mixer van 350 euro, Yamaha, LEM of Phonic?

Sutur

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2007
Berichten
221
Ik ben me aan het orienteren voor een analoge lijnmixer. Het budget is zo'n 350 euro en de wens is een 12 of 16 kanaals lijnmixer voor primair synthesizers, modules, etc.

Ik heb bijv. de "Yamaha MG 16/4" gezien, de "Phonic AM442-D" en de "LEM RD122FX". Afgezien van dat de een misschien meer features heeft dan de ander, wat is (geluids-)kwalitatief gezien de beste keus?
 
Wil je persé een nieuwe? 2e hands vind je wel wat leukers voor die centen. Nieuw zou ik voor dat budget en puur kwalitatief bekeken denk ik voor Yamaha gaan, al heeft de LEM (met 3 aux sends en returns, 8 mono kanalen, 2 stereo kanalen, interne effecten en 4 bands EQ) de meeste opties.
Trouwens, het aantal kanalen waar jij het over hebt, dat haal je met deze mixers eigenlijk niet. Ze rekenen een stereo kanaal als 2 kanalen... Dus als je echt 16 outputs 'mono' wil aansluiten (dus zonder dat je 1 output alleen links hoort en de andere rechts), kom je bekocht uit. Fysiek kun je wel 16 outputs aansluiten op bijvoorbeeld de Yamaha, maar effectief is 't minder.
 
Laatst gewijzigd:
ik zou ook 2e hands gaan kijken voor een soundcraft of een mackie ..

als je nieuw gaat dan die Yamaha, die voelen erg degelijk aan en qua geluid zijn ze ook best goed, beter als phonic/behringer en al die meuk ..

leuk extratje is om dan naar zo'n yamaha met onboard fx te kijken, zeker een leuke toevoeging :)
 
hoeft niet persé nieuw, maar ik kan het risico van een mogelijk (achteraf ontdekt) defect moeilijk inschatten.
Ik zal eens kijken op de markplaatsen in ieder geval. Bedankt voor de tips!
 
Back
Top