Stillwell Audio releast Olga

Xquizit

...
Lid sinds
3 december 2007
Berichten
42
Locatie
Zeeland
olga-web-header.png

Kwam ik tegen op KVRaudio

ziet er leuk uit en klinkt ook leuk

zeker eens het bekijken waard

klikkerdeklik


van de productpagina:

Imagine a handmade experiment from an unlikely place, a synthesizer so full of life and character that it earns the right to be called a musical instrument. Olga encourages risk, experimentation, and exploration, and rewards you with unexpected and exciting sounds, vibrant and human. This is the dusty gem you could spend your life searching for.

Schwa Olga features
  • Bezier Antialiased Dynamic Analog Synthesis System
    Olga uses a truly new approach to DSP waveform generation to emulate glorious analog imperfection. Olga’s free running oscillators are in a constant state of structured variability, a deeply musical instability, free of aliasing artifacts and light on your CPU.
  • Gaussian Reactive Oscillator Overdrive Virtual Engine
    Throughout Olga’s signal path, levels can be pushed through saturation and into full overdrive, with a thickness that develops organically, breathing life and character into your music.
 
had vanmorgen even wat geluisterd en klonk niet onaardig. maar voorlopig zit ik nog wel met Sylenth1 te pielen om aan een nieuwe softsynth te denken!
 
Demo mp3's zijn behoorlijk droevig qua kwaliteit zeg.

Maar het ding zelf klinkt wel lekker obscuur.
Me dunkt dat je daar freaky shit uit kan halen.
 
Demo mp3's zijn behoorlijk droevig qua kwaliteit zeg.

Maar het ding zelf klinkt wel lekker obscuur.
Me dunkt dat je daar freaky shit uit kan halen.

Zit er nu anderhalve dag mee te spelen, en ben absoluut onder de indruk.

De presets klinken vooral ruig, overstuurd en origineel. Maar met een beetje knoppen draaien kan je dit ding toch ook temperen tot wat warmere, minder extreme klanken. En, dare i say it, behoorlijk analoog-ish... Het is in ieder geval niet de zoveelste inspiratieloze VA-kloon in vst formaat.
 
De interface ziet er erg vet uit, doet me denken aan een bedieningspaneel in de Chernobyl reactor. :dubbel:
Maar of ie gebruiksvriendelijk is betwijfel ik, zal als ik thuis ben even de demo en sounds checken.
 
ff een kick

zijn er nog meer mensen die Stillwell plugins GRATIS hebben uitgeprobeerd
 
In de sequencer/DAW software Reaper zitten veel plugins van hem; die zijn over het algemeen heel :okdan:

PS: Olga is niet van Stillwell maar van Schwa, een andere developer die ook via de site van Stillwell zijn plugjes aan de man brengt. Beide zijn erg actief op het Reaper forum en heel communicatief.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top