo goed een bedieningselement van mijn Mindstorms set kunnen zijn (grappig dat het omgekeerd wel kan, maar dit terzijde).

Bovendien deed de OP-1 mij sterk denken aan de Casio VL-tone, mijn eerste instrument, dus daar keek ik al enigszins gekleurd naar.

Die animaties van dansende poppetjes op muziek zijn wel grappig, maar nu ook niet echt iets dat dit begerenswaardig voor mij maakt.

Wat betreft de vertegenwoordiger van Teenage Engineering ben ik het met je eens.
Ik kreeg het gevoel dat hij drie minuten voor sluitingstijd dit nog even aan de man moest brengen.
 
Want de OP-1 was op het eerste gezicht wel meteen overzichtelijk? :D

Dat wat we nu gehoord hebben klinkt uiteraard nergens naar (de op-1 ook niet als ik mij goed herinner) De persoon in deze video verteld het ook niet echt super motiverend.
"nee dat gaat we nog niet zeggen, geef je email maar" is niet wat je wil horen op een beurs. :P

Dat is een beetje hun ding. Nerdy, programmers, die computerspel achtige synths maken. trippelnerds dus. En de presentatie is dus ook altijd zodanig ;). Vind het zelf wel cool juist.
 
Dat is een beetje hun ding. Nerdy, programmers, die computerspel achtige synths maken. trippelnerds dus. En de presentatie is dus ook altijd zodanig ;). Vind het zelf wel cool juist.

Ik vind ze ook wel cool eigenlijk... heb nog niks van ze, maar ga denk eens zo'n pocket wizzard checken... leuk in de trein! :kroon:
 
Als je het geld hebt dan zou ik een 2e hands OP-1 kopen. De prijs is past gezakt, en de 2e hands prijzen zijn laag vind ik. Dan heb je een tijdje plezier en over een poosje verkoop je hem weer :)
 
Een jaar later:



- 16 tracks simultaan
- Verschillende track lengtes mogelijk (in loop)
- Met of zonder extra scherm te gebruiken
- 2 jaar standby tijd(!!)
- Goedkoper dan OP-1
- Releasedate: September 2017

Ik vind het wel een kek dingetje, ben ook erg blij met m'n OP-1 maar ik ben nog altijd een beetje bang om dat ding mee te nemen, deze gooi je wat makkelijker in een tas/jaszak denk ik.

Nog meer info op de TE website.
 
Ondanks de overvloed aan ondersteunend bedoelde handgebaren begrijp ik er niks van.
 
ben ook erg blij met m'n OP-1 maar ik ben nog altijd een beetje bang om dat ding mee te nemen, deze gooi je wat makkelijker in een tas/jaszak denk ik.

Waar ben je dan bang voor? De OP-1 lijkt mij een super robuust bakkie.
 
Waar ben je dan bang voor? De OP-1 lijkt mij een super robuust bakkie.

Dat robuuste valt op zich wel mee en ik ben veel te zuinig op m'n spullen denk ik. :D
Verder háát ik krassen, een plastic ding met drukknopjes zonder scherm lijkt me dan ideaal.
 
Een uur lang overzicht/tutorial:


Wat een vet ding :D
 
Tof ding maar echt heel jammer dat er geen display op zit. Had liever een soort van OP-1 gezien als in zelfde look met display maar dan in een ander kleurtje of zo.
Met de nogal apart ogende grafische interface van de OP-1 is TE juist zo anders dan de rest.
 
Nieuwsbrief van Teenage kwam met updates inzake deze OP-Z: https://teenage.engineering/products/op-z_preview

Teenage doet wat van mij wel meer fabrikanten mogen doen, het wiel niet opnieuw uitvinden met schermpjes op synths waar die functionaliteit ook plaats kan vinden op schermen die het gros van de mensen allengs toch al in huis heeft. Enige aandachtspuntje vooralsnog lijkt dat voor zover ik het heb gelezen dat allen iOS wordt ondersteund. Maar dat kan allicht nog veranderen.
 
Teenage doet wat van mij wel meer fabrikanten mogen doen, het wiel niet opnieuw uitvinden met schermpjes op synths waar die functionaliteit ook plaats kan vinden op schermen die het gros van de mensen allengs toch al in huis heeft.


Nee, deze heeft helemaal geen schermpjes. :stupid
Waarom zou je er een externe pad op aansluiten, als je ook een app (voor de pad) zou kunnen maken die hetzelfde doet.... Dan heb je die opz helemaal niet nodig.
 
Back
Top