Harde schijf voor MPC 2000(geen XL)

Overgewicht

Nieuwkomer
Lid sinds
11 februari 2008
Berichten
18
Hallo ik heb sinds kort een MPC2000 en ben opzoek naar een Hardeschijf voor mn mpc 2000 maar heb geen flauw idee watvoor een het er moet zijn en hoe ik hem er dan aan moet hangen.

wie kan me uit de brand helpen.
 
In principe kan je iedere scsi harde schijf aan een mpc 2000 hangen.
Alleen moet ik dan wel opmerken dat die harde schijf ook weer niet te overdreven groot moet zijn.
De reden hiervoor is dat een mpc2000 niet met directories overweg kan en er MAXIMAAL 500 files in de "root" directory mogen staan.
Dit is een limiet van het gebruikte filesystem (FAT).
De oplossing hiervoor is om meerdere partities aan te maken op de schijf (ik geloof dat 26 het max is), maar dan geld nog steeds dat er per partitie 500 files kunnen staan.

Waarom sluit je geen zip drive aan? Deze gebruik ik zelf ook op m'n mpc2000
 
Laatst gewijzigd:
Okay dankje, ik denk dat ik dan maar voor de Iomega ZIP drive 100MB ga,
die zijn makkelijk te vinden. neem aan dat ik die dan ook gewoon op de MPC 2000 kan aansluiten.
 
Zip is opzich ook relaxed...alleen ik heb in het verleden gehad dat ze om de zoveel tijd gewoon kapot gingen...heel raar...deed er ook niets bijzonders mee...het enige wat ik met me mpc>zip drive deed was gewoon inladen...
 
Ach, op m'n werk heb ik ook regelmatig scsi disken kapot zien gaan.
En dan hebben we het niet over goedkope scsi disken maar over bijvoorbeeld 2 weken terug Ultra320 10000 toeren disken...
Maar als een zip drive kapot mocht gaan dan zou het voldoende moeten zijn om de drive te vervangen en heb je de zip met data nog.
Bij een defecte hard disk......ben je gewoon alles kwijt
 
Back
Top