Vocal bewerking vraag?

Nytro

Ingeburgerd
Lid sinds
26 Maart 2007
Berichten
25
Locatie
Lochem
Hallo allen,

Ik heb al het nodige zoekwerk op t forum en uiteraard google verricht, maar heb nog niet het antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Bij een aantal nummers heb ik al gehoord dat het mogelijk is (??) om een vocal eerst te laten 'fluisteren' en langzaam te laten opkomen naar een normale spraak (zang).

Mijn vraag is dus, is hier een bepaalde methode voor (effect?) of heeft het te maken met het weghalen van bepaalde frequenties?

Ik hoop dat iemand hier een antwoord voor me op heeft!

Alvast bedankt! :halleluja

Grtz,

Nytro
 
Er is geen standaard effect dat zang / spraak doet fluisteren.

Hetgeen er nog het dichtste bij in de buurt komt is een highpass-filter. Als je hiervan de frequentie heel hoog instelt, lijkt het enigszins alsof het gefluisterd is. Hierachter kun je een compressor plaatsen om het geheel nog een beetje verstaanbaar te laten blijven.
 
antares avox bundle kan dit. Niet goedkoop, wel erg krachtig voor stem manipulaties op dit vlak.
 
zo dan...... dat zijn aardig wat reacties, en ook snel :)

Ik ga er zeker mee aan de slag, denk dat ik eerst wat pogingen ga wagen met de filter en compressor zoals jullie zeiden!

Misschien anders eens kijken of er demo versies zijn van de aanbevolen effecten :D

Tnx!!

Grtz,

Nytro
 
Duplicate de voice track en zet daarop bv een vocoder en zet de breath/noise op max en de andere osc's dicht. dan een x-fade maken met je orginele vox track.

En daar sluit ik me weer bij aan.. Ik heb het al eens geprobeerd en het werkt perfect!
 
Back
Top