Casio RZ-1

bikkel

Everything is on the One
Lid sinds
14 november 2001
Berichten
12.719
Locatie
Utrecht
Ik heb een Casio RZ-1 laatst over gekocht waar op dat moment al een lekkere vieze gore 808 kit in zat die ik zeker wil houden, maar ik wil zelf ook wel eens wat dingetjes er in samplen.

Wat is de makkelijkste manier om die samples te backuppen en terug te zetten?

En hoe werkt de swing precies? Eerst instellen en dan pas opnemen? Ik lijk maar steeds geen verschil te horen.
 
Ja swing op de 8e noten, niet op de 16en....maar dan wel weer tien verschillende soorten.

Maar check kopje 5 onder die manual bijvoorbeeld. Daar gaat het duidelijk om een complete backup.
 
Tja mijn angst is vooral De Dikke Vette 808 Set kwijt te raken, dus ik moet wel zeker weten dat ik een werkende en terugzetbare back-up kan maken.

Dat ik ook weer patterns overschrijf als ik ga swappen tussen verschillende samplekits is niet zo erg, die hangen toch sterk samen met de samples.

Eigenlijk zou het dus mogelijk moeten zijn om via een audiokabel samples vanaf je PC de RZ-1 in te modemen.
 
Als ze in het juiste formaat zijn wel, zo te zien. Als je mazzel hebt zijn het wav files als je pech hebt is het een Casio formaat.
 
Ik ben bang dat het je niet gaat lukken. De samples die je uit de rz-1 gaat trekken zullen altijd anders zijn dan waarneer je ze erin gooide.
Je kan zover ik weet niet "echt" backuppen. Maar boeiend, gewoon eruit knallen wat erin zit, beetje verfrissend blijven ;)
 
Lijkt me wel een leuk apparaatje om mee te rotzooien
zou iemand er wavfiles van omhoog kunnen gooien?
 
Ik ben bang dat het je niet gaat lukken. De samples die je uit de rz-1 gaat trekken zullen altijd anders zijn dan waarneer je ze erin gooide.
Je kan zover ik weet niet "echt" backuppen. Maar boeiend, gewoon eruit knallen wat erin zit, beetje verfrissend blijven ;)

Je kunt een tape backup maken van de interne data, ook van de samples.
 
Je kunt een tape backup maken van de interne data, ook van de samples.

Idd volgens de handleiding dan. Al moet je geloof ik wel zo'n raar snoertje hebben. En het mooie is iig dat je verifyen. Niet dat 100% safe is maar meer dan terugladen en dan erachter komen dat het toch niet gelukt is.

Dus iig 2 back up rondes maken. Doe ik met me sp1200 ook altijd. Better safe than sorry
 
Lijkt me wel een leuk apparaatje om mee te rotzooien
zou iemand er wavfiles van omhoog kunnen gooien?

OK. De eerste is met de 808 kit gemixt met interne sounds, de tweede is alleen interne sounds.

Er zat wel wat meer laag in, niet echt lekker opgenomen :(
 

Attachments

  • blabla-02.mp3
    546 KB · Bekeken: 66
Blijft heerlijk klinken die sound en grooved ook erg eigen. Nice !
 
OK. De eerste is met de 808 kit gemixt met interne sounds, de tweede is alleen interne sounds.

Er zat wel wat meer laag in, niet echt lekker opgenomen :(

work that mxtherfxcker oktog
diesound heb m ook heel effegehad nooit gesammpled
lijkt toch best op de drumulator en zelfs beetje de rsf qa sounds tom/ snare
:halleluja

wat magje eigenlijk betalen voor zoon bakkie
mijne betaalde ik geloofk 5 jaar terug 75.- eu [bestgoedkoop lijktme
denk dat 150 ook nog best op zn plek is asde tr serie romplers t opleveren ,...

on ont dekt soundje
lekkere hats en cheapo
nu nog
 
haha t loopie staat al 20 min aan
kappen maar weer
top bakkie kzeert !!

rx 5 yamaha is ter ookwel soon eentje redelijk lekkere samples qa sounden enorm te progen
 
Volgens mij heb ik er 100 euro voor betaald. En dat is 'ie toch wel gewoon waard, een TR-707 gaat voor 150, is op vele fronten leuker maar mist de user sampling.

Eigenlijk is dit natuurlijk gewoon stiekem een MPC ;)
 
Je bent gewoon fucked als het je enige drummachine is, terwijl dat voor een 909 of 808 veel minder geldt.

Vanavond ga ik met het zweet in mijn pollekes eens proberen of ik die samplekit gebackupt krijg, iets nieuws kan samplen, dat weer kan backuppen, en dan die 808 kit weer terug kan zetten.

Daarna ga ik eens nadenken of ik die dumps kan ontcijferen op mijn PC.
 
Ik ben bang dat het je niet gaat lukken. De samples die je uit de rz-1 gaat trekken zullen altijd anders zijn dan waarneer je ze erin gooide.
Je kan zover ik weet niet "echt" backuppen. Maar boeiend, gewoon eruit knallen wat erin zit, beetje verfrissend blijven ;)

Lijkt me niet hoor, het blijft gewoon digitale data. Die kun je uitstekend op een 'analoog' medium als tape opslaan, zeker als er een verify functie op zit moet het redelijk veilig zijn. Je kunt de output natuurlijk ook gewoon via je geluidskaart in je PC stoppen als je geen goede tapes of cassettebandjes hebt.
 
is het gelukt met het overzetten van samples?
moet je dan niet zo'n eprom reader hebben op je pc?

in hoeverre verschilt de verwerking van samples op een rz-1 in vergelijking met een mpc2000xl? is alleen de bitrate t verschil?
 
Back
Top