MC-505 als MIDI-sequencer

feindbild

!TKRÓKT!
Lid sinds
23 september 2002
Berichten
1.071
Locatie
leuven
is er buiten mij iemand van de oude stempel die nog een mc505 als midi-sequencer probeert te gebruiken?

het ding doet niet echt wat ik wil, en ik heb al zig verschillende instellingen gebruikt...
als ik hem aansluit aan mijn korg z1, en ik wil daarmee de mc505-geluidsbron bedienen, dan lukt dat soms, maar het lijkt allemaal nogal arbitrair. als ik dan met mijn z1 ook de z1 zélf wil bedienen, beginnen de problemen pas. bij het tweaken willen sommige knoppen niets meer doen, en dat geldt zowel voor de mc505 als voor de z1... bepaalde parameters lijken te gaan hangen.

program en bank change messages incorporeren is ook niet zo vanzelfsprekend. volgens de manual doe je dat in de microscope edit. als ik driemaal op play duw om daar te geraken, ziet alles er op het eerste zicht goed uit. de handleiding zegt dat je dan aan het value-wiel moet draaien om te kiezen welke van de vele cc-messages je wil veranderen. probleem: hij geeft maar 1 (!) optie van alle opties die in de handleiding vermeld staan... en als ik aan het value-wiel draai, gebeurt er NIETS. bovendien staat er bij die instelling al onmiddellijk een *, ondanks het feit dat ik dan nog niets veranderd heb... :(

hellup.

hans
 
ik was net iets tè euforisch gisteren :(
maar toch is er al een en ander gelukt.

de cc's moet je bv 'inserten', die komen niet zomaar vanzelf. vreemd, want ik dacht nochtans dat ik m'n 505 op receive cc's had gezet...

maar goed. op dit moment zit ik op 't werk, dus ik heb m'n machientje niet bij de hand. vanavond meer...

hans
 
alleen cc's die je veranderd worden opgenomen natuurlijk

alleen cc's die je veranderd worden opgenomen natuurlijk

dat is vrij normaal
 
Re: alleen cc's die je veranderd worden opgenomen natuurlijk

Re: alleen cc's die je veranderd worden opgenomen natuurlijk

Origineel geplaatst door ><i
dat is vrij normaal

idd anders zou je onnodig ontzettend veel geheugen nodig hebben voor je sequences
 
ik ben nog maar recentelijk midi-ontmaagd...
vroeger gebruikte ik de mc505 met wat effecten in combinatie met een mengpaneel (die groovebox heeft immers 6 uitgangen). maar nu begin ik eindelijk 't een en 't ander te verbinden: studio uitgebreid, ezo gaat dat dan.

en geen zin om alles via de kleine imac te doen.
misschien wel makkelijker, maar het wil er op een of andere manier niet in bij mij. ben teveel aan die knoppen verhangen.

hans
 
Back
Top