Wat kan ik hiermee ? (Roland TB-303 Baseline Synthesizer)

Jay Johnson

Ingeburgerd
Lid sinds
13 Maart 2008
Berichten
45
Beste medeboarders !
Gisteren was ik bij een goede kennis van mij en die heeft mij dus een kadootje gegeven, aangezien hij wist dat ik me nu bezig hield met muziek produceren.

NOu wat blijkt na nader onderzoek vandaag : dat hij mij dus wel een behoorlijk mooi kadootje heeft gegeven namelijk een Roland TB-303 :D

Ik had geen flauw id dat zoiets zoveel geld waard is.

Alleen mijn vraag nu hij is in prima staat en doet het perfect gewoon foutloos.
En ben er vandaag even mee naar Nederland Muziek geweest.

Daar hebben ze hem hele getest.

Maar mijn vraag :

Is dit voor mij toepasselijk om te gebruiken kan ik er wat mee, of ik kan hem hem beter verkopen en wat anders bruikbaar ervoor terug kopen ?
 
Ik denk dat je hem beter kan ruilen met mij. Dan mag jij mijn A-Station, krijg ik de TB303. A-Station is toch veel mooier ;-)
 
Wat is een A-station en waarom zou die makkelijker zijn ?
Ja ik draai al een redelijke poos alleen produceren ben ik nieuw in, en ik was al blij met me GEM Equinox :)
Want bij de muziekwinkel waar ik was wisten ze mij mede te delen dat het niet echt de juiste machine is voor beginners met produceren.
Maar vertel waarom is de A-station beter voor mij .


Groetjes
 
Wat is een A-station en waarom zou die makkelijker zijn ?
Ja ik draai al een redelijke poos alleen produceren ben ik nieuw in, en ik was al blij met me GEM Equinox :)

Maar vertel waarom is de A-station beter voor mij .


Groetjes

Jay, het was een beetje cynisch bedoeld.

Bij de term Roland TB303 gaan heel veel harten hier op het forum sneller kloppen, net als bij de term TR909. Ik zou er ook graag een willen. Heb nu o.a. een A-Station en die gebruik ik te weinig. Dat is ook een hele leuke synth voor het maken van leads, bassen, strings etc. Maar de TB is een klasse appart voor het maken van heerlijke freaky basslines etc. Zoek maar eens op het forum op TB303

Het is dus een mooi stukje gear, maar als je wilt ruilen mag het natuurlijk altijd. :-)

Groetjes,

VasC
 
Want bij de muziekwinkel waar ik was wisten ze mij mede te delen dat het niet echt de juiste machine is voor beginners met produceren.
Nee die willen je er 100 euro voor geven en verkopen hem voor het 10 voudige... of houden hem zelf. De 303 is juist geschikt voor beginners, is makkelijker te doorgronden dan menig workstation.

Maar Jay, laat je niet gek maken, kijk maar eens op ebay voor welke prijzen ze weg gaan. Ik wil mijn a-station ook wel ruilen voor je TB303. Krijg je er ook nog een bassstation bij.
 
Hoi Vasc

Okee op die fiets :-)
Ja ik kon en kan me nog steeds moeilijk voorstellen dat dit klein dingetje zoveel waard is.
Alleen makkelijk in elkaar zit het niet snap er niets van namelijk !
Heb ook al overleg gehad met diegene die hem mij cadeau heeft gegeven en mag hem best ruilen of doen wat ik ermee wilt.
Nou even afwachten of het mijn ding is of nietom te gebruiken !
 
Ja ben me al kapot geschrokken wat ze waard zijn, en dan is mij nog medegedeeld in de winkel waar ik was dat hij in smetteloze staat is :-) Joepie !
 
Een TB-303 is 1000 euro of meer waard.
Mooi kadootje dus.
Het is een bas synthesizer en sequencer in een.
Het ding is het apparaat waar men acidhouse mee maakt, samen met de TR-909, TR-808, TR-606 enz...

Tja of het wat voor jou is hangt er van af of je van dat hele specifieke acid geluid houd. Vind je dat niets, kan je hem beter verkopen. Ik ben er helemaal gek van en vind het het mooiste geluid wat er is, ik heb er 2.
 
Hoi Vasc

Okee op die fiets :-)
Ja ik kon en kan me nog steeds moeilijk voorstellen dat dit klein dingetje zoveel waard is.
Alleen makkelijk in elkaar zit het niet snap er niets van namelijk !
Heb ook al overleg gehad met diegene die hem mij cadeau heeft gegeven en mag hem best ruilen of doen wat ik ermee wilt.
Nou even afwachten of het mijn ding is of nietom te gebruiken !

Als ze niets voor je is, zet haar hier op SF te koop voor €1000 en je bent haar zo kwijt.
 
idd

Ik koop hem wel voor 1000,- als hij OK is.

:)

kzou zeggen experimenteer er wat mee,
is het nieks
verkopen die handel,
ik heb interesse (heb er al 2)
 
Nee Acid is niet mijn ding ben meer van de Club zeg maar en de House van nu.
Ja moet er over nadenken wat ik doe.
Maar dat zo een klein ding zo gewaardeerd is had ik nooit verwacht :)
 
ah ik maak er ook niet alleen meer acid mee
vind de 303 heel muziekaal en toepasbaar in elk genre

zeker voor house en club baslijntjes
 
Nee Acid is niet mijn ding ben meer van de Club zeg maar en de House van nu.
Ja moet er over nadenken wat ik doe.
Maar dat zo een klein ding zo gewaardeerd is had ik nooit verwacht :)

Hé Jay,

Als het niet je ding is en je zoekt meer iets anders dan zou ik hem iig ook verkopen en daar een andere (of meerdere) mooie synths voor terug kopen, maar wacht daar wel mee en probeer eens goed het apparaatje uit want je hebt nu wel iets mooi's inhanden! Zoek anders maar eens op demo's oid en kijk wat er in zit. Als je meer een lead (all round)synth zoekt kun je hem natuurlijk altijd ruilen voor een virus C oid (eventueel met extra geld toe)

VasC
 
idd... ik zou er eerst eens een aantal dagen ofzo aandacht aan geven, tis wel echt een supertof apparaatje wat denk ik nog wel veel meer waard gaat worden.
 
ja jullie maken het mij moeilijk !
Want heb ook al een aanbod om een Virus KC plus een novation nova voor 1000 euro over te nemen maar dan zou dit beesje weg moeten hmmmm...
 
ja ik heb er nu meerdere uren mee op de bank gezeten haha en je krijgt er wel vage geluiden uit van een kleine bliep tot hele heftige sounds, maar nog niet wat ik fijn vind voor me producties !
 
hehe.. :) zoek eens goed op hoe je m moet programmeren oid, ik vind m net als rvooh wel toepasbaar in veel genres.
maar je goed, je houdt er van of niet. ;)
 
Back
Top