Yamaha Motif XS MET touchscreen!

A&R

Nieuwkomer
Lid sinds
4 november 2005
Berichten
22
Locatie
Leeuwarden
Hallo mensen.

Yamaha Motif XS!

Ik wordt binnenkort een trotse eigenaar van een Yamaha Motif XS8 :)
Fantastisch en geweldig klinkend apparaat. Daarnaast is de Xs ook nog eens na wat huiswerk goed te bedienen.

Helaas heeft de Xs geen touchscreen wat de bediening veel makkelijker zou maken. Een touchscreen is voor sommige mensen geen overbodige luxe, zeker als je het apparaat in de studio gebruikt. Wel, daar is een hele mooie oplossing voor!

Wie een Motif XS koopt, zal er vast van op de hoogte zijn dat onder andere ook Cubase 4AI geleverd wordt. Dit is de nieuwste versie van Cubase, speciaal ontwikkeld voor de XS. Via de site van Yamaha kan je een programma downloaden (http://www.yamahasynth.com/download/index.html)
voor PC/MAC waarmee je de XS volledig stand-alone en via Cubase als VSTI kan bedienen.

Touchscreen bediening!

Wil je de Motif XS (en Cubase 4) middels een touchscreen bedienen, dan is hier een simpele en doeltreffende oplossing voor. Je hebt hiervoor een TFT Touchscreen nodig welke gemiddeld 399,00 eurie kost en een VGA splitter welke de laatste technische TFT snufjes ondersteund. Deze zijn al voor 50,00 eurie verkrijgbaar.

Op deze manier kan je zowel je eigen (TFT) monitor en de TFT Touchscreen gebruiken. De TFT Touschscreen bevestig je met een beugel aan je muziekstandaard zodat het scherm achter je Motif XS geplaatst is. Tevens dien je nog een USB kabel aan te sluiten tussen de TFT Touchscreen en je PC. Na de nodige drivers te hebben geinstalleerd, kan je nu je PC, Cubase en ook je Motif XS middels de software volledig bedienen.

Ik heb dit geinstalleerd bij een goede kennis. Ik heb het getest en het werkt gewoon subliem! Natuurlijk zou je dit ook in een andere setup kunnen gebruiken en niet specifiek voor de XS.

Voor de mensen die belang hebben bij een schema hoe ik het heb aangesloten, voeg ik er ook nog even een 'jip en janneke' schema bij:)

Misschien heb je wat aan deze informatie indien je ook zo'n oplossing zoekt.

Groet, A&R.
 

Attachments

  • Tsreenschema.JPG
    Tsreenschema.JPG
    87,4 KB · Bekeken: 103
  • XSTFT.jpg
    XSTFT.jpg
    206,7 KB · Bekeken: 85
Laatst gewijzigd:
En wat is je vraag?

Oh, die heb je niet. Eerlijk gezegd lijkt het meer op spam, afgezien van het feit dat de XS top is.
 
En wat is je vraag?

Oh, die heb je niet.

Moeten het dan allemaal vragen zijn? Ik kan zo een hele lijst met topics oplepelen die allemaal beginnen met een antwoord, tip of truc, en daar hoort deze ook bij. Spam is het ook niet.

Al past dit wel beter in Zelfbouw, want dat komt meer overeen met het onderwerp. Bij deze dus.

Bericht door een moderator:
verplaatst :)
 
leuk topic, nu zag ik dat je 20 inch touchscreens met een res: van 1600x1200 kan kopen voor 1400 euro, das ook gaaf dan kan je gewoon meerdere editors tegelijk bedien :)

Als ze nou net een slagje groter konden 1920x1200 dan zou ik dat wel doen denk ik, lijkt me wel "handig"
 
Back
Top