Cubase Mixer vraagje

Milano

Stamgast
Lid sinds
21 februari 2007
Berichten
140
Hey Jongens,

Ik heb Battery geladen en hebt toen individueel per midi track een drumloop gemaakt.

Dus een Miditrack voor alleen de Conga, een miditrack voor een andere sample 3 stuks in totaal.

Als ik nu Cubase opstart en ik open mijn project dan geeft ie de volgende melding.

The Mixer configuration expecteded Battery to have 2 Stereo, 1 5.1. 4 Stereo, 6 Mono.
->The Instrument currently has 8 Stereo, 8 Mono
->Change the instrument configuration before reloading this setup without saving.

Wat moet ik hier nou precies doen?
Waarom krijg ik zoveel kanalen in mijn mixer? Het ziet er wel druk uit terwijl ik Battery 3 x in een miditrack gebruikt heb en een kickdrum erbij heb...

Wat moet ik doen om het niet weer zo druk te maken daaro?

Mil
 
Top jongens :)

Many thanks weer! Handleiding erbij en het is gelukt.

Wat betekend RTFM?

Dan heb ik nog nog een vraagje....

latency:

Ik heb een M-Audio delta geluidskaart kaart. Latency is erg laag. Buffer us 64 lager gaat ie niet op de geluidskaart.

Latency is op zijn laagst gezet in Cubase, toch zie ik een bij "VST Audiobay"
Total input Latency: 2.426 ms
Total Output Latency: 2.086 ms

Bij het recorden merk ik dat ie wat wat later reageert.

Q6600 processor, 4 gig geheugen, genoeg harde schijf om 15.5 Miljoen irritaties over Geert Wilders te plaatsen.
Battery, Pentagon, en 3 andere vst geeft soms niet eens 1% CPU usage aan.

Wat is hier aan het handje? Kan dit door Quantizen komen dat ie offbeat record. Mididata is dus net offbeat opgenomen als ik de Keyeditor open...

Thanks,
Mil
 
Laatst gewijzigd:
ok nog een vraag:

In FL Studio kun je een Synth,bass, ed. sample (een hit) in je channel laden en en het met je keyboard besturen als je een melody met die hit wilt maken...(meeste hits lezen noten en sommige zijn gewoon plat zoals ze klinken en je kunt er niet veel aan veranderen qua schaal en noot.)

Is er een mogelijkheid dat ik dit dus ook met Cubase kan doen?
Omdat Cubase geen ingebouwde sampler heeft zoals FL of Reason vroeg ik me af hoe jullie dit doen....

Ik hoor het graag.
Milano
 
Top jongens :)

Many thanks weer! Handleiding erbij en het is gelukt.

Wat betekend RTFM?

Dan heb ik nog nog een vraagje....

latency:

Ik heb een M-Audio delta geluidskaart kaart. Latency is erg laag. Buffer us 64 lager gaat ie niet op de geluidskaart.

Latency is op zijn laagst gezet in Cubase, toch zie ik een bij "VST Audiobay"
Total input Latency: 2.426 ms
Total Output Latency: 2.086 ms

Bij het recorden merk ik dat ie wat wat later reageert.

Q6600 processor, 4 gig geheugen, genoeg harde schijf om 15.5 Miljoen irritaties over Geert Wilders te plaatsen.
Battery, Pentagon, en 3 andere vst geeft soms niet eens 1% CPU usage aan.

Wat is hier aan het handje? Kan dit door Quantizen komen dat ie offbeat record. Mididata is dus net offbeat opgenomen als ik de Keyeditor open.

Thanks,
Mil

latency van 2ms is prima toch voor zo'n geluidskaart?
 
ok nog een vraag:

In FL Studio kun je een Synth,bass, ed. sample (een hit) in je channel laden en en het met je keyboard besturen als je een melody met die hit wilt maken...(meeste hits lezen noten en sommige zijn gewoon plat zoals ze klinken en je kunt er niet veel aan veranderen qua schaal en noot.)

Is er een mogelijkheid dat ik dit dus ook met Cubase kan doen?
Omdat Cubase geen ingebouwde sampler heeft zoals FL of Reason vroeg ik me af hoe jullie dit doen....

Ik hoor het graag.
Milano

Er zijn wel wat freeware vst-samplers die dit kunnen doen.
 
latency van 2ms is prima toch voor zo'n geluidskaart?

Hey Dank je wel Hazes voor de respond :okdan:
Nooit gedacht dat ik het ooit zou horen.....Maar het verschil is er toch.

Misschien heb ik m'n oren onbewust zitten trainen :)
 
Jongens,

Hebben jullie ook het probleem dat Control Copy/Paste het soms niet doet? (Toetsenbord)

Als ik nu op C toets dan krijg ik een conga te horen die ik in 1 van de tracks heb zitten zonder dat ik daarbij de track selecteer.

Kun je me effe opweg helpen?

Cheers,
Mil
 
Back
Top