Wie weet hoe je een audiotrack naspeelt in reason fruityloops of cubase

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
respect voor de ontwikkelaars van softwarepakketten.....ze doen goed werk

maar ik vind t zo flauw om een LITE versie aan te bieden voor minder geld met minder features als je er ook gewoon alles in kan stoppen.
Met software is er geen limiet, en als die software gewoon eens goedkoper zou zijn wordt er ook meer van verkocht want dan is de stap voor de meeste mensen lager om meedere pakketten te kopen....

Het blijkt dus dat Cubase LE / Lite voor 135 euros verkocht kan worden, maar die uitgebreide versie moet dan toch weer 800 euro kosten... Vreemd. terwijl de essentie hetzelfde is (opnemen midi en audio) moeten ze toch weer een commercieel spelletje spelen door er wat midi sporen of audio sporen aan beperkingen te leggen.... en daarom zou het zogenaamd goedkoper zijn ipv de volledige versie.

Die extra features zijn nu ook niet zo schokkend dat ze het hogere bedrag waardig zijn volgens mij.

maak dan gewoon 1 product voor 1 prijs ipv Lite versies en XXL versies , producers editions enz

Z'n bedrijfje als Image-Line bestaat uit hooguit 50 mensen die het product maken. er zijn verder geen productielijnen, fabrieksarbeiders enz . het product is Kennis . zoveel kosten hebben ze niet. Ze verkopen wel 100.000 pakketten.
Volgens mij verdienen ze bergen met geld !

Jawel de Dongels die onnodig zijn van syncrosoft die kosten geld ! en die hoeven er niet eens op te zitten. ookal onnodige kosten maken om piraterij te beschermen wat niet eens werkt.

Commerciele baasjes die echt wel genoeg verdienen,, met elke keer hetzelfde trucje . Ik ben het er dus niet mee eens ,,oeioei ben beniwud wat voor reacties dit nu weer los maakt......

Bill gates en Steinberg: beide softwarereuzen en miljonairs

Sorry hoor, maar dit is echt bullshit.
Ga maar eens naar BMW en zeg dat ze een M3 gewoon voor dezelfde prijs moeten verkopen als een gewone 3 serie. Slaat echt nergens op.

En als je gewoon legale software koopt, wordt je ook nog eens bevoordeeld. Zo kunnen Cubase4 gebruikers voor een aantrekkelijke prijs WaveLab6 kopen. Scheelt honderden euro's. Heb ik ook gedaan. Super van Steiny.

En ze verkopen juist LE en Essential versies omdat mensen vaak niet zoveel willen uitgeven voor versies waar veel inzit wat ze toch niet nodig hebben. Dus kun je een basisversie kopen voor een kleine prijs. Helemaal prima!

En die dongels zijn niet zo onnodig als je denkt. Ik heb nog niet veel stabiele gekraakte SX3 versies gezien. En Cubase4 al helemaal niet.
Maar gelukkig heeft tegenwoordig ook al een aardig groot deel van mijn klanten netjes legale versies, zoals het hoort.

Illegale software=diefstal
Alleen velen doen het omdat het gemakkelijk is (internet/kopietjes)
Je gitaar, mixer of PC heb je toch ook niet gestolen? En daar maken de producenten ook flink winst op hoor. Waarom mag dat op software niet dan?

Mijn persoonlijke mening is dat mensen die illegale software verdedigen op dit forum lekker op een zwarte lijst mogen. Ik ben hier echt helemaal klaar mee!!!
 
Sorry hoor, maar dit is echt bullshit.
Ga maar eens naar BMW en zeg dat ze een M3 gewoon voor dezelfde prijs moeten verkopen als een gewone 3 serie. Slaat echt nergens op.

daar zit natuurlijk meer onderdelen in die ze niet zomaar erbij kunnen stoppen,,HARDWARE bij software is dat geen probleem, gewoon copy paste
 
En als je gewoon legale software koopt, wordt je ook nog eens bevoordeeld. Zo kunnen Cubase4 gebruikers voor een aantrekkelijke prijs WaveLab6 kopen. Scheelt honderden euro's. Heb ik ook gedaan. Super van Steiny.

een commercieel spelletje, eerst honderden euro's teveel vragen en dan korting geven , precies het bedrag wat je teveel vraagt, slim van Steinberg !
 
En ze verkopen juist LE en Essential versies omdat mensen vaak niet zoveel willen uitgeven voor versies waar veel inzit wat ze toch niet nodig hebben. Dus kun je een basisversie kopen voor een kleine prijs. Helemaal prima!

ze kunnen die extra features er ook gewoon inlaten voor hetzelfde geld, gewoon copy paste en dan gewoon 1 versie voor een schappelijke prijs ..copy and paste .. met een bmw is dat toch anders, dan moet de hele productielijn worden aangepast
 
daar zit natuurlijk meer onderdelen in die ze niet zomaar erbij kunnen stoppen,,HARDWARE bij software is dat geen probleem, gewoon copy paste

Een echte deskundige of software development-gebied, hoor ik wel... (Copy-paste maakt het juist duurder; niet direct, maar even verderop wel.)

Wat betreft die goedkope lite versies is, denk ik, het omgekeerde het geval: ze zijn in verhouding veel goedkoper dan de volledige versies. De volledige versies hebben vooral meer meegeleverde plugins en dat soort zaken, waarvan je een deel niet zo snel gebruikt. De sound engine van de goedkope versies zal gelijk zijn aan die van de volledige versies, behalve dat er bijv. gewoon een harde limiet aan het aantal kanalen is gesteld: de engine kan dat wel aan, maar de UI laat het gewoon niet toe om meer kanalen aan te maken. De code van de goedkope versie zal snel 95% van de volledige versie zijn.
 
