De grote UAD draad

Was gewoon even benieuwd, desalniettemin blijven het topkaartjes! :okdan:
 
Maar goed,eerlijkheidshalve wil ik ook even wat nadelen noemen van de UAD plugs,anders lijkt het wel een reclameblok :D :

- De instelwaarden zie je niet bij veel plug-ins,je weet niet wat de waardes zijn als je de knoppen draait...(ik zie ze overigens wel op m'n Novation controller)

- De GIU's mogen wel wat groter en duidelijker soms...en leuk dat ze identiek zijn aan de hardware,maar praktisch is het vaak niet...

- Bij offline processing moet je eerst alle plugs disablen...(kan wel in 1 keer via je UAD meter,maar toch..)..

- Voor een plug-in systeem dat al zo lang bestaat zouden ze ook wel wat meer presets kunnen bijleveren..
 
GUI is afhankelijk van de resolutie van je scherm. Heb je 'm laag staan is het wat duidelijker uiteraard maar het bezet dan gelijk het hele scherm. Niet echt praktisch. Draai alles op 1280x1024, meer als genoeg. Ziet er toch nog mooi en overzichtelijk uit.
 
Wat zijn je favoriete UAD plug-ins ?

Neve bundle, 1176, La2A en precision limiter

Hoeveel kaarten heb je ?

2

Welke plug-ins heb je allemaal ?

Bij de boven genoemde nog de Pultec pro

Welke vond je goed,maar gebruik je niet meer ?

ik gebruik alles van ze op de nigel na, daarvoor pak ik liever Guitarrig

Nog gebruikers tips ?

Niet direct maar ik gebruik graag op zang en drums eerst de limiter heel licht en ga dan naar de Neve 88 of de 1176

Denk je dat UAD snel met nieuwe,krachtigere kaarten gaat komen ?

ze moeten wel!

Wat vind je van het coupon en sale beleid van UA ?

Heerlijk, wacht nog op een paar coupons om meer aanteschaffen

Heb je zelf plug-ins met de real deal kunnen vergelijken ?
1176 en de La2a beide hebben wel het karakter maar de orginele zijn vooral als je ze wat harder instuurd muzikaler.

Graag ook snel een setje met Distressor en Fatso en Culture vulture.
 
Wat zijn je favoriete UAD plug-ins ?

Neve 33069 (demo)
Neve RS88
1176
LA-2A
Fairchild (demo)
Pultec
Precision plugs (demo)
Dimension D
etc..etc..etc..

Hoeveel kaarten heb je ?

1

Welke plug-ins heb je allemaal ?

Neve RS88
1176
LA-2A
Pultec
Dimension D

Welke vond je goed,maar gebruik je niet meer ?

Huh? Bestaat dat?

Nog gebruikers tips ?

Demo niet teveel in één keer, want dan wil je veel geld uitgeven :W
Pultec op de stereo buss kan wat extra sparkle geven.

Denk je dat UAD snel met nieuwe,krachtigere kaarten gaat komen ?

Wat is snel? Ze moeten wel.

Wat vind je van het coupon en sale beleid van UA ?

Heerlijk. De L2-A2 voor zo'n $74,- gekocht. Het is alleen balen wanneer een plugin de maand erna nog goedkoper is.

Heb je zelf plug-ins met de real deal kunnen vergelijken ?

Nee.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind de twee weken demo tijd wel te kort. Alhoewel ik binnen een dag een reset reg van UAD kreeg. Nu kan ik nog langer testen. :dj::okdan:
 
Wat zijn je favoriete UAD plug-ins ?
Neve bundle, Precision Eq, LA2A, 1176LN, Cambridge EQ

Hoeveel kaarten heb je ?
2

Welke plug-ins heb je allemaal ?
Bovengenoemde en Precision Multiband, Dreamverb, SPL en Fairchild.

Welke vond je goed,maar gebruik je niet meer ?
Ik gebruik alles.

Nog gebruikers tips ?
Neve 1073 zeer goed voor laag op kicks.
Precision Eq perfect voor mastering.

Denk je dat UAD snel met nieuwe,krachtigere kaarten gaat komen ?
Ja, waarschijnlijk nog dit jaar is mijn verwachting.

Wat vind je van het coupon en sale beleid van UA ?
Te gek, je bent af en toe net een kid in een candystore, uad werkt behoorlijk verslavend:halleluja

Heb je zelf plug-ins met de real deal kunnen vergelijken ?
Nee, ben ik ook niet in geinteresseerd, gebruik mijn oren en als iets naar mijn idee goed klinkt ben ik tevreden.

Uad rocks!!:mega:
 
Ha die Faab,toch eindelijk ook aan de UAD ? :D
 
Ik ben ook een zware UAD fan, maar na de switch naar een 8core mac heb ik constant CPU peaks, waardoor logic continu onbetrouwbaar reageerd.
Volgens de support van UA is hier blijkbaar nog geen oplossing voor. Ik ben dus genoodzaakt om een nieuwe 2x dual mac pro aan te schaffen, of eventueel om te switchen naar cubase, maar dat zie ik nie zitten.
Zijn er nog UAD gebruikers met gelijkaardige problemen?

joe, Rockwell
 
Ha die Faab,toch eindelijk ook aan de UAD ?

al een tijdje hoor haha, my (not so) secret weapon;)
 
Sinds gisteravond heb ik ook een UAD kaartje in mijn PCtje geprikt.
Ik heb alleen nog de bijgeleverde plugs, de 1176SE en Pultec vond ik gelijk al goed klinken op een drumloopje, nog niet verder getest (even de reverb, die klonk wel okee). Ik moet nog $650 aan plugs kopen (pfff echt vervelend is dat) en de LA-2A zal er wel bij komen, verder nog geen idee welke ik zal aanschaffen.
 
