Mixer aansluiten op geluidskaart/audio interface

Dialogue

Stamgast
Lid sinds
27 november 2006
Berichten
157
Locatie
Haarlem
Misschien een te simpele gedachte van mij... is het mogelijk een 3 of 4 tal synths aan te sluiten op een mixer, die vervolgens in je audio interface geplugged word?

ik heb een audio interface met 2 inputs (focusrite), ik heb echter 4 externe synths. Nu plug ik om beurten in, en maak audiofiles van tracks om vervolgens de volgende synth in te pluggen. Het werkt, maar is verre van ideaal.

ik begrijp dat ik ook een nieuwe audio interface kan kopen met meer ingangen maar misschien is een mixer er tussen ook een (goedkopere) oplossing? Of is dit te simpel gedacht?
 
Nee hoor, kan gewoon. Heb ik ook, alleen een grotere mixer.
Afhankelijk van de kwaliteit mixer KAN het uiteraard de geluidskwaliteit van de synths iets beïnvloeden ;)
 
Misschien een te simpele gedachte van mij... is het mogelijk een 3 of 4 tal synths aan te sluiten op een mixer, die vervolgens in je audio interface geplugged word?

ik heb een audio interface met 2 inputs (focusrite), ik heb echter 4 externe synths. Nu plug ik om beurten in, en maak audiofiles van tracks om vervolgens de volgende synth in te pluggen. Het werkt, maar is verre van ideaal.

ik begrijp dat ik ook een nieuwe audio interface kan kopen met meer ingangen maar misschien is een mixer er tussen ook een (goedkopere) oplossing? Of is dit te simpel gedacht?

Heb je nog een mixer liggen en wil je met een mixer werken? Als je nog geen mixer hebt kun je ook een mixer overwegen met audio interface ingebouwd.
Andere optie is de focusrite verkopen voor iets met meer i/o. Dat kost misschien net zoveel als dat je er een nieuwe mixer bij zou kopen en hou je het lekker compact.

Ik koop zelf naast mn UMC1820 audio interface (300,-) nog een X2442USB mixer (300,-) en PX3000 Patchbay (50,-).
Dat bied mij eindeloos veel routing mogelijkheden en een fijne workflow tegen extreem lage prijs en prima kwaliteit.
 
Laatst gewijzigd:
Heb je nog een mixer liggen en wil je met een mixer werken? Als je nog geen mixer hebt kun je ook een mixer overwegen met audio interface ingebouwd.
Andere optie is de focusrite verkopen voor iets met meer i/o. Dat kost misschien net zoveel als dat je er een nieuwe mixer bij zou kopen en hou je het lekker compact.

Ik koop zelf naast mn UMC1820 audio interface (300,-) nog een X2442USB mixer (300,-) en PX3000 Patchbay (50,-).
Dat bied mij eindeloos veel routing mogelijkheden en een fijne workflow tegen extreem lage prijs en prima kwaliteit.

Heb inderdaad geen mixer, maar zag dat je voor rond €60,- al een tweedehands mackie mixer koopt met 4 analoge inputs. Dat is in principe genoeg voor mij. Ik wil er 3 of 4 externe synths of aansluiten en die dan in de focusrite pluggen. Probleem is ook dat ik een behoorlijk oude MacBook heb met maar 1 werkende usb poort en FireWire aansluiting, ik ben dus vrij beperkt... ik had een motu ultralite mk3 gekocht maar die kreeg ik niet geïntegreerd ivm verouderde MacBook, en dus geen goede drivers. Die heb ik gisteren dus weer verkocht en Mn oude interface weer in gebruik genomen... in principe werkt deze ook prima, alleen 1 of 2 inputs te kort. Daarom leek me een mixer de meest simpele en voordelige optie.
 

Attachments

  • 44D9934C-31E1-4B7E-898F-411C70E4F98A.jpeg
    44D9934C-31E1-4B7E-898F-411C70E4F98A.jpeg
    56,2 KB · Bekeken: 117
Als je het prima vindt om per synth op te nemen heb je inderdaad aan die twee inputs genoeg op je geluidskaart. Ik zou zelf altijd voor een mixer gaan met iets meer inputs dan je nodig hebt, je weet nooit wanneer er ineens een synth bij komt, dan is het toch jammer als alles vol zit ;). Ook een leuke optie is inderdaad een mixer met usb ingebouwd. Deze van behringer bv: Behringer Xenyx Q1202USB. 4x mono + 2x stereo input EN een ingebouwde geluidskaart (2 in/out) voor 89 euro nieuw, durf alleen niet te zeggen hoe goed dat gaat werken met jouw computer. Mocht de usb functie niet goed werken kan je de stereo out altijd alsnog in jouw huidige interface doen natuurlijk.
 
Back
Top