Trappist in de koelkast?

Er lag nog een afgeprijsd kistje Keldervondsten van De Dochter van de Korenaar afgeprijsd voor 75 euro bij de bierboer hier in Rotterdam. Ik moet zeggen dat dat me wel trok, DDvdK is toch wel één van de beste zoniet dé beste speciaal-speciaalbier brouwer van (randje van) Nederland. Maar toch maar laten liggen.

Gisteren een goede Belgische Kriek gehad van oei naam vergeten, iets met een F? Maar niet 3 fonteinen. Zat een beetje tussen Boon en 3 Fonteinen in qua zuurheid, erg lekker. Er ligt nog een Mikkeler vs Boon Geuze te wachten. Mikkeler kan wisselend zijn qua kwaliteit, maar een Boon verkloten moet ze toch niet lukken?

Verder nog een veel te dure NEIPA, echt zo'n tropisch fruitbom. Daar ben ik gewoon overheen om eerlijk te zijn. En ook nog eens veel duurder dan de Westvleteren, waar hebben we het dan nog over?

Ik ga toch maar weer wat minderen met bier en wijn. Het is even okee geweest.
 
Vanavond Kwak "Amber". Geen idee hoe ik eraan kom, denk voor verjaardag of Kerst gekregen ofzo. Stond al een tijd in de kast.

Aardig biertje wel, maar niet geniaal. Ik zal hem zelf niet kopen.
 
IMG_5985.jpeg
 
Vanavond Kwak "Amber". Geen idee hoe ik eraan kom, denk voor verjaardag of Kerst gekregen ofzo. Stond al een tijd in de kast.

Aardig biertje wel, maar niet geniaal. Ik zal hem zelf niet kopen.
Die valt bij mij in de hoofdpijn categorie, jij geen last? Heb je er ook een glas bij? Die zijn wel heell bijzonder.
 
Ik ken die glazen, maar die heb ik er niet bij. Lijkt me ook vrij onpraktisch in gebruik en in de vaatwasser overigens :D Hoofdpijn heb ik niet zo gauw, daar ben ik inmiddels te ver voor afgegleden.
 
Het is toch een app om de bieren bij te houden die je geproefd hebt? Het zou pas stimuleren zijn als er beloningen aan 'milestones' gekoppeld zouden zijn, maar dat lijkt me hier niet het geval.
 
Je krijgt wel badges, maar daar kijk ik niet naar. Vooral leuk om met een clubje vrienden bij te houden wat je drinkt. En af en toe kunnen checken of je iets al gehad hebt en of je dat wel of niet nog een keer wilt :). As het voor mij iets stimuleert is het vooral nieuwe bieren drinken, niet perse meer.
 
Mwah als je een batch krijgt voor 10000, 100000 biertjes die je geprobeerd hebt in plaats van een waarschuwing....ik bedoel méér dan één biertje per dag is in principe slecht, dus 10000 biertjes zou je dan in meer dan 27 jaar moeten opdrinken. Ik geloof niet dat je bij Vivino ook badges krijgt maar goed ik review daar ook niks, gebruik het puur om het echte bocht te ontwijken.
 
Mwah als je een batch krijgt voor 10000, 100000 biertjes die je geprobeerd hebt in plaats van een waarschuwing....ik bedoel méér dan één biertje per dag is in principe slecht

Maar dat is hier toch niet aan de orde? In het geval van @kobuz gaat het blijkbaar om minder dan één per dag, gemiddeld.
 
Ik bedoel het niet persoonlijk, het gaat meer om het idee van het belonen van alcoholconsumptie. Misschien een beetje hypocriet van iemand die hier het halve topic volgeluld heeft maar het irriteert met bijvoorbeeld ook als bij de AH op 5 verschillende plekken wijn en bier te koop is waaronder de groenteafdeling. Dat doen we toch ook niet met sigaretten?
 
het irriteert met bijvoorbeeld ook als bij de AH op 5 verschillende plekken wijn en bier te koop is waaronder de groenteafdeling. Dat doen we toch ook niet met sigaretten?

Ja, ik snap je punt. Zou er zelf niet zo'n bezwaar tegen hebben als alle alcohol naar de speciaalzaak zou gaan, en niet meer te koop is bij de supermarkt. Maakt het wat lastiger voor mij, één van de supermarkten hier in de buurt heeft een aardig selectie aan bieren en dat is best handig. :D
 
Ja, nog meer betutteling. Topidee. Stel je voor dat volwassen mensen geconfronteerd worden met dingen die ze leuk of lekker vinden.
 
Stel je voor dat volwassen mensen geconfronteerd worden met dingen die ze leuk of lekker vinden.

Het idee is dat een speciaalzaak inderdaad exclusief is voor volwassenen, anders dan een supermarkt waarbij dat niet het geval is.
 
Mja, en dan alle chips, zoutjes, snoep, frisdrank, frituurproducten, vleeswaren, pizza's, kant-en-klaar maaltijden,zuivel etc. ook maar weg. Want da's ook allemaal slecht voor je (afhankelijk van wie je het vraagt). Kun je straks voor je boodschappen weer 30 winkels langs :D

Maar we dwalen af...
 
Laatst gewijzigd:
Éen lasser op het werk had vandaag zijn boombox mee.. en hoorde het liedje hieronder oa... moest meteen aan dit topic drinken ehm.. denken.. :biertje:

 
Back
Top