De grote UAD draad

Search for UAD-2 on Musician's Friend website turned up this info tonight...

UAD-2 solo $500
UAD-2 duo $900
UAD-2 quad $1500

Available in 2-4 weeks.

Vergelijkbaar met de powercore dus.
Maar het addertje zit niet in de prijs van de hardware maar van de software. Die is bij alle DSP bakken gepeperd ivm native plugs.

Nog wat cijfertjes

UAD-2 Quad = 4 x ADSP-21369 = 4 x 2.4 Gflops = 9.6 Gflops
UAD-1 = 1 x Mpact!-2 = 0.5 ~ 1 Gflops

4 x UAD-2 Quad = = 4 x 9.6 Gflops = 38.4 Gflops = Performance of two Intel Q6600...
 
Die info gemeld aan iemand die zwaar interesse heeft hierin en hij gaf als antwoord dat dit oude geruchten/speculaties zijn en dat deze nog helemaal niet geconfirmeerd zijn...het blijft dus nog even koffiedik kijken helaas.
 
Op een moderne PC heb je helemaal geen UAD meer nodig, ik zie de dsp boardjes dan ook meer als copy protection /dongle dan toegevoegde waarde en CPU ontlasting
 
Op een moderne PC heb je helemaal geen UAD meer nodig, ik zie de dsp boardjes dan ook meer als copy protection /dongle dan toegevoegde waarde en CPU ontlasting

Als je geen UAD koopt, zal je nooit echte trance baslijntjes maken, en al zeker niet goed genoeg worden om kritiek te leveren op wannabe producers, dus bedenk je nog maar eens goed *D
 
Dit blijft me achtervolgen tot in lengte van dagen, ik voel het nu al :duivels:
die lijntjes maak ik toch wel, met of zonder UAD :D
Maar ik heb geen UAD nodig, ik heb Cubase 4 + Duende :luv:

Lekkere tracks trouwens op je site! (vind alleen de gitaar minder :D )
 
Idd. UAD is gewoon de parkieto van deze eeuw. :kimono:
 
Das lekker niet waar, want dat gaat enkel over Kutnummers.


Na



Gagarin

ben benieuwd naar de plugs op de uad2
 
Hmmmmmmmmmmmmm

Wat is de absolute latency, in samples of ms, van UAD op 44.1 Khz? dus heen en weer terug naar de sequencer of plugin host?
 
Hmmmmmmmmmmmmm

Wat is de absolute latency, in samples of ms, van UAD op 44.1 Khz? dus heen en weer terug naar de sequencer of plugin host?

Dat verschilt per plug-in...maar je hebt toch delay compensation ?
 
4 x UAD-2 Quad = = 4 x 9.6 Gflops = 38.4 Gflops = Performance of two Intel Q6600...

En de prijs van 40 Q6600's. :D

Mooi spul hoor en zeker heel interessant. En voor een DSP board zeker netjes hoor zulke cijfers! Als ze deze kosten aanhouden is voor een DSP oplossing de prijs per Gflop ook erg netjes te noemen.
 
Laatst gewijzigd:
Dat verschilt per plug-in...maar je hebt toch delay compensation ?

Ik weet niet of je de LiquidMix nog voor je kan halen? dat was voor mij te gortig namelijk. :)

Ik heb nu diverse outboard wat op 256 samples heen en 256 terug komt daar kan ik meeleven. Ik heb geen zin om heel de tijd mix en play setups te maken, het moet allemaal tegelijk kunnen voor mij. En offline bouncen etc doe ik niet aan.

Ik wil niet als ik effe wat inspeel allerlei plugins gaan bypassen. plug delay compensatie heb ik uitstaan omdat ik te vage routings heb waar me DAW geen wijs uit wordt kwa berekening, vandaar.

Maar ik begrijp dat die latency variable is dus? Dan valt ie af voor me
 
Ik heb een UAD-1 sinds vandaag (2e hands) maar zodra ik dit kaartje in mijn computer stop, start windows niet op.

Hij komt in het windows laad venster zegmaar, waar je dat balkje van links naar rechts ziet bewegen.. na 10 seconden staat het stil en blijft het stil staan, er gebeurt helemaal niks meer! Haal ik de UAD-1 uit mijn computer, dan werkt alles weer.

Heb beide 2 PCI Sloten die ik vrij heb geprobeerd.

Wat kan dit zijn?!?!

Gigabyte P35 moederbordje met 3 PCI sloten, 1 wordt gebruikt door mijn EMU 1820. Draai Windows XP Professional.
;{=(
 
Het is vrij algemeen bekend dat UAD's en bepaalde Gigabyte mobo's niet lekker werken.
Probeer je mobo BIOS te flashen. Dat kan evt helpen.
 
Ik heb 'm aan de praat!!

Er is een conflict met mijn videokaart volgens iemand op een forum. Op zijn advies ging ik in veilige modus naar Windows, de kaart installeren en vervolgens moest ik 'm in device manager uitschakelen. Tadaa, nu kan ik gewoon in Windows komen en als ik 'm dan weer aan zet, dan werkt het allemaal prima!!

Moet alleen niet vergeten om 'm weer uit te zetten als ik Windows ga afsluiten. :frons:
 
Back
Top