akai mpc 1000 geheugen vragen (basics!!)

KP keys

Gedeactiveerd account
Lid sinds
25 februari 2011
Berichten
3
Hallo forumleden. Ik heb sinds kort een mpc 1000 en heb wat vragen over de geheugenstructuur ... Als je een CF card gebruikt, kun je tot 2 Gb aan files op de kaart zetten, die moet je dan wel steeds 'laden' in het geheugen.

Er is ook de mogelijkheid om een harde schijf te installeren. Wat betekent dit praktsich voor de samples die je zelf gemaakt hebt en wilt gebruiken. Moet je deze nog steeds (net zoals bij de CF card) 'laden' voordat je ze kunt gebruiken, of kun je de samples vanaf een harde schijf direct gebruiken?

Ik gebruik in de praktijk minder dan 1 GB aan eigen samples, en zoek voor 'op het podium' de makkelijkste manier om de mpc 1000 'speelkaar' te krijgen.
Tips en adviezen zijn welkom, bvd!!!

Michael

8)
 
Met een harde schijf zal je nog gewoon moeten laden net zoals bij de cf.
Enige wat het verandert is dus de hoeveelheid aan geheugen.
Verder kan je het makelijkst alles saven als entire memory. Zo kan je alles in 1 keer laden.
Verdere vragen kan je gewoon stellen in het algemene mpc 1000 thread.

Bloc
 
En ik weet niet of de MPC1000 net als de S5/6000 een "autoload" map kent? Als dat zo is wordt alles wat daarin staat automatisch ingelezen bij het opstarten, dus dan hoef je live niks anders te doen dan hem aanzetten.
 
Ik gebruik in de praktijk minder dan 1 GB aan eigen samples, en zoek voor 'op het podium' de makkelijkste manier om de mpc 1000 'speelkaar' te krijgen.
Tips en adviezen zijn welkom, bvd!!!

Michael

8)

Als jij dus met 'speelklaar' bedoelt 'in het geheugen geladen' , besef dan dat -hoeveel samples je ook op eender welke schijf hebt staan - je op elk moment maar 128 MB daarvan in het geheugen kan hebben.

Maw om in een live set 1GB aan samples te gebruiken, zal je dus 7-8 keer opnieuw moeten inladen..wetende dat dit toch wel effe in beslag neemt moet je iets verzinnen als je dit tijdens een live set wil doen.
Weet dat de meesten een volledige liveset doen met 1 keer de MPC in te laden (dus 128 Mb, vroeger zelfs 32 Mb)...

Als je met speelklaar bedoelt : volledige folder inladen met samples/sequences/programs, doe dan voor elk 'nummer' een save all naar een folder. Met Load all laad je dan alles in uit die folder, dat werkt het makkelijkste.

Maar iets zegt me dat je het concept van samples en geheugen misschien niet 100% gevat hebt, je zit op elk moment dus vast aan 128 Mb aan sampledata in je MPC...

Samples streamen van disk gaat niet, al wat je afspeelt moet je in het geheugen laden.
 
Back
Top