Waldorf ppg 3.v

En ja hoor, meer van de Messe, en wel de PPG 3.v




Geweldig, waar andere ontwikkelaars alles proberen om aliasing tegen te gaan steken ze bij Waldorf energie en tijd in het ontwikkelen van de originele hardware aliasing.. wat een wereld lachen toch.


Lijkt me een erg interessante synth. Voor mensen die van de echte PPG sound houden in ieder geval.

Wel jammer dat ze niet even 2 minuutjes laten horen....
 
Een filmpje met wat meer geluid:


Ik heb een Wave 2 en 2.V (klinkt zwaar ruk vergeleken bij de echte).
De 2.V kost 48 euro tegenwoordig bij de Thomann maar was ooit heel duur.
Ik ben bang dat de 3.V aanvankelijk ook veel te duur gaat worden. Het hangt van de prijs en klank af of ik deze ook nog wil hebben.
 
Op de site van Waldorf is nog niets te vinden en het is meer een vooraankondiging.
Het eerste filmpje op Youtube van een 2:

En nee: dit zijn niet de oorspronkelijke fabriekspresets en deze shit had ik er ook in zitten toen hij bij Twiki vandaan kwam.

Overigens is de 3.V een emulatie van de Waveterm met 2.3 en het is de bedoeling dat je er samples in kunt laden die dan de oude PPG-sound krijgen. Leuk als je dan een echte 2 hebt en mij benieuwen wat het worden gaat.
 
ze hadden hem wel wat kleiner mogen maken.
dit pas bijna niet in een gewone auto.
die kast is imbiciel groot, kan echt veel kleiner.
( bij de originele zou er al 20 cm diepte afkunnen)

:koffie:
 
Nou neem je toch een notebook ipv een laptop?
Of had je het over de kast van de echte? Had der Wolfie nog over van de vorige modellen (360 A en B) en bovendien kun je er dan nog iets op zetten.
Vergeet niet dat ze ooit 12500 a 15000 gulden plus -tig duizend voor de Waveterm waren ooit. Voor dat geld mag je een royale behuizing verwachten toch?
 
Ik snap nooit hoe mensen die zoveel over audio 'weten' (van die musotalk tv) een simpel microfoontje op een camera zo zwaar kunnen laten oversturen. Dan ga je iets voor het geluid filmen en dan laat je het zachtste geluidje zo erg clippen dat je er nog geen zak van hoort..
 
ik bedoelde de echte, en de behuizing suggereerd een stevige kwaliteit.
helaas ( in ieder geval bij de 2.2) hing van binnen de complete elecrtonica aan twee schoefjes en een spanningsregelaartje vast.
nogal een brakke constructie.
en ik ben blij dat niet alle dure dingen in extra grote behuizingen wordt gedaan.

hoe is trouwens die 2.0 vst?
ik heb ooit van H.seib een bijna voltooide gehad, die vond ik best goed.

:koffie:


Nou neem je toch een notebook ipv een laptop?
Of had je het over de kast van de echte? Had der Wolfie nog over van de vorige modellen (360 A en B) en bovendien kun je er dan nog iets op zetten.
Vergeet niet dat ze ooit 12500 a 15000 gulden plus -tig duizend voor de Waveterm waren ooit. Voor dat geld mag je een royale behuizing verwachten toch?
 
De 2.V klinkt zo:


Matig dus, alleen de vibrafoonklanken zijn wel aardig. Klankmatig lijkt hij veel op een Waldorf Microwave. Maar krijg ik vast weer ruzie hier.
 
dat is bijn a dezelfde als ik heb dus.
de mijne klonk een heel stuk beter, maar ik had een nogal wollige geluidskaart ( een SB AWE).
dat maakt dus een wereld van verschil.
kan je bij deze versie de knoppen al via midi control besturen?

:koffie:

De 2.V klinkt zo:
YouTube- PPG WAVE 2.V

Matig dus, alleen de vibrafoonklanken zijn wel aardig. Klankmatig lijkt hij veel op een Waldorf Microwave. Maar krijg ik vast weer ruzie hier.
 
de ppg 2.v. is redelijk lastig te programmeren, maar ik ben er eens flink ingedoken en het is nu mijn favoriete plugin voor pads. het is ongelooflijk hoeveel beweging je in de ppg geluiden kunt krijgen zonder effecten te gebruiken. een synth beoordelen door gewoon wat presets te beluisteren zoals hierboven, werkt alleen als je een presetbrowser bent. een sounddesigner die erin duikt, kan veel beter beoordelen wat een synth nou eigenlijk echt kan. en ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk was.

ik geloof graag dat de hardware versie nog beter klinkt, maar als ik het goed begrijp haal je daar niet alleen een dure synth mee in huis, maar ook een leuk knutselprojectje ;)

in ieder geval benieuwd wat v3 gaat brengen.
 
Gary Numan heeft de Waveterm plus 2.3 en 2 vroeger veel gebruikt.
Ik blijf dit een van zijn beste nummers vinden:
 
Back
Top