Scope XITE-1

Okay de Scope naam wordt nu definitief nieuw leven ingeblazen onder de SonicCore vlag.

Nieuwe HW: mooi extern 1U HE rackje zoals die Klangboxjes lekker hoor :)
xite-front.jpg


xite-back.jpg


devices-new.jpg



Meer info hier:http://www.sonic-core.net/de/home/xite.html



SCOPE XITE-1

Sonic Core stellt die neue Generation
der SCOPE DSP-Hardware vor!
10 x mehr DSP-Leistung als bisher
Extern PCIe / ExpressCard für PC / MAC / Notebook
Kompatibel zur SCOPE Fusion Platform


Innovation "Made in Germany": Auf der diesjährigen Musikmesse in Frankfurt (Halle 5.1, Stand D10) stellen wir unser neues SCOPE-System vor:
SCOPE XITE-1 kombiniert einen DSP-basierten Hochleistungs-Audioprozessor mit einem High-End Audiointerface. Das externe 19"/1HE-Rackgerät wird via PCI-Express mit einem PC oder einem Notebook verbunden.

Die Verwendung moderner SHARC- Signalprozessoren ermöglicht eine Steigerung der Leistung gegenüber dem bisherigen 14 DSP SCOPE-Board um den Faktor 10. Die aktuelle Anwendersoftware in der Version 5 soll für die Betriebssysteme Windows Vista, Windows XP und MAC OS X erhältlich sein.

Erstmals ist es möglich, SCOPE-Power und -I/Os auch mobil zu nutzen.

Die konsequente Low-Latency-Technologie ermöglicht dem Anwender ein angenehmes quasi-analoges Arbeiten. Die flexible Produktionsumgebung beinhaltet die bekannte Vielfalt von Plug-Ins: Diverse Mixer, über 50 Effekte, Sampler und Synthesizer in kompromissloser Klangqualität. Darüber hinaus sind viele Plug-Ins namhafter Drittanbieter verfügbar.

Die Anwendersoftware soll für die Betriebssysteme Windows Vista, Windows XP und MAC OS X erhältlich sein.








Hardware Features
DSP-basierte Audio-Plattform, 19" / 1HE,
Externe Anbindung via PCI-Express (PC) oder ExpressCard-Interface (Notebook)

Anschlüsse Vorderseite
Kopfhörer, 2 x MIC (schaltbare Phantomspeisung), 2 x Instrumenteneingang mit Impedanzwandler

Anschlüsse Rückseite
Analog In/Out symmetrisch XLR (2 Kanäle), AES/EBU,
2 x ADAT In/Out (16 Kanäle), MIDI In/Out/Thru,
Wordclock In/Out, PCIe, XTDM





Geplanter Verkaufsstart
Mai 2008

UVP
3.198,- EUR inkl. 19% MwSt. (Einführungsp
 
Laatst gewijzigd:
heel erg vet... dat wordt sparen :P

ik vraag me af of je die pci-e kaart naast 2 oude scope kaarten kan hangen. (ivm met adat outputs en plugin licenties)
 
Er zit een witte aansluiting achterop die verdomd veel lijkt op een DVI. Zou erg gaaf zijn als je daar een monitor op kon smijten en dan kon zien wat je deed, maar ik mis een muis/toetsenbordaansluiting, dus dat zal wel wat anders zijn (misschien die "XTDM").

Daar ga ik zeker even naar kijken als ik op de Messe ben :)
 
heel erg vet... dat wordt sparen :P

ik vraag me af of je die pci-e kaart naast 2 oude scope kaarten kan hangen. (ivm met adat outputs en plugin licenties)

Van wat ik ervan begrijp op PlanetZ is het compatible met de oude Scope HW, alleen hebben die geen X-TDM bus, die is er voor om de nieuwe (XCITE1/2/3?) aan elkaar te koppelen al dan niet met verschillende IO configuraties.

Hier staan wat discussies erover:
http://www.planetz.com/forums/viewtopic.php?t=24609&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
Laatst gewijzigd:
Erg tof idd. Maar hopelijk komen er ook versies voor de wat minder gefortuneerden onder ons.

btw, de site is ook gewoon in het engels te zien hoor ;)
 
Laatst gewijzigd:
Veel geld idd... maar goed wel meteen Scope5, en 10*14DSP's... = 140DSP!

Ik ben ook benieuwd welke s/w er bij geleverd wordt...
 
Even heel cynisch uit de bocht komen hoor.
Maar koop je dan geen belofte als je hieraan begint.
Dwz dat je nog niet weet wat ze aan nieuws hiervoor gaan uitbrengen.
 
ik denk dat je dat wel over zo'n beetje elk DSP systeem zeggen. Het Scope platform is juist een van de oudste (zo niet het oudste) platform wat nog altijd in leven is en actief verder ontwikkeld wordt, met ook nog eens de grootste 3rd party support van alle dsp systemen. Voor de huidige Scope kaarten worden ook nog steeds regelmatig nieuwe plugins uitgebracht. (al een tijdje niet meer van Creamware/SonicCore zelf, maar goed ze zijn blijkbaar hard bezig geweest met deze nieuwe hardware en de Scope 5 update) dus waarom zou dat voor de nieuwe hardware anders zijn?

