problemen met bulk dump op Virus C

ah ik zie t :)

had ff je posts door de war gehaald met iemand anders zn posts..

wat voor geluid kaart is t? als t bijv. een cheapo soundblaster is ben ik eigenlijk niet verbaasd dat t niet lukt.. beste kun je dus wel een dedicated midi interface gebruiken, vooral bij dingen als bulk dumps waarbij er een hoop info verstuurd moet worden .. dat het bij andere synths wel is gelukt is maar net afhankelijk van de hoeveelheid data ..

de virus C is een complexe synth met een hoop patch data ik zou dus gewoon ff goedkoop een midi interface scoren 2e hands denk persoonlijk dat je standaard midi poorten t niet trekken ..
 
mja das ook zo'n kaartje wat in dit geval vergeleken de soundblasters nog redelijk in de budget hoek zit .. of t goed genoeg zou moeten zijn heb ik mn twijfels over .. sowieso is een midi interface strakker qua timing dus je zou er sowieso goed aan doen er 1 te kopen .. en ik durf bijna wel met zekerheid te zeggen dat je problemen met bulk dumps dan verleden tijd zijn :)

Ik weet niet wat voor banken je precies probeerd in te laden maar probeer t anders eens wat kleiner, of maak kleinere banken of probeer een bank in 2 keer.
met een beetje geluk zet er een stel over voordat je kaart over zn nek gaat (wat denk ik t geval is)..
 
Laatst gewijzigd:
Doe anders even voor de grap een verse OS op je virus installeren, is meteen een ultieme test

suk6 :peukie:

Dat lijkt me nou geen goed plan als je verbinding instabiel is .. er kunnen dan rare dingen gebeuren en met een beetje pech raakt je virus totaal in de war
en kun je m opsturen naar access omdat ze via een hardware manier een nieuw os erop moeten zetten :)
 
Doe anders even voor de grap een verse OS op je virus installeren, is meteen een ultieme test
Idd, vind't ook nogal riskant...

Verder krijg ik ook wel foutmedingen als ik een patch doorstuur,
maar meestal werkt de patch wel...
En ook bij sounddiver - bij patch request - waren er patchen bij
die niet werkte (toch tot voor kort met m'n Midisport 2x2)
 
mja das ook zo'n kaartje wat in dit geval vergeleken de soundblasters nog redelijk in de budget hoek zit .. of t goed genoeg zou moeten zijn heb ik mn twijfels over .. sowieso is een midi interface strakker qua timing dus je zou er sowieso goed aan doen er 1 te kopen .. en ik durf bijna wel met zekerheid te zeggen dat je problemen met bulk dumps dan verleden tijd zijn :)

Ik weet niet wat voor banken je precies probeerd in te laden maar probeer t anders eens wat kleiner, of maak kleinere banken of probeer een bank in 2 keer.
..

Welke midi interface kunnen jullie mij aanraden dan? die Terratec is toch niet echt een budget geluidskaart dacht ik, toendertijd was het zelfs een van de betere die er te krijgen was, maar dat is alweer een hele tijd geleden.

en de soundbanks die ik probeer te laden zijn die van Rop papen, Incubation en nog een paar anderen.
 
Welke midi interface kunnen jullie mij aanraden dan?

De persoon boven je gebruikt een midisport 2 in en 2 uit .

een 4 x 4 heb je voor 50 euri 2e hands dan kun je meteen ff vooruit :

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=94566&highlight=midisport (verkocht)

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=94149&highlight=midisport (misschien kun je op deze eens 50 euro bieden weet eigenlijk niet wat de doorsnee prijs is)

Zelf gebruik ik een midex 8 (8 in 8 uit). een midex 3 (3 uit 1 in) heb je al voor 35 euro

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=93155&highlight=midex (is er nog denk ik)

verder kun je deze thread eens checken:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=80002
 
De persoon boven je gebruikt een midisport 2 in en 2 uit
Tja, idd, ikke zeker ??, ;o))
Wel nu werk ik met een EMU 2x2,
en een nieuwe installatie (nieuwe c: schijf)

De Emu heeft goeie drivers en een patch voor XP,
en wordt elke keer herkend...

Moet nu enkel nog eens zien of er niet te veel 'slechte' patchen
tussen zitten bij een 'Bank' request.
Bij de Midisport was dat wel zo't geval....
 
waren er patchen bij
die niet werkte (toch tot voor kort met m'n Midisport 2x2)

Moet nu enkel nog eens zien of er niet te veel 'slechte' patchen
tussen zitten bij een 'Bank' request.
Bij de Midisport was dat wel zo't geval....

Begreep juist uit je eerdere post dat het juist met die midisport wel ineens werkte.. ken zelf de midisport niet, maar met de midex werkt het sowieso wel

lijkt me trouwens ook sterk dat het met een midisport niet zou willen, misschien buffer instellingen niet goed staan?
 
Die MidiSport gebruik ik nog zelden sinds m'n nieuwe c:
Die driver is echt ni goed... Maar,
toen werkte ie wel met Sounddiver en die EMU 2x2 werkte
toen niet met sounddiver...
Nu dus, met een nieuwe c: schijf, werkt de EMU wel perfect
heb ik zo den indruk - of toch geen foutmelding met Sounddiver...
Moet alleen nog eens kijken of er geen slechte patchen tussen zitten bij een 'bank' request...

En Sorry voor de onduidel'kheid
maar 't is ook ni zo simpel om't juist te melding - mijn geval..
 
Back
Top