Illegale software=diefstal
Alleen velen doen het omdat het gemakkelijk is (internet/kopietjes)
Je gitaar, mixer of PC heb je toch ook niet gestolen? En daar maken de producenten ook flink winst op hoor. Waarom mag dat op software niet dan?

Mijn persoonlijke mening is dat mensen die illegale software verdedigen op dit forum lekker op een zwarte lijst mogen. Ik ben hier echt helemaal klaar mee!!!

helemaal mee eens, ik verdedig ook geen illegale software, ik ben eerder van mening dat bedrijven als Bill Steinberg, sorry ik bedoel Bill Gates en niey Bill Steinberg gewoon absurde bedragen vragen omdat ze weten dat studio's het toch wel kopen. llegale software is inderdaad diefstal, maar de dure software is ook diefstal en Bill Steinberg maar zijn zakken vukllen, die kan wel 10 BMW's rijden
 
En die dongels zijn niet zo onnodig als je denkt. Ik heb nog niet veel stabiele gekraakte SX3 versies gezien. En Cubase4 al helemaal niet.
Maar gelukkig heeft tegenwoordig ook al een aardig groot deel van mijn klanten netjes legale versies, zoals het hoort.

die dongels maken het produkt juist duur, al die flauwekul , en het is nog eens lastig ook. als je netjes je pakket Cubase hebt gekocht zou je die best op een 2e pc of ee laptop moeten kunnen installeren vanaf orginele CD maar dan heb je 2 dongels nodig. FL studio en ableton maken daar geen probleem van .

Eigelijk betaal je zo veel omdat die beveiliging handen vol met geld kost.

Blijkbaar download je zelf wel illegale software, want je weet dat het minder goed werkt. maar ook bij gekochte versies is de software vaak nog niet eens af en zitten er talloze bugs die er nog uit gehaald moeten worden, maar dat mag allemaal in software land (net als bij Bill gates producten) een niet-af product al op de markt gooien enverkopen. wil je het goed krijgen moet je maar weer een nieuwere versie kopen
 
Space Robot, Ik snap je mening volledig alleen mis je wel het
punt dat software bedrijven zelf mogen weten hoe ze hun eigen
product op de markt brengen. De keuze is aan de consument welk
pakket ze kopen. En het is aan de developper welke varianten ze
uitbrengen tegen welke prijs. Zij hebben immers de software gemaakt.

Cubase is een zeer mooi programma, maar als je het wilt bemachtigen
heb je je aan de eisen van de fabrikant te houden (hoe frustrerend
het soms ook is qua prijs :) )

Maar van van mij mag die zwarte lijst er ook wel komen, er wordt
namelijk te laconiek en gemakzuchtig gedacht over warezzzz.
 
Laatst gewijzigd:
Daarbij is het ook nog zo dat het niet ongebruikelijk is dat software die proffesioneel gebruikt wordt en waar veel mensen heel veel geld mee verdienen erg duur is. Zie bv programma's als Photoshop ed.

Waarom zou Steinberg het dan anders doen?
 
Als je trouwens kijkt naar hoe duur custom-made software is, dan kon je nog wel 'ns heel hard schrikken: die is nl. veel-en-veel duurder, terwijl de marges niet eens heel groot zijn en de functionaliteit veel-en-veel beperkter.

Een goede audio engine is zo'n beetje goud waard, net als een goedwerkende UI. Dat klus je echt niet zo 1-2-3 in elkaar, zelfs als je vooraf al precies weet hoe het eruit moet gaan zien.
 
ze kunnen die extra features er ook gewoon inlaten voor hetzelfde geld, gewoon copy paste en dan gewoon 1 versie voor een schappelijke prijs ..copy and paste .. met een bmw is dat toch anders, dan moet de hele productielijn worden aangepast

Dit gebeurt niet alleen bij software, bv. in de goedkopere digitale camera's zit dezelfde hardware als in de duurdere variant, alleen zijn een aantal opties software matig uitgezet en je hebt ook vaak een delux cd/dvd en de gewone versie, qua productie kosten scheelt het weinig maar qua prijs wel. (Het zou me niets verbazen als dit soort trucjes ook bij fx's en synths wordt uitgehaald).
De marktwerking is nu eenmaal wat bepaalt hoe duur iets is; er is namelijk een grote groep mensen die niet genoeg kan (of wil) betalen voor alle opties en er is een kleinere groep die het er wel voor over heeft.
 
die dongels maken het produkt juist duur, al die flauwekul , en het is nog eens lastig ook. als je netjes je pakket Cubase hebt gekocht zou je die best op een 2e pc of ee laptop moeten kunnen installeren vanaf orginele CD maar dan heb je 2 dongels nodig. FL studio en ableton maken daar geen probleem van .

En dit klopt dus gewoon niet.
Je kunt Cubase op zoveel PC's installeren als je wilt. Alleen kun je er niet meerdere tegelijk gebruiken. Als je bv een vaste PC en een laptop hebt, kun je de dongle uit je vaste PC halen, laptop en dongle meenemen en ergens anders op de laptop bv mobiel opnemen. Met je Cubase.

Bij andere software bedrijven moet je voor multi-user versies ook gewoon per user betalen. Dat is heel normaal.

En als je Cubase te duur vindt, koop je toch wat goedkopers?

Of als het allemaal zo makkelijk is, maak je er toch gewoon zelf een! Gratis natuurlijk, voor iedereen. Waar je niets aan verdient, maar anderen wel geld mee verdienen door er muziek op te producen en te verkopen......
 
Bericht door een moderator:
En bij deze gaat 'ie dicht, de topicstarter heeft genoeg huiswerk opgekregen en de discussie is niet meer relevant.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top