Wat zijn je favoriete UAD plug-ins ?
Neve 33609 comp, LA-2A, 1176SE en Cambridge EQ

Hoeveel kaarten heb je ?
1

Welke plug-ins heb je allemaal ?
Neve 33609, LA-2A, Pultec Pro, Cambridge EQ + de bijgeleverde plugs

Welke vond je goed,maar gebruik je niet meer ?
:erm:

Nog gebruikers tips ?
-

Denk je dat UAD snel met nieuwe,krachtigere kaarten gaat komen ?
Dat weet ik niet maar ik weet wel dat er gauw nog 1 kaart bij zal komen (op zn minst)

Wat vind je van het coupon en sale beleid van UA ?
Ik kreeg (verrassend) nog een 150$ promo coupon bovenop de 500$ die bij de Flexi-Pak zat, dus dat was netjes :D

Heb je zelf plug-ins met de real deal kunnen vergelijken ?
Nope
 
Ik ben ook een zware UAD fan, maar na de switch naar een 8core mac heb ik constant CPU peaks, waardoor logic continu onbetrouwbaar reageerd.
Volgens de support van UA is hier blijkbaar nog geen oplossing voor. Ik ben dus genoodzaakt om een nieuwe 2x dual mac pro aan te schaffen, of eventueel om te switchen naar cubase, maar dat zie ik nie zitten.
Zijn er nog UAD gebruikers met gelijkaardige problemen?

joe, Rockwell

Hey Rockwell,

Klinkt misschien raar, maar kijk eens of je nog pieken hebt als je airport helemaal uitzet?

Kai
 
Heb je geen problemen met de Duende ? Werk je met PC of Mac ?

Sorry voor de wel erg late reactie. Ik werk met PC onder Cubase SX. Met de duende geen enkel probleem gehad, wel ff goed gelet op de firewire chipset. Dit schijnt nogal een probleem te kunnen zijn. Ook heeft de Duende zijn eigen firewire poort, er zitten dus geen andere apparaten op deze poort.

Zoals ik al eerder zei, de Duende geeft me mijn basis in de vorm van Channelstrips. De Uad plugs gebruik ik als inserts. Om hier nu een favoriete te noemen is lastig. Elke mix vraagt mijn inziens om een individuele aanpak. Soms werkt de LA2A beter als de 1176 of een NEVE. Het is maar net wat het beste klinkt. Ik moet wel zeggen dat ik de buscompressor en de plate erg veel gebruik.
 
En er zijn weer nieuwe UAD-2 geruchten.
Een online store liet de volgende inventaris items 'glippen'...

Universal Audio UAD-2 Quad Flexi $1,799.00
Universal Audio UAD-2 Duo Flexi $1,199.00
Universal Audio UAD-2 Solo Flexi $799.00

Universal Audio UAD-2 Quad $1,499.00
Universal Audio UAD-2 Duo $899.00
Universal Audio UAD-2 Solo $499.00

Universal Audio UAD-2 Nevana 128 $1,999.00
Universal Audio UAD-2 Nevana 64 $1,499.00
Universal Audio UAD-2 Nevana 32 $749.00
Aankondiging nog deze maand, zegt 'men'.

EDIT: en we hebben iets wat op een bevestiging lijkt.

Dear UAD Fans,

We are indeed working on a new UAD product to be launched in the future but the information you may have seen published on MF/GC websites was released prematurely.

We are not yet ready to publish detailed information/specifications about exactly what the product is, but we will of course make this information available to our customers when we are actually ready to launch.

We are certain that when that time comes, you'll be more than satisfied with the the direction the UAD product line/plug-ins will be heading in!

Thanks for your patience and support!

Customer Service
Universal Audio
 
dat ze eerst maar es de boel fixen met de octomac en logic.
Omwille van aanhoudende problemen heb ik een extra quadcore moeten aanschaffen. Heb laatst nog es gebeld en geen verbetering momenteel.
Werkt hier trouwens iemand met cubase op mac of een octomac?
problemen iemand?
-> kayhugo, heb ik geprobeerd, geeft geen verbetering.
 
En er zijn weer nieuwe UAD-2 geruchten.
Een online store liet de volgende inventaris items 'glippen'...

Aankondiging nog deze maand, zegt 'men'.

EDIT: en we hebben iets wat op een bevestiging lijkt.

Las het ook al op Gearslutz ja...ik ben benieuwd...:{


Zijn hier trouwens mensen die de Precision Maximizer ook gebruiken ? Ik gebruik 'm nu vaak over de eindmix,en dat klinkt echt lekker...voegt net dat subtiele randje toe...limiter off,mix op 100% en de shape rond de 50%...maakt alles net wat voller en romiger...
 
Hey Rockwell,

Ja...ik werk op Mac...met Cubase SL3...probleemloos!

welke mac?

ik las ergens dat de nieuwe 8-core mac pro problemen heeft met de uad kaart. of eigenlijk werkt het er geloof ik helemaal niet op.

ik overweeg ook een uad kaart aan te schaffen (voor mijn 4-core mac pro).
eigenlijk alleen voor de space echo plug-in.
of is er ook een andere goeie space echo vst voor osx?
want het is wel een duur grapje anders.
 
Back
Top