Daarnaast is het systeem compatible met het huidge Scope systeem dus zelf als er helemaal niets nieuws ontwikkeld zou worden heb je nog steeds een enorme hoeveelheid plugins beschikbaar, maar dan wel met 10x zoveel power als de huide top-of-the-range Scope professional kaart! Daar kunnen voor zover ik weet systemen als Powercore en UAD alleen maar van dromen. Met het grootste kritiekpunt wat op Scope altijd was aan te voeren, namelijk dat van de beperkte DSP power, wordt hiermee op vrij spectaculaire wijze afgerekend. :)
 
Laatst gewijzigd:
Vraage tusssndoor ....staat soniccore volledig los van creamware?
 
Creamware bestaat helemaal niet meer. Soniccore heeft destijds de ontwikkeling en verkoop van het Scope platform overgenomen. Dus SC is eigenlijk het nieuwe Creamware, alhoewel er nog een derde partij is, namelijk InDSP, die ook rechten op de technologie van Creamware bezit (dit bedrijf is van Frank Hund, de voormalig CEO van Creamware. Soniccore wordt gerund door de mensen die onder Creamware ook de programmering van het scope platform gedaan hebben).
 
Nou lijkt me nog steeds minder risico dan een behringer gitaarpendaal :P

Maar eh, Scope5 wordt gelijk uitgeleverd met de XCITE1, en zo te zien in de screenshots ook wat nieuwe plugs.

Ik ben al een aantal jaar terug gestopt met Scope, omdat de polyfonie zoveel DSP vreette, maar maybe ga ik wel weer een unit kopen, want het is en blijft een van de meest flexiblele systemen qua routing imo.
 
de ene prijs is inclusief btw, de andere niet.
Denk trouwens niet dat we al te veel moeten verwachten qua nieuwe plugins met de Scope 5 update. Er zitten wel wat nieuwe dingen in die plaatjes op de site, maar ik denk dat het toch voornamelijk een "achter de schermen" update is om de hele boel compatibel te maken met Vista en OSX.

Ik ga er trouwens momenteel (voorzichtig optimistisch) van uit dat dit het vlaggenschip-product van een nieuwe range gaat worden. Dit apparaat is duidelijk (qua prijs en performance) vooral bedoeld voor het pro-segment in de audioindustrie. Als ze een versie maken met een kwart van de power van deze voor iets van 1000-1500 euro of zo, dan wordt het voor de gemiddelde muzikant al een heel stuk aantrekkelijker. En zelfs dan heeft het nog 2.5 keer meer power als de duurste kaart die ze nu verkopen.
 
Verdorie, had ik dit een jaar eerder geweten, dan had ik mijn Scope kaart nog even niet gekocht.
 
er staat ook bij dat die 2698 ex btw ook een introductieprijs is dus misschien later meer...
 
wat plaatjes en info vanaf de Messe (copy paste van planetZ)

Scope 5 is NOT just a driver update - the first real update after Scope 3.1 - new devices based on new dsp modules.

New algos. What is new is in the sound.

- The compressor has a very natural "hardware like" curve on fast transitions.
- The Eq is totally new
- There is also a new Gate
- you can see a part of the 5.1 verb...

The other thing I wanted to mention that is new and quite impressive is the granular synth plugin done in-house by a new guy. It's going to be called the 'Gizzmo', and is the result of some really excellent work! The first new synthesis approach for a device in many years (not counting some of the Flexor modules). Mehdi, did you get a picture of that as well?
 

Attachments

  • musikmess2008_016_154.jpg
    musikmess2008_016_154.jpg
    31,4 KB · Bekeken: 89
  • boothd10_190.jpg
    boothd10_190.jpg
    29,5 KB · Bekeken: 88
  • gizmo_163.jpg
    gizmo_163.jpg
    46,7 KB · Bekeken: 84
Even een korte demo van die granular synth gehad en het is tot nu toe de beste granular die ik ook gehoord heb. De maker is goed bezig geweest.

En als je je oude creamware projecten weer wilt gebruiken zou dat ook gewoon moeten kunnen (Maar ze hielden wel een slag om de arm).
 
Ik ben ook benieuwd welke s/w er bij geleverd wordt...

'keb maar ff gemaild... twee weken later toch nog antwoord:
Mijn vraag: Which plug-ins will be supplied with the XITE?

Hun antwoord: XITE-1 will contain the plugin-content of the current Scope Professional, incl. Mix'n Master pack2 and Synths'n Sampler pack2.
Moreover some brandnew devices ( dynamics, an awesome new EQ, surround reverb . . .

Lijkt me een heel aardig pakketje zo bij elkaar... Ik ga binnenkort maar eens wat spullen te koop zetten :luv:
 
Back
Top