weet men niet meer wat "analoog" betekent?

Alles wat meer dan 10 jaar oud is noemen ze Vintage , Retro , Analoog en Vet :D

Dan is dit topic dus ook al half-vintage, half-retro, half-analoog en uiteraard ook half-vet. ;)
 
Als er een forum is waar men weet wat analoog betekend is het het synthforum wel. want je wordt er mee dood gegooid.
ttwee mag je in de advertentie zetten wat je wil de koper moet onderzoek doen naar wat hij/zei koopt. dus als een advertentie beweerd dat een jp8080 analoog is, is dat waarschijnlijk wel niet echt zuivere koffie, de koper moet onderzoeken of het gene wat er gezegd word ook daadwerkelijk zo is. Er komt pas twijfel als je niet kan weten. bijvoorbeeld erg technische dingen. Er staat in de advertentie 100% origineel en er zitten nieuwe potmeters in. Staat er niets in de advertentie dan moet de koper er naar vragen.
 
Alles wat meer dan 10 jaar oud is noemen ze Vintage , Retro , Analoog en Vet :D

Gelukkig weten mensen nog wel het verschil tussen een analoge en digitale mengtafel :)

Alles?

Dus mijn vrouw die 32 is, is Vintage, Retro, Analoog en V... (dat durf ik niet te schrijven:))
 
Een virtueel analoge klank, of een gesampelde digitale klank van een analoge synthesizer is 'analoog' aan de originele klank... ;) (zoek dat maar op in het woordenboek).
 
nou dat hoeft niet hoor
tis wel ver gezocht he , zowel in geluid als in voorbeeld , om even in analogieën te spreken
 
Een virtueel analoge klank, of een gesampelde digitale klank van een analoge synthesizer is 'analoog' aan de originele klank... ;) (zoek dat maar op in het woordenboek).

haha...tja :D hangt er natuurlijk wel vanaf in welke graad de twee klanken overeen moeten komen. Een kwestie van definitie dus. Voor je oren zullen ze waarschijnlijk analoog aan elkaar zijn, voor een oscilloscoop misschien niet.
 
Allemaal Analoge synths, en uiteindelijk wordt het in de wereld geschoten via een Mp3'tje of als een Cd'tje......wat is nu krom??? Als je het niet weet, hoor je het niet meer, mits je natuurlijk een beetje samples gebruikt ;-) Muziek is emotie, doe mij maar een lekker stukje Vinyl, dan neem ik die kraak wel voor lief ;-)
 
Allemaal Analoge synths, en uiteindelijk wordt het in de wereld geschoten via een Mp3'tje of als een Cd'tje......wat is nu krom??? Als je het niet weet, hoor je het niet meer, mits je natuurlijk een beetje samples gebruikt ;-) Muziek is emotie, doe mij maar een lekker stukje Vinyl, dan neem ik die kraak wel voor lief ;-)

Nou... Ik kan je inderdaad geen ongelijk geven...

Cheers,
Exo. :mega:
 
Letterlijk betekent analoog "gelijkend aan" en is in de analoge synthesizer wereld een begrip om aan te geven dat klanken bij benadering nagebootst worden, dus bijv. een string, fluit- of pianoklank. Oude synthesizers waren dus eigenlijk in eerste instantie bedoeld om een zo gelijkend mogelijke imitatie van instrumenten weer te geven. Digitale synths werken met gesamplede (letterlijk sample = monster) klanken om een 1 op 1 reproductie van o.a. akoestische geluiden weer te geven. Virtueel analoge synths werken met DSP technologie waarbij via een computer model een analoge synth nagemaakt wordt.
 
Analoge synthesizers waren in eerste instantie bedoeld om een zo gelijkend mogelijke imitatie van instrumenten weer te geven

Waar haal je die wijsheid nou weer vandaan :?

Analoge synthesizers waren in eerste instantie helemaal niet als muziek instrumeneten bedoeld (dat kwam later pas) maar om mee te experimenteren :eureka:
 
Letterlijk betekent analoog "gelijkend aan" en [knip]

Woorden hebben meerdere betekenissen, en in de context "analoge synthesizer" moet je even een regeltje hoger of lager in je woordenboek zijn.


2niet werkend op basis van het binaire stelsel; gebruikmakend van wijzers bij het weergeven (tegenstelling: digitaal): een analoog horloge
 
Roland had lineaire synthesizers. Vond hun marketing dept toch... :)

$(KGrHqF,!q8FCcgbsiJkBQ6Z62Q7,Q~~60_12.JPG
 
Dat zal wel. Heb je ook relatieve, lineaire, of gegrilde synthesizers?

8o)

"analoog" betekent "overeenkomstig". Analoge systemen zijn systemen met "overeenkomstige" werking, d.w.z. een werking met identieke wiskundige beschrijving, maar opererend in verschillende media. Een massa-veer-dempersysteem (bijv. wielophanging auto) heeft een wiskundige beschrijving die identiek is aan die van een electronisch circuit met spoel, condensator en weerstand. Daarom noem je ze alletwee: harmonische oscillator. Alleen hun media verschillen: het ene systeem is mechanisch, het andere is electrisch. Een wielophanging en een reso-filter zijn dus twee analoge systemen.

En verder: lineaire synthese bestaat ook, bijv. Fouriersynthese. Immers de Fouriertransformatie is een lineaire bewerking. Ook de standaardfilters in een synth (zowel analoog als digitaal) zijn volkomen lineair.
 
Back
Top