Hulp gevraagd: welke digitale mixer

Sympho-Metal

Stamgast
Lid sinds
6 februari 2006
Berichten
214
hoi.
ik werk al jaren freelance voor een pa-bedrijf. nu is "mijn baas" flink aan het investeren gegaan en wil voor de monitors van de band een digitale mixer kopen, omdat we vaak met dezelfde bands meegaan en we een hoop tijd kunnen besparen. hij moet minimaal 24 kanaals (met 48v fantoom) zijn met 6 outputs. uitgebreide ingebouwde eq per kanaal, GEEN VERTRAGING en als het even kan usb of firewire of direct outs om liveopnames te maken.

alvast bedankt voor de info!!!!
 
Tascam DM3200

Dat of 2x die nieuwe Presonus digitale mixer. Want die lijkt me ook heel geschikt als live mixer.
 
Het eerste wat me binnenschiet is Yamaha 01V96V2 en Tascam DM-3200.

Dat zijn twee mixers die bekend staan als zeer goed. Specs vergelijken moet je zelf maar even doen. De yamaha is uitbreidbaar qua kanalen.
 
Yamaha heeft geen meterbridge. Maar als je daar mee kan leven.
Trouwens komt in april een VCM versie van de 01v96 uit. En naar verluid kan je die upgrade ook krijgen als je tussen 1 april en 2 jaar geleden een 01v96 hebt gekocht.
Maar ik ben bang dat ik mij beide 01v96's niet gratis kan upgraden.
 
Yamaha heeft geen meterbridge. Maar als je daar mee kan leven.
Trouwens komt in april een VCM versie van de 01v96 uit. En naar verluid kan je die upgrade ook krijgen als je tussen 1 april en 2 jaar geleden een 01v96 hebt gekocht.
Maar ik ben bang dat ik mij beide 01v96's niet gratis kan upgraden.

VCM versie ?
 
Effect plugins die je erbij kon kopen. Compressors, eq, chorus, phaser en verbs.
Maar die waren iets van 350 euro per bundel en je hebt iets van 4 bundels. Iets wat ik er niet voor over heb.
Maar ze zijn meer voor de DM2000 en 02r96 bedoeld want daar werkt het ook op.
 
Hallo Fuse

Effect plugins die je erbij kon kopen. Compressors, eq, chorus, phaser en verbs.
Maar die waren iets van 350 euro per bundel en je hebt iets van 4 bundels. Iets wat ik er niet voor over heb.
Maar ze zijn meer voor de DM2000 en 02r96 bedoeld want daar werkt het ook op.

Krijg je dan bij die Yamaha op alle 32kanalen een compressor per kanaal en en een gate en EQ??Want die Yamaha heeft nu toch maar 4 EQ,s en 4Comp/lim.en 4 gate,s die je moet verdelen over je 32 analoge kanalen(Met 2x8adat uitbereiding)Of heb ik het mis???
Want ik wil binnen nu en een paar maanden overstappen van mijn behringer digi mixer naar een tascam Dm32 of een Yamaha 01v96.
Maar het is wel belangrijk vindt ik dat ik op elk kanaal(32x) een comp/limeter.&EQ&gate moet hebben.Ik wil namelijk niet gaan delen,als dat wel moet met die nieuwe upgrade dan valt die Yamaha al meteen af.Ik vindt bij die tascam het grote nadeel dat hij zo groot is!!Die Yamaha is 19" net zoals mijn Behringer.Die past dus ideaal in mijn huidige setup.
Ik hoor het wel.
 
Zitten op alle kanalen. Maar die effecten zijn wel beperkt tot 2 of 4.
Maar dat hebben alle digitale mixers tegenwoordig.
En op elk kanaal gate/compressie is wel superhandig vooral live.
 
Back
Top