Trappist in de koelkast?

De Floreffe ken ik niet, maar sowieso knap als je ze vanavond alle drie de baas kan (en er dan ook nog iets uit je vingers komt)!
 
vandaag drie units die ik nog niet ken. En de vraag van vandaag: Welke eerst en welke laatst?

De Floreffe ken ik ook niet, de Straffe Hendrik is aardig maar vond 'm niet heel bijzonder, de Zundert was echt een toppertje. Maar goed, smaken verschillen. ;)
 
De Floreffe ken ik ook niet, de Straffe Hendrik is aardig maar vond 'm niet heel bijzonder, de Zundert was echt een toppertje. Maar goed, smaken verschillen. ;)
Ok, dan begin ik met de Floreffe en de Zundert daarna. De SH houd ik even als backup voor als het allemaal niks meer word, dan zijn mijn smaakpapillen sws teveel beïnvloed door de eerste twee ;)
 
Mooi bier hier bij van Moll in Eindhoven :)
1709930898670.png
 
Hier een zaterdagavond-tripel-party-in-mn-eentje: Paasij (oh wacht dat is geen tripel maar een lentebok nou ja zit dicht tegen de Zatte aan kwa kenmerken dus who cares), daarna Tripel Karmeliet en we eindigen met St. Bernardus Tripel, mijn favoriete tripel aller tijden. Deze keer alles bij de AH gescoord want lui.

Begin denk ik rond 20.30 en gezien mijn huidige, zeer lage tolerantie voor zwaardere bieren is het feest om 22.00 afgelopen en lig ik voor pampus op de bank. Nu al episch.

:okdan:
 
Dankzij Disharmonic's berichtje zit ik nu aan een heerlijke Hertog Jan Grand Prestige. Kreeg er gelijk weer zin in. Is toch wel een van mijn favorieten. :biertje:
 
Ik had nog een grote fles Hertog Jan Grand Prestige staan die ik voor Kerst had gekregen, maar die bleek vanavond helaas bedorven te zijn :( De kurk kwam er niet af met een mooie plop, er kwam nauwelijks schuim op en een akelig zuur bijsmaakje. Ik heb hem helaas door de gootsteen laten lopen.

Dus nu deze maar opengetrokken ... ben ik in elk geval van de Kerstvoorraad af.
1710016384055.jpeg

Geen bijbehorend glas, maar kent iemand hier Kylian nog? Het speciaalbier van Heineken dat ergens half jaren 90 werd geïntroduceerd en mijn pa, ik en wat vrienden waren grote fan. Helaas na niet al te lang weer verdwenen.

Eerste indruk Gouden Carolus Christmas: niet verkeerd maar wel zoet en beetje dropwater.
 
Bedorven? Dan houd ik het maar op de kleine gewone flesjes Grand Prestige, daar heb ik dat nog niet mee meegemaakt.
 
Bier kan toch eigenlijk niet echt bederven?
Bier kan wel degelijk bederven, het alcoholpercentage is te laag om bederf tegen te gaan (zoals bij sterke drank als whisky en cognac wel het geval is). Meestal is bier 1-2 jaar houdbaar (dit is per soort anders, sommige zijn langer houdbaar), en ik heb wel meegemaakt dat bier over de houdbaarheidsdatum echt niet goed meer is. In dit geval weet ik niet wat er mis is gegaan, want deze Hertog Jan was van de batch 2023 dus die had gewoon nog goed moeten zijn. Ik vermoed dat de kurk niet 100% af heeft gesloten, ging ook veel te makkelijk los en zonder 'plop'.

@ProgHead Dit is voor mij de eerste keer dat ik het meemaak met bier onder een 'champagnekurk'. Normaal gaat het gewoon goed.
 
Nou, die Kerstcarolus is het ook niet. Ook door de gootsteen. Slechte bierscore vanavond, terug naar de gin-tonic.
 
1710063010534.png


Deze is toch wel heel erg lekker :baco: en ook prima voor een soort-van carbonade flamande achtige stoofpot.

-C-
 
Back
Top