alesis multimix 16 firewire en fruityloop vraag

Kun je niet wegkomen met minder dan 16, bv een 4-out geluidskaart; ik weet niet of het mogelijk is, maar ik ga er vanuit dat je meerdere tracks in fl kunt mixen naar een out van je geluidskaart. Zo kun je al snel 16 kanalen reduceren tot 4 outs en deze dan in je mixer te 'bewerken' en ze te daar ook combineren met de mic/gitaar/etc., deze mix kun je daarna naar je pc sturen om op te nemen (eigenlijk blijft het onhandig, maar als het voor jou werkt, dan werkt het voor jou).
 
Met dat laatste vraag ik me af in hoeverre dat goed gaat werken. Je hebt dan namelijk 2 geluidskaarten op je systeem, waar lang niet alle programma's goed mee overweg kunnen (meerdere asio drivers).

@ Teluur: Ik snap niet helemaal waar je heen wil met het opnemen van de outputs met externe recorder of 2e pc. Vlamman kan toch gewoon via de firewire van de multimix de gitaar en mc naar de computer sturen en dan met de computer zowel de gitaar, de mc als de fruityloops-sporen opnemen?
Maar misschien begrijp ik je verkeerd ;)
 
Ja ik was een beetje aan het freestylen en werd een beetje te free, want als ik het nu terug-lees denk ik niet dat ik het zelf ooit zo zou doen en twee verschillende geluidskaarten is bijna vragen om problemen.

Mijn gedachtengang was dat als je de mixer alleen wilt gebruiken voor het masteren van x tracks tot een stereo-track, je natuurlijk de individuele outs van je PC door een mixer naar een opname-iets (DAT, pc, walkman (voor extreme lo-fi fx), etc.) kunt sturen (zeker als je al aan je max. cpu belasting zit is dat een uitkomst).
 
Back
Top