Future Audio Workshop : Circle

Circle - a software synthesizer

attachment.php

Nieuwe softsynth met een wel erg prettige, vernieuwende, simpele interface. Mooi product.

http://www.futureaudioworkshop.com/
 

Attachments

  • Circle.JPG
    Circle.JPG
    24 KB · Bekeken: 61
  • attachment-3.jpg
    attachment-3.jpg
    26,2 KB · Bekeken: 56
Last edited by a moderator:
ik heb er even mee zitten spelen op de messe... intuitieve interface voor "on the fly sounddesign".
je hebt ook meteen visuele feedback van je lfo's en envelopes. je ziet effectief wat er gebeurt en dat kan voor sommige mensen (lees beginners) erg handig zijn.
 
Dit is een verfrissende variatie op de "laten we het hele zwikkie tot op de pixel nabouwen" synths. Daar zal gerust mooi geluid in zitten, maar een zwarte achtergrond en donkergrijze letters plus priegelige sliders en knopjes maakt het alleen maar minder leuk.

Stephen: die uitspraak is "Make everything as simple as possible, but not simpler" komt van Einstein. Grote wijsheid (hoeft alleen niet te gelden voor muziek).
 
(hoeft alleen niet te gelden voor muziek)
Ach, da wist ik ni..!
Toemme - was weeral aan't veralgemenen dan zonder da'k het door had!
Merci :D
 
idd daar mag wel eens een goede designer overheen. Idee is goed, uitvoering is zeker niet goed.
 
Wit op zwart. Hoe hoog moet het contrast zijn wil je het goed kunnen lezen :D

Ik vind het design fantastisch gekozen.
 
Wit op zwart. Hoe hoog moet het contrast zijn wil je het goed kunnen lezen :D

Ik vind het design fantastisch gekozen.

inderdaad als je problemen hebt met dit lezen toch misschien even je bril opzetten :) ik kan dit beter lezen dan veel andere softsynths

als de module uitstaat worden de letters grijs op zwarte achtergrond... goed toch? zit die ook niet in de weg als je naar een andere parameter zoekt op dat moment!
 
Ik vind het een super ontwerp, zeer duidelijk en overzichtelijk en die realtime weergave van wat elk onderdeel in je synthese doet is echt een heel goed idee.

En de prijs is ook erg ok. Over de klank valt nog niet zoveel te zeggen.
 
Laatst gewijzigd:
Voor het eerst sinds lange tijd dat ik enthousiast raak bij de release van een softsynth. Ik ben benieuwd naar de prijs.
 
Voor het eerst sinds lange tijd dat ik enthousiast raak bij de release van een softsynth. Ik ben benieuwd naar de prijs.

In het filmpje wordt 199 dollar/ 149 euro genoemd.
 
idd daar mag wel eens een goede designer overheen. Idee is goed, uitvoering is zeker niet goed.

Me dunkt dat er reeds flink wat uurtjes in het ontwerp van de GUI zijn gaan zitten en het resultaat is dan ook helder en overzichtelijk naar mijn mening.

Wat een papegaaienpraat hier zeg.
 
Ach, absynth en massive zijn ook best donker. Geen last van en ik vind het er super uitzien.

idd daar mag wel eens een goede designer overheen. Idee is goed, uitvoering is zeker niet goed.
 
Al dat gezever over witte letters op zwarte achtergrond, als je vertrouwd bent met je synth weet je met ogen dicht welke parameter waar staat. De kleurtjes vind ik handig om te zien wat wat moduleert.
 
Back
Top