Iemand ervaring met soundcards voor Roland JV80 ? (dus niet de expansionboards SR-JV)

CJ75

Using keys to open doors
Lid sinds
18 februari 2005
Berichten
431
Locatie
Tussen Den Haag en Leiden :-)
Iemand ervaring met soundcards voor Roland JV80 ? (dus niet de expansionboards SR-JV)

Hallo allemaal,

zoals de titel al aangeeft, heeft iemand er ervaring mee ?

Gewoon maar even een vraagje *D

Ik zat even op de website van Peter Verspuy te kijken en zag dat er diverse soundcards ( a 9 euro per stuk :D ) verkrijgbaar zijn voor de JV80, gecategoriseerd naar soort sounds/waveforms . (Ik bedoel dus ook NIET de SR-JV expansionboards :bekdicht: )

Uiteraard is het al een oud model synth, maar ja, ik gebruik hem nog weleens in mijn set-up en ik dacht: misschien is het wel leuk om die oude JV met zo een sound-library soundcard uit te breiden, wellicht geeft het nog wel 'glans' aan de JV80 :)

Ik zag dat er verschillende series zijn (en voor sommige is vereist dat je een bepaald type expansionboard geinstalleerd hebt, bijvoorbeeld de Orchestral).

Dus, heeft iemand ervaring met deze soundcards en wat vind je er van ? De moeite waard om (heel goedkoop) die oude JV80 mee 'op te leuken' ?

Ik kon er verder weinig info over vinden op internet, laat staan geluids-demo's.

Thnx :halleluja

CJ
 
Ik heb een paar van die kaarten gekocht voor mijn JV1080. Inderdaad heb je voor sommigen om ze optimaal te kunnen gebruiken expansionboards nodig. Van die kaarten kan je een aantal sounds wel, en een aantal niet gebruiken.
Ik vind de kaarten het geld wel waard, een aantal nieuwe bruikbare geluiden die je makkelijk kan laden vanaf een kaartje. Negen euro is niet zo heel veel...
 
Staan er niet gewoon alleen maar presets op, verder niks?
 
Back
Top