Afmixen / Masteren, FL Studio

Bedankt voor alle reacties die jullie hebben achtergelaten!

Ik zal een stukje laten horen hoe het klinkt in
FL met multiband compressor.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben,

Gr Erik

Lekker vrolijk muziekje.
Qua master hoor je dat het hoog wel erg digitaal is en het laag heel erg vlak en steriel. En qua stereobeeld is de mix ook nog wel breder uit te smeren.

Misschien wel interessant om die multiband er eens af te laten en dat stukje nog eens te posten.
 
goed plan.....laat mij, noob als ik ben wat data betreft het verscil eens horen...

yay!
 
Snippit 2 *Track

Snippit 2 *Track

Ik zal voor jullie bij deze een 2e snippit posten.
Hierbij zijn de volgende plugins uitgezet ;

-Multiband compressor
-Normale compressor
-maximizer
-Stardust

Deze 4 heb ik aan staan op de master.
Trouwens, ik heb jullie hulp gevraagd omdat deze track
gereleasd wordt. Hierbij wordt ook nog zang toegevoegd.

Grtz Erik
 

Attachments

  • snippit 2.mp3
    748 KB · Bekeken: 67
Ik vind zelf snip1 toch wel een stuk beter klinken. Maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch eigenlijk...
 
Dan ben ik toch bang dat jullie in de val lopen wanneer als iets harder klinkt je ook denkt dat het beter klinkt. Harder != beter. :)
Bij die 1e master zitten overigens ook hele erge fase problemen of een zwaar overdreven plate verb.

Neem deze als voorbeeld van hoe het ook kan.
De 1e is een normale 'behandeling' zeg maar.
De 2e is meer richting wat de orginele bedoeling was (denk ik) en over de top.
 

Attachments

  • snippit2_fused.mp3
    450,6 KB · Bekeken: 54
  • snippit2_fused2.mp3
    450,6 KB · Bekeken: 57
Het origineel is inderdaad té tikkerig hoog en plat.

Ik vind de 'fused' versie te 'frisch' en open klinken in het midhoog (de body van de shaker is daardoor té veel aanwezig).

De kick is weinig 'in your face' en draagt zo weinig bij tot de drive van het nummer.
Terwijl die drive juist komt van de synergie tussen (accent op) kick en (tegenaccent op) bas.

Ik heb er ook eens 10 minuutjes aan gesleuteld, en dan zou het ongeveer zo klinken (bijlage).
 

Attachments

  • snippit 2_mrt.wav
    3,2 MB · Bekeken: 48
He, leuk man.

Zie je maar weer hoe smaak gebonden het ook kan zijn.
Vind jouw versie wat te 'smilieface' achtig zeg maar.
Die kick is wel stevig maar hij steek nu af bij de rest.

Dat van die shakers vind ik zelf niet erg. Het zit ook in het orgineel dus moet je dat er gewoon inhouden. Maar het kan in tienden van db's liggen met een EQ of je hem wat naar voren/achteren brengt. Maar dan moet je heel goed oppassen dat de rest niet mee gaat zoals nu. Die open frisse sound vind ik zelf beter passen bij wat je nu overal hoort. En als je een analoge compressor gebruikt heb je ook niet de nadelen van een te scherp digitaal signaal.
 
masteren;

masteren;

Hey jongens. mag ik jullie vragen waarmee en hoe jullie dit zo hebben gemasterd ? Dit klinkt idd zeer goed en zou dit graag ook op de original
willen toepassen.

Gr Erik
 
Laatst gewijzigd:
met wat eq, wat compressie, en een paar goede oren kom je een heel eind :eureka:
by the way, in je originele zelf 'gemasterde' snippet komt je synthbasje er netjes uit.
 
Hey jongens. mag ik jullie vragen waarmee en hoe jullie dit zo hebben gemasterd ? Dit klinkt idd zeer goed en zou dit graag ook op de original
willen toepassen.

Gr Erik

De voornaamste tools die ik gebruikt heb (maak ik geen geheim over :)) zijn

Pultec EQP-1A met 7,5 dB boost / cut op 60 Hz, en 7,5 dB cut / 8 dB boost op 12 kHz (meen ik even uit het hoofd)

SSL Masterbus met 4 dB GR, 1 ms attack, 600 ms release.

Voxengo Elephant limiter

Apogee UV-HR dither

Dit alles in Cubase Studio 4.
 
Back
Top