Burt Bacharach overleden

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.090
Locatie
Apeldoorn
Composer en arrangeur Burt Bacharach is overleden op 94 jarige leeftijd.
Hij was een grootheid in de (lichte) popmuziek en had z'n hoogtijdagen vooral in de sixties en seventies en werd gewaardeerd door talloze artieten die nummers van hem vertolkten.
In totaal stond ie 73 keer in de top 40 in Amerika, toch zeker een zeer respektabel aantal.
Ik was een grote liefhebber van z'n werk, niet alleen van z'n prachtige songs maar toch zeker ook van z'n stijl van arrangeren.
Trad in 2019 op 90 jarige leeftijd nog op bij het North Sea Jazz festival!
In de negentiger jaren kwam hij ijzersterk terug, in samenwerking met Elvis Costello maakten ze een prachtig album "Painted from memory"
Hier twee tracks live van hun bij David Letterman;

 
Laatst gewijzigd:
Zag gisteren al wat nummers op tv voorbij komen van hem nav. zijn overlijden, waaronder enkele door Dionne Warwick die bijna iedereen wel kent. Ik had eerlijk gezegd geen idee dat hij het brein achter die nummers was.
 
In de negentiger jaren kwam hij ijzersterk terug, in samenwerking met Elvis Costello maakten ze een prachtig album "Painted from memory"
Die CD heb ik helemaal grijs 'gelaserd'. Prachtig album, mooie arrangementen en geweldige Elvis Costello stem.

Krijg John Ewbank ook een eigen memento mori topic als hij sterft?
Als hij een geheel eigen 'sound' heeft, een orkest kan dirigeren en een orkest kan arrangeren wel. Dus nu nog niet.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik wou zeggen dat ik de necrologie al klaar had staan, maar dan wordt het wel ineens heel morbide :D Moge hij nog lang onder ons zijn ook al hou ik niet van zijn liedjes.
 
Ik wou zeggen dat ik de necrologie al klaar had staan, maar dan wordt het wel ineens heel morbide

In de journalistiek is het vrij gebruikelijk dat er al iets klaar ligt voor het geval iemand met een beetje bekendheid komt te overlijden. Zal wel meestal gaan om personen die al enigszins op leeftijd zijn. Ik lees dat Ewbank 54 is, dat is nog niet zo oud. Z'n echtgenote verloofde (?) is zo'n 20 jaar jonger, afwachten of dat voor hem levensverlengend of juist -verkortend gaat uitpakken. Misschien toch beter om, voor alle zekerheid, dat stukje alvast te gaan schrijven.

;)
 
Nee over bacharach.
Die jij noemt kunnen niet in de schaduw staan van hem.

Groeten van andreos
 
Back
Top