Studio bouwen

Niemand?? Ik wil dit weekend graag gaan klussen, maar weet nog niet of ik nou voor steenwol ga of voor dat isofixspul....

Ik heb ff gezocht, maar kon zo gauw de specs van isofix niet vinden. Als je ff op de verpakking kijkt kan je de demping per frequentie bekijken.

Ik gebruik het spul in iedergeval en ga mogelijk 2 lagen toen of 1 laag van dat gele glaswol ertegen aan en dan de gipsplaten.
 
@ Sander;

Weet je zeker dat je die firewirekabels ook hebt gezien met ingebouwde versterker? En zo ja... hoe kom ik hier aan?
Lange firewire kabels zijn nog steeds een groot issue hier dat ik niet opgelost krijg. Glasvezel is ook weer zo duur he.

(sorrie beetje off topic ms):smeris:
 
Hmmmmm klinkt zeer interresant......heb effe een vraagje?
Hoe ga je te werk als je dit ook achter een radiator zal moete plaatse?
Krijg je nog steeds lekkage via leidingwerk. lijkt mij.
En wat als je ook nog es met een raamkozijn van 1,6 bij 2 m hebt?

Wel gaaf trouwes rhyvon. :okdan: :{

Heb je nog wat aan de akkoestiek gedaan?
En dat met name in de lage freq gebieden?
Zelf traps bouwen lijkt me ook niet echt moeilijk.
Mischien kleine investering voor veel plezier.
 
Ik heb ff gezocht, maar kon zo gauw de specs van isofix niet vinden. Als je ff op de verpakking kijkt kan je de demping per frequentie bekijken.

Ik gebruik het spul in iedergeval en ga mogelijk 2 lagen toen of 1 laag van dat gele glaswol ertegen aan en dan de gipsplaten.
Thanks. Ik denk dat ik toch maar Isofix ga gebruiken, want dat wordt een wat minder grote zooi en is makkelijker te bevestigen.
 
Het op maat snijden gaat alleen niet zo lekker soepel.

Tip: pak een grooot scherp (kap)mes en ga snijden. Dat werkt goed. O ja, eerst een lijn met merkstift is wel zo handig. ;)

Die smallere rachels hebben alleen een metaal/blikken plaatje binnenin, dus dat snijdt iets minder fijn.. :D
 
Wordt de afwerking trouwens een beetje mooi tussen de rand van muur en plafond als je dat dus met flexibele kit dicht en schildert? In de slaapkamer gaan we alle kieren tussen de gipsplaten gewoon met dat gips plamuur, hoe heet het ook alweer, zeg maar soort van cement vullen, maar in de muziekkamer dus een opening houden tussen wand, plafond en vloer en dan kit er tussen.
 
Kort en krachtig in een aantal kernwoorden:


Vorm:
-doos in doos constructie

Materiaal:
-luchtlagen maken (lucht is slechte geleider)
-massa om geluid tegen te houden, glas wol / isofiks ? met hoge dichtheid.
- dubbel gips
-Muren en/of vloeren bedekken met vloerbedekking…of laminaat?
Vloerbedekking absorbeert , muziek nog harder zetten
Laminaat (“vlak”) weerkaatst
Zorgen voor de juiste balans hierin…?

Acoustiek:
-puntdak beter dan 4 kante ruimte?
-bass traps t.b.v. acoustiek (indien nodig)
- ruimte klinkt hol (Klap met handen geluid slaat dood)

Divers:
-voorkom lekken van geluid via kieren en dwars balken
 
zie eigenlijk niemand met berekeningen om op die manier erachter te komen waar men de frequentie problemen in de studio heeft
daarnaast denk ik dat het isoleren van 1 muur niet veel oplevert je maakt bijvoorbeeld nog steeds contact met de vloer die niet zwevent is of een deur is ook een killer (Tip.. als de deur hol is van binnen zou je er zand of iets in kunnen doen)

een volledig geisoleerd hok kost behoorlijk veel knaken en met de akoestiek behandeling er nog eens bij kan een studio veel kleiner worden dan je in eerste instantie had verwacht
het zijn hele studies opzich en tis meer dan ff iets tegen de muur
geef dus niet te snel veel geld uit voor je weet dat het ook echt veel effect heeft
 
Ik gebruik in de wanden van mijn studio ook glaswol. Nu vroeg ik me af of iemand weet of ik ook de rollen glaswol kan gebruiken. Die zijn iets goedkoper en wat simpeler aan te brengen.

Heeft er nog iemand een goede suggestie voor het bevestigen van glaswol? Glaswol heeft de neiging te gaan zakken in loop der tijd.
 
Die rollen glaswol bedoel je? Daar zit toch zo`n folie aan die aan de zijkanten uitsteekt? Daarmee kun je de rol vastspijkeren of nieten. :)
 
Back
Top