Hoe krijg ik dit specifieke geluid? John Maus, Molly Nillson

stanleyfrom96

Aan het slapen
Lid sinds
31 januari 2020
Berichten
14
Locatie
Amsterdam
Hey allemaal! Ik ben al een tijd erg fan van dit specifieke synth pad geluid:




Enig idee hoe je dit zou kunnen maken? Een push in de juiste richting zou fijn zijn, ik heb het idee dat het met fm-synthese is gemaakt, want met mn analoge synths kom ik niet echt in de buurt. Hebben jullie misschien wat patch tips?

Bedankt!
 
ik hoor laag en hoog, dus al zeker 2 lagen. Ik hoor ook op t hoog modulatie. filter, flanger, zoiets. Kan gerust n sample zijn. Lijkt me ook string achtig, het hoge. Is gelayerd met dezelfde toon n paar octaven lager lijkt me. Niet dat ik zo'n kenner ben hoor.
 
Denk dat je voor zulke sounds goed af bent, met een Wave-oscillator / Wavetable synth. Daar is zat voor te vinden, in Soft- of Hardware.

Dus idd geen FM of Analoog bij voorkeur, al kan je prima een basis met een Wave-osc geluid, layeren met FM of Analoog eronder. Ik layer weleens een juno6 (wel een polyfone) onder de Korg Wavestation, gaat goed.

Heb je een plugin die een Wavetable synth is?
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de tips allemaal!

Denk dat je voor zulke sounds goed af bent, met een Wave-oscillator / Wavetable synth. Daar is zat voor te vinden, in Soft- of Hardware.

Dus idd geen FM of Analoog bij voorkeur, al kan je prima een basis met een Wave-osc geluid, layeren met FM of Analoog eronder. Ik layer weleens een juno6 (wel een polyfone) onder de Korg Wavestation, gaat goed.

Heb je een plugin die een Wavetable synth is?

Ik heb wat ge-experimenteerd met de wavetable plugin van Ableton, met een aantal verschillende oscillatoren in verschillende octaven met elkaar gemixt + een beetje reverb en chorus, kwam ik al best in de buurt! Denk dat wat modulatie in de waveshape / wavetable het geluid inderdaad maakt. Bedankt!

Mochten jullie nog meer tips hebben hoor ik het graag :-)
 
Goed bezig! Ja je hoort bij de aanslag een bel-achtig geluid die kort is, en dan een pad (combi van een Vox met String) geluid die het verder overneemt. Krijg je iets van 3 oscs in totaal. Gaat goedkomen hoor ik
 
Ben een grote fan van John Maus dus ben benieuwd of je al wat wijzer bent geworden naar hoe je tot dit specifieke geluid komt?
Heb ooit eens iets in de stijl van Maus willen doen en toen stelde ik mij tevreden met een orgeltje waar ik een flanger en wat reverb over heen had gegooid.
Duidelijk dat er iets ontbreekt
Ga met deze tips toch ook proberen het eens preciezer na te maken :).
 
Ben een grote fan van John Maus dus ben benieuwd of je al wat wijzer bent geworden naar hoe je tot dit specifieke geluid komt?
Heb ooit eens iets in de stijl van Maus willen doen en toen stelde ik mij tevreden met een orgeltje waar ik een flanger en wat reverb over heen had gegooid.
Duidelijk dat er iets ontbreekt
Ga met deze tips toch ook proberen het eens preciezer na te maken :).

Qua sound zit het aardig in de buurt..
Misschien is een Flanger nog te vervangen voor een Ensemble effect.. dat maakt het nog glaziger.. en lijk ik ook in de opnames in de OP te horen..
 
Back
Top