Wat is je vreemdste midi controller of instrument?

SanderSwi

Ingeburgerd
Lid sinds
22 december 2023
Berichten
62
Locatie
Space
ik was vanavond wat aan het experimenteren met mijn le strum midi controller in combinatie met wat samples die ik van mijn gitaar heb opgenomen en toen werdt ik eigenlijk wel benieuwd wat de rest van jullie allemaal voor vreemde/experimentele apparaten heeft?

le strum:
 
ik was vanavond wat aan het experimenteren met mijn le strum midi controller in combinatie met wat samples die ik van mijn gitaar heb opgenomen en toen werdt ik eigenlijk wel benieuwd wat de rest van jullie allemaal voor vreemde/experimentele apparaten heeft?
Best een originele toepassing zo te zien.
Zo gebruik ik een oude Omnichord van Suzuki hier voor.
 
Ik had een tijdje terug een electrische kazoo aangesloten op een soonus guitar to midi converter. Het was geen succes :D

Ik heb een DIsting EX module, wil nog een keer kijken wat het oplevert als mijn vrouw dwarsfluit of hobo speelt en de disting de audio pitch omzet in CV pitch. Ik krijg als het goed is binnenkort ook een Doepfer A196 Phase Locked Loop module waar ik soortgelijke grappen mee wil uithalen.
 
Doepfer A196 Phase Locked Loop module waar ik soortgelijke grappen mee wil uithalen.
Interessante tip! Doet me ook beetje denken aan m’n Erica synths Double Bass.. die heeft een aantal overeenkomsten maar anders.

Erica Synths Black Double Bass is unique module that combines two transistor suboscillators (-1 and -2 octaves) and lowpass filter. It does not make sound on its own, but it will turn any VCO or beeper into massive bass sound with CV control over octave mix and cutoff frequency. Sync input that resets suboscillators on incoming pulse, provides even more versatility in sound design. The module can be also provide aggressive distortion, when used with percussive sounds like bassdrums.

Features​

  • Two transistor based -1 and -2 octaves suboscillators
  • Manually and CV controlled fade between suboscillators
  • Manually and CV controlled lowpass VCF
  • Suboscillator synchronisation input
  • Individual outputs of suboscillators
  • Limiter on the output to avoid clipping
  • Signal Thru output
  • CV level attenuators
NB! Double Bass module is not an audio source by itself and needs an audio input!
 
Back
Top