Waarom hoor ik niks? (Soundcraft MPM20/2)

Nap

GAS-arbeider
Lid sinds
17 januari 2007
Berichten
15.157
Locatie
Den Bosch
Na een aantal jaren met een 8 kanaals Soundcraft Spirit Folio F1 gewerkt te hebben werd het tijd voor uitbreiding. Vanwege mijn goede ervaringen met Soundcraft in het verleden en de aangename prijs is de keuze gevallen op de Soundcraft MPM20/2, die ik gisteren bij Feedback Eindhoven heb gekocht.

Nu heb ik de hele handel aangesloten, maar het gaat niet goed. Het volgende is het probleem:

- De monoinput kanalen geven nauwelijks iets door. HEEL zacht in de verte is iets hoorbaar, maar dit is verwaarloosbaar. Dit geldt voor zowel de line inputs (jack) als de mic inputs (xlr)
- Draaien aan de gain heeft geen enkel effect
- Draaien aan de EQ knoppen heeft wel effect
- Als de kabel gedeeltelijk in de insert-connector wordt gedrukt is het kanaal wél hoorbaar
- Het 48V Phantom Power lampje gaat niet branden, ook niet als het knopje is ingedrukt
- De 2 stereo inputkanalen werken wél normaal
- Voor zover ik kan zien zijn alle knopjes/routingsdingen goed ingesteld
- Het resultaat is voor Mix Out en Headphones gelijk

Ik heb het vermoeden dat het pre-amp gedeelte defect is (zekering eruit?), mede ook door het niet branden van het 48V Phantom Power lampje. Dat zou ook verklaren dat de stereokanalen het wel doen omdat die volgens mij op een ander circuit zitten.

Er zit garantie op het ding dus repareren/vervangen kan altijd. Maar voordat ik het apparaat terugbreng naar de winkel en mogelijk een modderfiguur sla vroeg ik me af of ik misschien iets doms over het hoofd heb gezien?
 
Laatst gewijzigd:
Mja, dat van dat lampje is inderdaad voor mij ook redelijk doorslaggevend, net als het feit dat de gainknoppen helemaal NIETS doen (niet eens ruis of brom versterken).

Zometeen nog even 10 minuutjes klooien, als er dan nog geen verbetering is koppel ik de handel af en gaat hij morgen retour. :stupid

Bizar, mijn eerste nieuwaankoop in tijden (meestal koop ik tweedehands) en meteen narigheid. Maar in elk geval garantie :D
Ik hoop maar dat het niet te lang gaat duren allemaal.
 
Gewoon een nieuwe eisen.. ze geven meteen een kapotte mee dus ze kunnen moeilijk dat ding weg sturen en jou laten wachten tot ie terug komt ..

Als je m nou al een tijdje had en hij ging kapot was t wat anders geweest

maar goed, neem aan dat ze wel zo redelijk zijn meteen een nieuwe mee te geven als ze m nog op voorraad hebben..

zo niet zou ik geld terug eisen en ergens anders kopen

succes ermee :)
 
Het was de laatste helaas, dus ik ben bang dat ik toch zal moeten wachten.

Gelukkig heb ik mijn oude mixer nog, dus als ik onverhoeds word overvallen door inspiratie kan ik in elk geval aan de slag.

Bedankt voor de reacties in elk geval.
 
wat heb je ervoor betaald? op de feedback site zie ik alleen de 12 versie staan voor 539, op thomann staat de 20 versie voor 729

persoonlijk zou ik geld terug vragen en bij thomann kopen dan heb je meteen 3 jaar garantie ipv 1 of 2
 
Ik heb er 749 voor betaald en heb er gratis wat kabels bijgekregen.

Ik zal morgen weleens even vragen wat de mogelijkheden zijn.

Bij thomann staat 'ie zelfs voor 689 + 8 verzenden... dat scheelt best veel.
 
sowieso mag je binnen een week je geld terug vragen.. soms 2

ervan uitgaande dat je alles weer netjes ingepakt heb en niks beschadigd heb (dit laatste zal hier niet opgaan)

hoe kom je trouwens aan die 689? zit je niet per ongeluk naar een occasion te kijken?

http://www.thomann.de/nl/soundcraft_mpm_20.htm
 
Die 689 krijg je als je via de UK site inlogt. Misschien vanwege de pondkoers?
 
idd herinner ik me nog goed :)

ik was toen 14 jaar ofzo en had een sitetje (dfmp) waar ik wat andere artiesten op zette, jij was er ook bij.
betekende niet veel maar wat wist ik destijds hehe
 
Grappig :) Da's toch al bijna 10 jaar geleden.

Anyway, de mixert zit in de doos en gaat dinsdag of woensdag terug naar Eindhoven. Bah.
 
idd, bijna 10 jaar .. tijd gaat vlug zeg..

kan me nog half de vibe van je track herinneren

ivm je mixert, zo gaat het jammergenoeg tegenwoordig..
mijn splinternieuwe mackie had ook problemen.. en het rotte eraan is, mag je langer dan een maand erop wachten tegen dat de herstelling gedaan is.

Nuja maybe dat in jouw geval je een vlugge inruil kan doen..
ik denk zelfs dat ze dat verplicht zijn binnen de 14 dagen na aankoop ofzo.
 
Hij was inderdaad kapot, en vandaag zonder gezeur een nieuwe gekregen. Keurig opgelost door Feedback, dus dik tevreden.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top