Koningsdag 2019

Geen synth, wel wat ander leuks: een national 4 track stereo recorder uit 1950 voor het leuke sommetje van €12,50 :kroon:. Gaat als deco dienen in mijn studiootje.
ED14533D-51FB-4484-9C25-64AB4538B2AB.jpeg
 
Dat ziet er best cool uit (doet ie het?)

Dat is een mooie vondst als het apparaat nog werkt of makkelijk aan de praat te schoppen is.

Yep, hij werkt nog. Lijkt alleen te zijn gebruikt als preset keyboard voor naar ik gok kerkliedjes, afgaand op de laatst gebruikte preset. Op internet wordt hij veelal beschreven als een "Sound Canvas keyboard-versie", maar via sys-ex kan je nog behoorlijk wat editen, zie ik in de handleiding.
 
Dat ziet er best cool uit (doet ie het?)



Yep, hij werkt nog. Lijkt alleen te zijn gebruikt als preset keyboard voor naar ik gok kerkliedjes, afgaand op de laatst gebruikte preset. Op internet wordt hij veelal beschreven als een "Sound Canvas keyboard-versie", maar via sys-ex kan je nog behoorlijk wat editen, zie ik in de handleiding.

Hahah.. Cool. Leuke vondst dus. Ik heb ooit met een soundcanvas SC-33 erg leuke dingen gedaan. Je kunt best nog het één en ander tweaken ondanks dat het voornamelijk een ROMpler is. Veel plezier ermee.
 
Ja ook een heel leuke vondst!

Zeker, ik vind um super cool! Als ik dat soort apparaten zie, dan denk ik vaak toch: "Hmm, wat is er toch allemaal misgegaan met design door de jaren heen". Met dank aan de massa productie :P.
Ik heb het apparaat nog ff opgezocht, het is een NATIONAL RS-750 en die gaat voor een vraagprijs tussen de $250 en $625 op e-bay voorbij: https://www.ebay.ie/itm/272224009724. Niet slecht voor een ochtendje struinen 8)
 
In Utrecht helemaal noppes gevonden aan music gear op de vrijmarkt. Alleen wat aardige, vintage mics gezien (thv Ekko), maar toch maar laten liggen, heb er al zoveel van...
 
Back
Top